#21
|
||||
|
||||
Tja, meevallen doet het nooit, wen er maar vast aan.
Maar goed dat je hem gaat opknappen. Als je er nu een donor bij koopt (kost nu een appel en een ei), kun je alles netjes over lassen. Lijkt mij het makkelijkst als hij inderdaad zo rot is. De wagen is het hoe dan ook waard. |
#22
|
|||
|
|||
Heb net even jou topic van je 77er gti doorgelezen
Maar dezen is zeker net zo rot mischien nog wel erger Dan heb je een idee van de staat |
#23
|
||||
|
||||
Da's wel ernstig ja... Maar, waar een wil is, is een weg.
|
#24
|
|||
|
|||
Quote:
Ben benieuwd naar de foto's. Wat je wel goed in je achterhoofd moet houden is dat je tegenwoordig een golf 1 cabrio, zonder veel roest, kan kopen voor een appel en een ei. Voor een vroege gti worden heel hoge prijzen betaald maar de prijzen voor een vroege golf cabrio gli liggen niet erg hoog en de zeldzaamheid is alleen bij kenners bekent. Mijn golf cabrio gli van 12/1979 heeft me 4000 euro gekost en hij heeft de laatste 15 jaar in een verwarmde garage gestaan. Hij is roestvrij, de motorruimte is in de motor wax gespoten en zonder corrosie of aantastingen. De lak is in goede staat en de auto heeft het originele interieur, originele kap is ook nog super. Ook heb ik alle facturen erbij vanaf de aanschaf. Als jou auto zo rot is als je zegt zou ik er niet aan beginnen want je gaat er vele malen meer geld inpompen als dat je er ooit voor terug kunt krijgen. Ik weet niet wat jij van geld zoekmaken vind, maar ik heb er een hekel aan. ik heb nog een golf gl cabrio van 1984 te koop in de kleur zilver met een goede kap, roestvrij, 16 inch avez velgen in nieuw staat met goede banden, verlaagd etc. Als je hier je 110 pk gli blok inzet en je dashboard overzet ben je voor 1500 euro klaar (want dat is mn prijs). en ik kan je vertellen dat dat er lekker rijdt 110 pk in de buitenlucht. Wil je je rottebak weer op de weg krijgen, en hij is zo slecht als jij zegt, ben je voor alleen apk waardig al een vermogen kwijt. Loopt hij wel eigenlijk? |
#25
|
|||
|
|||
Hierbij wat foto's dit is nog maar een stukje kaal gemaakt heel het achterscherm bestaat uit plamuur
Ga morgen veder met kaal maken Hoor graag wat jullie er van vinden |
#26
|
||||
|
||||
holy shit.... die is wel een beetje heel erg aangevreten...
weet niet of at de moeite is om er nog aan te beginnen... ik denk dat kwa laswerk het geld niet het probleem zal zijn, want als je een donorkas voor een paar tientjes op de kop kunt tikken en een lasapparaat hebt, komt je al gauw een heel eind. maar de tijd die erin gaat zitten... dan heb je hem over een jaar of 2 nog echt niet af...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#27
|
||||
|
||||
Die is inderdaad wel serieus krokant. Lijkt op schade ook links achter.
Het is een enorm project, maar een persoonlijke afweging. Als jij net zoveel waarde aan deze cabrio hecht als ik aan mijn '77er GTI, je hebt de tijd en financieel de mogelijkheden, moet je hier zeker aan beginnen. Dan is het een grote, maar wel leuke uitdaging. Als je een van de eerder genoemde zaken niet hebt, of je twijfelt, dan zou ik nu nog eens goed achter mijn oren krabben. Nu kun je nog terug, het is veel, heel veel werk. Toch hoop ik dat je eraan begint, zou wel karakter zijn in ieder geval! |
#28
|
|||
|
|||
k ga morgen beginnen veder kijken hoe of wat
Van een beetje lassen kijk ik niet op dus daar maak ik me niet zo druk om . K ga me best doen hem gewoon weer terug rijden te maken wat ie in mijn ogen ook verdient |
#29
|
||||
|
||||
bedenk je wel dat je die deuren e.d. waarschijnlijk nooit helemaal recht zult krijgen. aangezien hij al schade heeft gehad.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#30
|
||||
|
||||
volgens mij kun je deze beter laten staan en een nieuwe kas zoeken, zeker omdat hij schade heeft gehad.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#31
|
|||
|
|||
Het lijkt mijn 79'er gti wel. Succes met de werken. En mocht je toch beslissen hem niet meer te gaan opknappen, ben ik eventueel wel geinteresseerd in de complete remmerij/aandrijflijn brandstofsysteem etc.
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#32
|
||||
|
||||
Ik denk dat hij eerder voor een andere kas gaat (wat ik ook aanraad)
Dus nog even wachten met aasgieren.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#33
|
|||
|
|||
Uiteindelijk moet iedereen doen wat hijzelf het beste vind.
Ik vind het in ieder geval altijd leuk dat mensen aan zware projecten durven te beginnen om een wagen te redden |
#34
|
|||
|
|||
vanochtend weer een beetje veder gegaan .
en toen ontdekte ik onder het plamuur nog wat beun praktijken Ook begonnen de voorkant af te bouwen dit valt opzich niet heel erg tegen maar ook hier zit het nodigen laswerk We proberen met goede moed veder te gaan ! |
#35
|
||||
|
||||
Respect dat je hier aan waagt en nog meer respect als je het ook daadwerkelijk afmaakt. Ik had het bij de koop al opgegeven maar dan ben ik ook allergisch voor roest.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#37
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is ook een gli met het originele interieur erin en ook nog van 02/79, een van de eerste dus. Wel hele goeie combi om van 2 een te maken. En de motor loopt ook nog goed. Maarja je moet wel weer even 1650 op de plank hebben liggen. Kun je wel voor minder meenemen denk. Is opzich niet veel geld voor zo'n vroege gli. |
#38
|
|||
|
|||
Zo vanmiddag ook nog wat gedaan , En we worden er weer niet vrolijker van
Zo staat ie na een dagje doorwerken bij kappie is er ook af maar dat kwam pas na de foto Toen de achterbumper er af was kwamen er nog wat plekjes naar boven de linker kant is er net zo slecht aan toe Ook toen het linker achterwiel er af ging werd me duidelijk dat daar het lasapparaat ook wel even langs mag komen , Beoordeel zelf maar Daarna nog is even hamertje tik gaan spelen en ik heb nog nooit in me leven zulke hoeveelheden plamuur gezien Heb eigenlijk wel respect voor wie dit gedaan heeft dat ie het plamuur zelf nog niet zat was Toen was ik het toch wel een beetje beu en dacht ik ik zal is kijken of er onder de zooi nog wat staal zit wat nog geen plamuur heeft gezien En dit was gelukkig nog wel het geval Ook hier zit wel wat werk achter zoals te verwachten maar ik heb nog hoop Zoals meerderen hier zullen denken koop een ander kas knal dit blok er in en gas er op , Maar toch denk ik dat het dit niet gaat worden Ik ga me best doen deze kas weer netjes te maken zonder plamuur enz Deze auto heeft beter verdiend dan dit ,En wat er nog is bij komt dat hij ook echt van 1-3-79 is en dat maakt het hem ook wel waard Zo ben ik ook benieuwd of er ergens completen zijkanten te koop zijn ? Zo ja waar ? Mike |
#39
|
||||
|
||||
Mike ik heb nog wel een hard cabrio casco voor plaatwerk....
|
#40
|
|||
|
|||
respect dat je nog door gaat. ik had er al een klein pakketje van gemaakt. wel zonder nummers natuurlijk. ben wel benieuwd naar de vorderingen. en hou dit zeker in de gaten.
|