Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 20-04-2014, 14:26
JOEY88 JOEY88 is offline
VW Enthousiast

Default Golf 4 V5 start probleem

Ik zit met het volgende probleem betreft een Golf 4 V5.

Als de motor koud is, start deze zonder probleem. Als er een stukje mee gereden is en wil hem weer starten dan slaat deze wel direct aan maar moet er een klein beetje gas bij worden gegeven anders zakt het toerental en valt de motor vervolgens uit. Nu is het me verder ook opgevallen dat bij het starten, als ik de motor wil starten en ik iets te snel de sleutel los laat dat hij dan niet aanslaat. Logisch natuurlijk alleen dan komt het volgende probleem. Bij het opnieuw starten wilt de auto gewoon niet aanslaan, toerenteller komt wel van zijn plek af maar meer gebeurt er niet. Als ik dan een minuut of 2 wacht en weer een poging waag dan slaat hij wel aan waarbij een hele sterke benzinegeur aanwezig is, alsof hij teveel brandstof ingespoten kreeg. Ook moet er uiteraard dan weer een beetje gas bijgegeven worden anders valt hij weer uit.

Wat zou het kunnen zijn?

De auto is gister uitgelezen en de volgende foutmeldingen kwamen naar boven:

Mass Air Flow sensor (g70)
Camshaft Position (Hall) sensor (g40)

Na het wissen van de meldingen kwamen ze niet terug en werd me aangeraden om er een stuk mee te rijden en vd week weer terug te komen om de auto opnieuw uit te lezen of de meldingen terug zijn gekomen.

Of de auto veel verbruikt kan ik niet zeggen want ik heb de auto net een week en heb er nog niet veel mee gereden.

Verder rijd de auto gewoon goed, trekt zonder problemen door zonder inhouden of iets.

Alvast bedankt!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules