![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Momenteel ben ik bezig om m'n '95 Golf 3 2.0 16v ABF klaar te maken voor vrijrijden dagen. Probleempje, waar ik de auto mee heb gekocht, is dat deze niet stationair loopt.
Standaard ABF met; - JB chip voor 164Pk - Pipercross luchtfilter Wat ik al geprobeert heb; - Uitgelezen, gaf storing op de immobilizer, deze startonderbreker/alarm eruit geknipt en alles weer origineel gemaakt. Verder geen passende foutmeldingen aanwezig. - Vacuum slangen gecontroleerd, in orde - Spanning op de nodige stekkers gemeten, is ook in orde. Luchtmassa meter zit er niet op, dus die is goed ![]() Verder loopt de auto als een zonnetje, goede gasreactie etc. Wel vind ik dat ie behoorlijk rookt (grijze rook), maar dat komt waarschijnlijk gewoon omdat ie al even stil staat en zolang ik 'm heb, alleen maar ff loopt om te verplaatsen oid. Waar ik m'n twijfels bij heb is de microswitch op het gasklephuis. Ik krijg spanning op de stekker, maar er is geen weerstand op de microswitch (zowel in ontspannen toestand als ingedrukt). En dat lijkt me vreemd. Op VAGcat wordt deze switch niet los benoemd, maar ik denk (na enig gegoogle) dat deze voor de stationair zorgt. Kan iemand dit bevestigen? ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#2
|
||||
|
||||
![]() ![]() Dit ding dus ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#3
|
|||
|
|||
![]() niet stationair heefft denk ik te maken met de stappenmotor, als deze geen spanning krijgt of kapot is, dan looptie niet stationair..
die moet gewoon 12 volt krijgen als je start, als hij dat krijgt, zou ik de stappenmotor eens vervangen, zo niet, dan ff de kabel nakijken, ik weet dat de kleur van de kabel ondertussen in de kabelboom verandert, en in de zekeringkast heeft of zwart/paars of wit/paars als kleur! wat je ook kan doen is de stappenmotor los halen, en dan als je start, moet je er in kijken en dan zie je of het klepje open gaat succes ermee |
#4
|
|||
|
|||
![]() Als de micro-switch stuk is of het kabelboompje naar de switch niet in orde is (eigen ervaring) loopt de motor wel stationeer maar valt tie juist weg als je gas geeft!, bij gas los loopt hij daarna weer stationeer.
Ecu denkt dan dat de gasklep dicht staat dus geen inspuiting. Last edited by m20vt : 25-03-2014 at 19:53. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Dank voor jullie input! Nog diverse dingen gemeten en geprobleerd, maar het probleem is opgelost; de N71 zat vast, stationairtoerentalstabilisatieklep (scrable).
![]() ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |