Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 07-04-2014, 15:49
shevhenco shevhenco is offline
Forum Newbee

Default Project Touran - dorpelschade

Beste forumleden,

Ik ben hier nieuw, dus weet niet zeker of ik dit op de goede plaats post. Maargoed, ik probeer het gewoon.

Ik ben sinds een tijdje de trotse eigenaar van een mooie Volkswagen. En nu is mijn vrouw er pas mee te straks langs een paaltje gereden. Resultaat: ingedeukte dorpel en twee beschadigde deuren.

Ik ben bij de officiële schadehersteller langs gegaan, maar toen die de prijs noemde schrok ik me kapot. Daarom ben ik nu op zoek naar goedkopere alternatieven. Via wat contactjes ben ik al aan twee deuren gekomen. Het probleem dat ik nu nog heb is de dorpel. Daar wil ik graag advies over van de deskundigen.

Wat kan ik het beste met de dorpel doen? Laten uitdeuken? Slijpen en lassen? Het resultaat hoeft van mij niet mega strak te zijn, maar het mag ook niet opvallen. Het moet zeg maar zo goed zijn dat je echt heel goed en bewust moet kijken als je het wil zien. Verder ben ik ook wel geïnteresseerd in kosten en mensen die dit eventueel zouden kunnen doen.

Hierbij een aantal foto's van de dorpel. De schade begint halverwege het voorportier en loopt tot het achterwiel. De dorpel is over vrijwel de gehele lengte van de portieren naar binnen gedrukt.

Last edited by shevhenco : 17-04-2014 at 17:48.
Reply With Quote
Old 09-04-2014, 12:44
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life

Waar kom je vandaan?

Normaal wordt de deuk kaal geslepen, en dan met een zogeheten spotter wordt er een spijker op gelast. Deze kan je dan met een speciale trekker de deuk weer naar buiten trekken.

Goede vriend van me kan dit evt. voor je professioneel repareren hoe jij dit wenst. Dus alleen uitdeuken, of voorbewerken en in de grondverf, of ook spuiten. Hij heeft een eigen bedrijf in Giessenburg. Voor een eerlijke en lage prijs.

Bij interesse hoor ik het wel.

Mvg, Eelco
Old 15-04-2014, 20:38
shevhenco shevhenco is offline
Forum Newbee

Hallo Eelco,

Ik heb wel interesse. Zou je mij in contact kunnen brengen met deze persoon. Misschien kan je me een privé bericht sturen met het e-mail adres of telefoonnummer.

Ik heb de vader van een maat van me die ook wel redelijk in schade herstel schijnt te zijn. Hij wil de dorpel aan de onderkant opensnijden en vervolgens van binnenuit uitdeuken. Daarna weer dichtlassen. Is dat ook een manier?

Gr. Shev

Last edited by shevhenco : 17-04-2014 at 17:46.
Reply With Quote
Old 15-04-2014, 22:44
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life

Appate manier in mijn ogen,maar ik ben geen expert

Pb stuur ik je ook gelijk even.

Posting Rules