Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 20-04-2014, 17:34
CaszijnGolf CaszijnGolf is offline
Forum Newbee

Default CaszijnGolf

Hallo,

Even een lijntje om m´n Golfje voor te stellen. Enkele jaren geleden een tijdje de trotse eigenaar geweest van een 1100cc mk 1, helaas was die nogal vermoeid en moet hij weg in verband met te veel kilometers. Nu toch zo nu en dan een autootje nodig en de mk 2 begon mij steeds meer te charmeren.

Na een tijdje zoeken, en behoorlijk wat wagentje die nogal optimistisch beschreven waren in de advertentie een nette Golf mk2 gevonden..
Heb de wagen begin maart gekocht van een VW liefhebber, de beste man had de Golf van een vriend van hem overgenomen die de wagen weer uit Duitsland gehaald had. Daar schijnt de wagen geweest te zijn van een vrouw en later is hij overgegaan naar haar dochter.
De boekjes zitten erbij en daarin staat dat bij de laatste afgestempelde beurt in 1990 een tellerstand van nog geen 4000 kilometer.

Inmiddels heeft hij ruim 110.000 gelopen, gezien de staat van het blok etc. vermoed ik dat de teller niet twee keer rond gegaan is.

Wagentje heeft voldoende deukjes, krasjes, lak op het dak verweerd om leuk te zijn, mooie patina. Weinig roestplekjes te vinden en wat er zit werk ik zo nu en dan bij met fertan-achtig spul en een lakstift. Algehele staat is meer dan netjes en het Golfje is duidelijk liefdevol behandeld. Zit nog een toffe Blaupunkt radio cassette in, helaas werk de cassette deck niet dus op zoek naar een vervanger..

Het is een 1300 MH-motor met natuurlijk Pierburg problematiek. Hij liep nogal onregelmatig en na wat zoeken op eht forum de voetpakking en pakking van het inlaatspruitstuk vervangen. Het is nu een stuk beter maar nog steeds stationair niet helemaal lekker, vandaar maar een WEBER besteld.
De 4 bak is prima, koppelt ook nog top alleen zweet het bakkie wat, als de bak warm is schakelt het wat stroever. Binnenkort de olie maar eens vervangen.
Verder zijn de remmen en distributie (volgens de vorige eigenaar) kort geleden gedaan. Het was een keurige man en de remmen zijn inderdaad top dus ik heb geen reden om aan hem te twijfelen

Verder een lijstje gemaakt van de dingen die nog aangepast moeten worden. Ik wil de auto zo origineel mogelijk laten, maar toch een beetje verbeteren;

- Weber 32/34 dmtl
- Franse koplampen
- Radio met werkend cassette deck erin
- Aansteker voor 12v aansluiting
- Porsche 924 / 944 stuurtje
- Beetje nette banden (nu een heel vaag B-merk eronder)

- Schroefsetje
Ik wil niet zo ver omlaag, denk een cm of 4 rondom, dus een setje van Sjaak lijkt mij prima, deze schijnen nog aardig het comfort te behouden. Echt stuiteren heb ik geen zin in, maar optisch vind ik wat lager toch wel erg tof. Blijf overigens gewoon op staal rijden, wat een fantastische wielen!

Binnenkort wat foto´s!

Groeten, Cas

Last edited by CaszijnGolf : 20-04-2014 at 18:12.
Reply With Quote
Old 20-04-2014, 17:38
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie

Welkom

Nette plannen, maaruh foto's?

Bedenk wel even bij een porsche 924/944 stuur je knipperlichten niet meer automatisch uit gaat bij het terug draaien zonder aanpassingen te maken.
Reply With Quote
Old 20-04-2014, 17:50
Forum Newbee

Dank voor de tip! Kan er wel mee leven denk ik, en anders een mooi klusje erbij.
Heb al een paar foto´s:

Twijfel nog een beetje over wat de doen met de Weber. Originele luchtfilter houden, een open luchtfilter erop of misschien kelkjes...
Reply With Quote
Old 20-04-2014, 19:40
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru

Hallo Cas ook welkom hier van mij en je hebt een leuke golf gekocht zo te zien aan de binnen en buitenkant zal de kilometerstand wel kloppen
Old 20-04-2014, 19:53
RobvR RobvR is offline
Forum Regular

Mooie originele basis Golf.
Corrado VR6
Reply With Quote
Old 23-04-2014, 14:55
Volf GT's Avatar
Volf GT Volf GT is offline
VW Fanatic

Mooi basis om mee te beginnen. Ziet er nog erg netjes uit.

VW T5 2.5 TDI

Owned:
Vw Volf GT GL
Vw Golf mk. 2 Function
Vw Polo 6n1 Highline
Vw Corrado G60 JD
Peugeot 205 Radio 1 FM UK
Reply With Quote
Old 26-04-2014, 09:41
Forum Newbee

Gisteren wat moois binnen gekregen, komende week even tijd maken om het ding in elkaar te schroeven. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Verder zijn de gele koplamp kapjes onderweg. Hoop dat deze het gewenste resulataat geven, anders bestel ik later gele H4's
Ook heb ik inmiddels een Grundug radio cassette op de kop getikt, met een werkend cassette dek (volgens de verkoper..)
En een vriend van mij met een 944 heeft toevallig een 944 stuurtje over! Die mag in het golfje, geen leer helaas maar om mee te beginnen prima.

Hopelijk volgende maand richting Sjaak voor een schroefsetje..
Reply With Quote
Old 04-05-2014, 00:27
Bernhard's Avatar
Bernhard Bernhard is offline
Volksforum Aandeelhouder

een 32/34 dmtl past toch niet op een 1100cc? Ik dacht alleen voor de 1600 en 1800cc en dan moest je volgens mij je sproeier aanpassen.

Mooie onverprutste golf trouwens!

Posting Rules