#1641
|
||||
|
||||
Terwijl iedereen op het Speed Midwinter Meet is blijf ik braaf thuis bij de kindertjes
Startmotor is officieel af gekeurd Gelijk een ander bestelt dit keer maar nieuw dan ben ik hier nu van af http://www.winparts.nl/motor/accu-s...or/p139117.html Daarna even een rondje gefietst en voor je het wist waren we per ongeluk bij de garage Carbs gedemonteerd om dat ik de sproeiers uit wou boren zijn nu 1.3mm en ik heb 1.5mm boortjes gehaald. Ook lekte de CO schroef van de 2 cilinder benzine bij nader onderzoek mis ik hier een ringetje en een rubber o-ringetje. Niet leuk dit is natuurlijk niet los leverbaar zo als bij de webers enz. En de schroeven zaten pot dicht dus deze heb ik nu 2,5 slag open gedraaid http://www.cmsnl.com/yamaha-yzf-r1n...0/#.UxyFzYX86TW En de 3 bout van onder van het inlaatspruitstuk zat onder de benzine. Dus ik ga ook even een nieuwe pakking halen/snijden ik heb het randje tussen de inlaat en bout gat ietsssss te klein gelaten Waar en welke pakking kan ik het beste halen de oude is +/- 1.4mm dik ??? Zijn ze allemaal benzine bestendig ???
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 09-03-2014 at 16:33. |
#1642
|
||||
|
||||
Voor die o-ringen zou ik een universeel assortiments-doosje halen.
Die kosten zon 25 euro, maar dan heb je van allerlei soorten en maten ringen. Hiermee heb ik toen ook mijn carbs voorzien van nieuwe rubbers. Als je alles los moet kopen betaal je je scheel. En die overige ringen komen later altijd weer een keer van pas, als het niet voor de auto is, dan wel in en om het huis |
#1643
|
||||
|
||||
Ik heb hem al voor minder gekocht 12€ incl verzenden maar bedankt voor de tip
Die van de link kwam op € 29.65 incl verzenden 7€ en tax Pakking onder tussen ook gevonden
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 11-03-2014 at 19:07. |
#1644
|
||||
|
||||
Ze loopt weer en beter dan ooit
Groot verschil nu met de grotere sproeiers ,Co schroeven 2,5 slag open in ipv pot dicht. Retour doet het nu ook gewoon samen met de brandstofdruk regelaar De nieuwe startmotor doet uiteraard ook wat tie moet doen Vulpijp bij het chassis af gekit hier zit orgineel niks tussen. Vandaag was de kit droog dus de sticker kon er op ,dop er op en ook weer klaar. BBS RM's ook gisteren weg gebracht om in elkaar gezet te worden. Nu nog even bandjes halen zit nog te twijfelen tussen 165/50 0f 175/50 voor op de 7J. Achter op de 7,5J wou ik een 185/45 band doen. Let niet op het bij geluid tijdens het filmpje me voorscherm zit nog los en de plastic waterbak achter het schutboord ook Alles staat nu goed ontsteking op 14Gr en morgen ga ik de boel op gehoor met een trechter synchroon zetten (zo goed als mogelijk)
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#1645
|
||||
|
||||
Heerlijk geluid!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#1646
|
|||
|
|||
Vraag me al een tijdje af waarom je de vaste ontsteking gaat gebruiken, dit is echt alles behalve ideaal.
Waarom niet gewoon een ontsteking van een 1.8 met een pas busje en het tandwiel van de 2.0 ontsteking. Dit heb ik bij mijn 2 liter 8 klepper met carburateurs ook zo gedaan en komt de rij eigenschappen echt ten goede ten opzichte van de vaste ontsteking. Zou het doen voordat je naar een rollenbank gaat zodat ze de auto hierop af kunnen stellen. |
#1647
|
||||
|
||||
Dik geluid! Loopt mooi voor nu.
De camera kwam ook steeds dichterbij hahahahaha
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#1648
|
||||
|
||||
Komt goed Peter! Nog even bikkelen en hij kan de baan op.
|
#1649
|
||||
|
||||
Quote:
Helemaal mee eens! Helemaal als je er ook nog vacuumvervroeging op maakt...
__________________
Golf MK1 |
#1650
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi Duudt, Ik laat het voorlopig zo het resulteert ook niet in merkbare pk's. ik zie ook mensen vacuüm weg trekken van het spruitstuk voor de motorfiets carburateurs. Is ook niet gewenst of het voelbaar is als je het niet doet net als mij ? Mochten ze bij Tovami zeggen dat het me 10PK schild kijk ik wel wel weer verder Quote:
Zeker Kenny en dat alleen maar door de sproeiers op te boren naar 1,5mm en de Co schroeven 2,5 slag open Quote:
Kan niet wachten Rik kom ik zeker nog een keer buurten
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#1651
|
|||
|
|||
Volgens mij zit tussen het de carosserie en de vulpijp een stukje plastic origineel. In ieder geval bij mij wel.
|
#1652
|
||||
|
||||
Niet bij een schroefpijp.
En doen we Peter, kom maar af, of wij met de rocco natuurlijk... |
#1653
|
||||
|
||||
Quote:
Idd net wat Barn zegt als je een bajonet aansluiting heb idd wel. Bij schroefdop niet ,weet dit ook nog maar pas hoor En bij toeval kon ik een nieuwe originele schroefdop pijp kopen dus vandaar GTI Style
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#1654
|
|||
|
|||
Het gaat ook niet zo zeer om de vacuüm vervroeging maar wel om de centrifugaal vervroeging die je gaat missen.
Die vacuüm vervroeging zou je idd weg kunnen laten, dit kost of levert je geen ene pk op. De reden waarom je centrufigaal vervroeging (of een ecu die het tijdstip regelt) nodig hebt is omdat je vonk enige tijd nodig heeft om bij je bougie te komen en je lucht/brandstof mengsel te laten ontbranden. Hoe meer toeren je motor maakt, des te eerder je moet gaan ontsteken om de vonk op het ideale tijdstip bij je bougie te zijn. Als je een vast ontstekingstijdstip hebt zal dit nooit ideaal zijn omdat je dan voornamelijk bij wat hogere toeren te laat ontsteekt. Wat resulteert in vermogens verlies Een ontsteking met centrifugaal vervroeging zorgt ervoor dat het ontstekingstijdstip met het toerental van de motor steeds iets eerder ontsteekt. (Tot een maximum van ongeveer 30-34 graden) Verder mag je het uiteraard helemaal zelf weten of je de huidige ontsteking erin laat of niet en vindt ik dat je erg goed bezig bent |
#1655
|
||||
|
||||
Quote:
|
#1656
|
||||
|
||||
Het punt is dat je moet vervroegen, niet waarom je moet vervroegen...
Maar het is gewoon zo dat je met een 30+ graden bovenin toeren veel beter loopt en meer vermogen hebt dan met 14 graden. (Exacte graden weet ik niet, maar dat ging richting 40 meen ik, moet ik de tuning boeken erbij pakken...) Met 14 graden ontsteekt je eigenlijk te laat, zodat de klap pas halverwege de arbeidsslag komt, dus verlies van vermogen. Weet er iemand of de ontsteking met ring en 2.0 tandwiel origineel geleverd is? Dit heb ik weleens gehoord, echter nog nooit gezien
__________________
Golf MK1 |
#1657
|
|||
|
|||
Quote:
Goeie , ik probeerde het een beetje eenvoudig uit te leggen haha. het ideale tijdstip hangt ook nog weer af van hoe arm of rijk je mengsel is, een wat rijker mengsel ontbrand weer iets sneller als een arm mengsel. |
#1658
|
|||
|
|||
Quote:
Het tandwiel haal je gewoon van je originele 2.0 ontsteking, de pasbus kan je eenvoudig laten maken door iemand met een draaibank Of dit setje bestellen is de us http://techtonicstuning.com/main/in...81dbf68a8p4ko50 Last edited by duudt : 15-03-2014 at 00:01. |
#1659
|
||||
|
||||
Quote:
|
#1660
|
||||
|
||||
Quote:
Bij dit bedrijf heb ik toen mijn bougies kabels en nokkenas tandwiel weg gehaald
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |