#21
|
|||
|
|||
Goed,ze zitten erin !!
Zoals sommigen misschien wel weten had ik ze ooit aangeschaft voor dit project,maar dat gaat nog wel ff duren, en daar gaan toch geen voorsafari's in,maar alleen een achtersafari !! Heb alles demontabel/schroefbaar gemaakt ... Creative "adviseert" het lassen van de steunen aan de carrosserie, maar ik wilde ze er ook weer uit kunnen halen,zonder gelijk weer te moeten slijpen,mits ze ons toch niet bevallen Volgende wat gaat gebeuren is een setje Autometer meters ... toerenteller,olietemperatuuur,en oliedrukmeter. De VDO cilinderkoptemperatuurmeter is besteld,dus ook daar moet ik nog een plekkie voor zien te vinden. Voor deze meeting ga ik het iig niet meer redden (we vertrekken donderdag al),maar voor de grote vakantie (waarin we toch al gauw een 4500 á 5000 km kris/kras door Frankrijk gaan rijden) moet alles erin zitten !! Hopelijk kan ik zaterdag 14 Mei op de 18e VW Nationals nog een setje 4punts Simpson gordeltjes scoren |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
Mooie strakke autometers, ben benieuwd als ie af is, wat voor een blok ligt erin ?????????????
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#24
|
||||
|
||||
mooi hoor, maar eigenlijk om et af te maken moet je er nog een porschekoeling opzetten, vind je ook niet
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#25
|
||||
|
||||
Dat is beter reizen dan in een nieuwe auto!!!!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#26
|
|||
|
|||
Updee'tje
Gisteravond de schokbrekers van mijn pano onder mijn westfalia gezet,
en die van de westy onder de pano. Vondt de spijl toch nog steeds net ff iets te stug,zeker als ik dadelijk weer lange afstanden in Frankrijk ga rijden. Ik had eerder al de onderste torsie van de Weedeater al iets versteld (bus staat nu net een klein beetje voorover),maar de hardheid van de dempers bleef natuurlijk onveranderd. De gasdrukdempers van de pano zijn inmiddels ook alweer een jaar of 6 oud, dus net ff iets minder stug dan de nieuwe Porsche dempers die er nu onder vandaan kwamen. Gisteravond nog een proefrondje gereden,maar hij gaat een stuk beter ... scheelt weer een boos gezicht naast me Quote:
Nee ... Porschekoeling hoort op een type4,niet op een type1 motor. das hetzelfde als een roeffwreck op een kever ... is ook geen gezicht |
#27
|
||||
|
||||
Hee Alain ,ik ben ook lekker bezig geweest gisteren avond.Heb de spijl achter 1 tand hoger gezet,wereld van verschil en ik heb weer vering..
Verder nog lekker alles opgeruimt en moet van de week nog ff de bougietjes vervangen,contactpunten,condensator,kleppen stellen en de vooras smeren. |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
Toch maar wel weer vering nog tanx voor je tips wouter! Ga binnenkort aan de slag met een andere bak voor de spijl... |
#29
|
|||
|
|||
Quote:
Een bus zonder vering (lees,hangt op z'n eindstops) heeft geen wegligging, en zal bij een plotselinge uitwijkmanouvre zich zeer onvoorspelbaar gedragen Laag wil dan ook niet altijd zeggen "we hebben wegligging !!" ... ik hou het zelf dan maar op weg ligging Enige voordeel wat je hebt is dat je zwaartepunt laag ligt. btw ska'tje,had jij die raamrailsjes in RVS klaar ?? Anders pik ik die morgen ff bij je op in Nooddorp ... moet toch naar het Fabory center daar. |
#30
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ze klaar...maar ben morgen niet in Nootdorp, helaas.....druk met stagebezoekjes... |
#31
|
|||
|
|||
Quote:
Dank je !!! De pasvorm is goed,alhoewel ze ietsje -ongeveer 1,5mm- lager zouden mogen hangen. Moet ze echt dichttrekken (nieuw rubber),maar door de winddruk komt er gewoon water onderdoor !! Kga eens kijken of ik een ander type rubber kan vinden/leverbaar is |
#32
|
|||
|
|||
nog 5 weekjes werken ....
De VW Nationals waren erg geslaagd,maar toch lijkt mijn bus (met name dan de motor)de reis niet
helemaal ongeschonden te hebben overleefd De 914 stoelen zitten fantastisch,want we zijn in één keer doorgevlogen vanaf Thenay naar Rijswijk. Tijdens deze rit (435 mile,oftewel 695km) is bij cilinder nr.2 de klepspeling verlopen,maar pas in het laatste stukje naar huis (Rotterdam - Rijswijk),waarbij we bij Rotterdam "ineens" niet harder mochten dan 80km,is het me opgevallen. Tot aan Rotterdam heeft hij super gelopen,maar in de 80km/u zone is hij gaan sputeren en ploffen. Na Zestienhoven pakte hij weer gewoon op,en reed hij ook weer op 4 cilinders,dus ik hoop dat de schade meevalt. Maandagavond samen met Brian kleppen gesteld,en cilinder nr.2 vertoonde het grootste verschil. Daar was de cilinderkop ook "nattig",tussen cilinder en cilinderkop. Onze redenatie is nu de volgende: (ik hoor het graag als iemand wat anders denkt) Door de lange rit,en de "redelijke" kruissnelheid die ik heb aangehouden is de motor goed heet geworden,waardoor de motor breder is geworden. Tijdens de gedwonge "cooling down" tpv Rotterdam is alles (te) snel afgekoeld waardoor de klepspeling (om de 5000 stellen,was echter al 15.000km niet meer gedaan) helemaal weg is, waardoor de kleppen (met name van de 2e cilinder) open bleven staan,waardoor er zich een hoop onverbrande benzine ophoopte,waardoor de motor ging lopen sputeren/verzuipen en op 3 cilinders ging lopen,en daardoor op de tweede cilinder is gaan lekken/zweten. MIjn klepspeling stond altijd al op 0,maar er hoeft dus ook maar iets slijtage op te treden en de kleppen sluiten niet goed meer ... klepspeling staat nu op 0,05,ook vanwege de chroom-moly stoterstangen die in de motor zitten Kleppen zijn nu weer gesteld,en ik zit nu te wachten op wat onstekingsdelen, want hij krijgt gelijk een grote beurt ... Mobil1,Fram HP1,Bosch W8DC,puntjes Mercedes 6cilinder, rotor met 5800 toerenbegrenzer zijn de spulletjes die niet iedereen op voorraad heeft liggen,maar dankzij Brian is het meeste nu al wel in huis ... rest volgt hopelijk morgen |
#33
|
||||
|
||||
Quote:
:frown: wordt ik wel verdrietig van krukie. Quote:
geen klepspeling normaal, wat is daar de reden van dan Quote:
Tja bouw dan ook een normale motor
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#34
|
||||
|
||||
Quote:
Vanwaar die specifieke delen? Puntjes van een Mercedes 6cyl? Rotor met begrenzer heb ik evt. ook nog voor je liggen nieuw haha! Mooi dat het opschiet! Ik heb vandaag een nieuwe carburateur gescoord!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#35
|
|||
|
|||
Quote:
Vanwege de chrom-moly stoterstangen ... die zetten niet uit als de motor warmer wordt,maar de motor wordt wel breder,vandaar ... klepspeling komt dus vanzelf als de motor warmer (en dus breder) wordt. Quote:
Yep ... Bosch puntjes van een 6cilinder Mercedes ... hebben een iets hogere veerspanning,waardoor ze weer iets sneller sluiten. Zo zitten er wel meer "bijzondere" dingetjes aan de motor,waardoor het net allemaal ff wat fijner loopt en af te stellen is. Heb ooit van Brian een hele waslijst gekregen met wat er allemaal aan gebeurt en in gemonteerd is,maar dit soort kleine dingetjes sonden daar nog niet bij. Nu wel !! |
#37
|
||||
|
||||
Quote:
Jeps dat is inderdaad juist, maar dit is niet zo heel goed heb ik ondervonden... Ik heb ze vorig jaar ook gestoken voor de zomer toen ik m'n busje een beurt gaf. Na de zomer (+/- 4000 km) was de ontsteking al helemaal verlopen... Ze draaide echt slecht. Ik heb toen alles terug gedemonteerd en ik stelde vast dat de puntjes in orde waren maar het fibernokje op de as van de stroomverdeler was helemaal ingesleten... Waarschijnlijk is het veertje van de puntjes te sterk voor het nokje. Dus ik zou dan maar een extra stroomverdeler meenemen als je iet of wat afstand doet... Nadien gewoon een elektronische T3 transporter ontsteking gemonteerd en sindsdien, nooit nog problemen gehad en minder benzineverbruik. Aircooled greetz, Humby |
#38
|
|||
|
|||
slecht nieuws ...
Quote:
Woensdagavond alles weer zover aangesloten dat ik weer compressie kon meten en kon starten. Compressie is wel goed,dus de kleppen dichten goed af ... 2e cilinder was wel iets minder, maar dat mocht de pret niet drukken. Starten en lopen (zoals altijd) .. warm laten draaien .. pakt goed op !! .. onder de auto gekropen, en met een lampje gekeken naar de onderzijde van de motor ... sh*t ... hij staat toch nog steeds te blazen tussen de cilinderkop en cilinder :frown: Hoe warmer de motor werdt,hoe meer het zichbaar was dat hij stond te blazen,dus nu toch maar besloten om de motor te gaan demonteren .. Brian zei dat het waarschijnlijk gewoon met slijtage (en het constant breder en smaller worden) van de motor te maken heeft. Nu kunnen we wel bij het lichten van de klepdeksels en verwijderen van de tuimelaarassen bij de onderste cilinderkopbouten,maar de bovenste zitten onbereikbaar onder de koelbeplating. Vrijdagmiddag gaat de motor er dus weer uit,en ga ik hem demonteren ... ik heb net een nieuwe momentsleutel besteld en we gaan nu ook maar gelijk wat modificaties uitvoeren die ik wilde doen. Er komt een type4 oliekoeler op,en dat vraagt aanpassing van de motorbeplating aan de achterzijde. Ook heb ik nu gelijk de kans om mijn autometermeters (dwz de zenders) op een nette manier op en in de motor te bouwen. Ook kan ik nu gelijk de gaten (van de Webasto standkachel) gaan dichtlassen,en kom er ook eindelijk een passende 1600 achterplaat op,waarbij de voorverwarmingsgaten (voor een standaard carburateur) worden dichtgelast. Scheelt weer warme lucht die nu ongevraagd de motorruimte in kan komen. Al met al nog genoeg te doen,zo 4 weken voor vertrek naar Frankrijk |
#39
|
||||
|
||||
Nou nou, jij durft zo net voor je vakantie!!
Maar met de kennis van jullie zal die vast en cker weer zeer betrouwbaar terug geplaatst worden in dat "ding" helaas geen proefrit dan op korte termijn. :frown: Succes en ik zie het wel van de weekend...
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#40
|
||||
|
||||
Hee kruk , ik heb toevalig ook net m,n koelhuis,uitlaatkoker, en borstplaat aangepast voor een typ4 koeler. heb je al een koeler? en vergeet vooral de langere draadeinden niet!!.
Ik heb je al een paar x gb'd en gemaild maar ik hoor weining van je wat doe ik fout (of vind je me gewoon niet aardig) dennis |