#1
|
||||
|
||||
Ze worden steeds schaarser!
Mooie mk2 16v gti, kan wel wat aandacht gebruiken maar is zeker nog iets van te maken!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#2
|
|||
|
|||
Heb ik een tijd terug al eerder gezien, op MP of een een andere site, dat weet ik niet meer. Volgens mij stonden er toen wel meer foto's bij.
Gelukkig heeft deze nog ori deuren én dunne bumpers! Als ie van binnen niet al te verbouwd is, dan lijkt t idd een leuke basis. Om toch wat te zeuren te hebben: trekhaak en kenteken. Maar de prijs lijkt me dit weer te compenseren. |
#3
|
||||
|
||||
Mwa ben eerder niet zo'n fan van die voorspoiler haha, maar trekhaak past er ook niet bij
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#4
|
||||
|
||||
Haak slijp je er zo af, of andere binnenbalk scoren. Wel leuk ding op het oog, heb 'm paar maanden terug ook al een keer voorbij zien komen. Ik denk dat hij toch niet zo jofel is als hij oogt, 1500 euri voor een vroege, originele 16v is zoieso niet veel geld laat staan voor een hele nette auto.
__________________
www.dubclub-online.nl |
#5
|
||||
|
||||
Inderdaad al eerder gepasseerd. Als hij zo was als hij op het oog uitziet was hij allang weg geweest voor 1500 euro. Alsnog gewoon een leuke wagen.
|
#6
|
||||
|
||||
Deze stond 2 jaar geleden bij Golfparts in Stolwijk, daar hoorde ik toen al geen goede verhalen over en het blijft een 87ér wat betreft roest ed. Motorisch zijn die 16v's wel fijn (:
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#7
|
||||
|
||||
kunt ook niet al te veel verwachten voor dat geld he, en het is idd een vroege, gelukkig niet verprutst, wel hoge km stand maja
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#8
|
|||
|
|||
Hoge km stand ?!
auto is 27 jaar oud: 220.000/27 is 8148km per jaar... en dat vind je veel ? |
#9
|
||||
|
||||
ja, als je niet na de leeftijd kijkt wel ik heb nog maar weinig 16v blokjes gezien die langer als 250.000-300.000km meegaan, ik zeg niet dat het niet kan maar toch. meeste zijn dan toch wel aan een revisie toe. dus dan is de km stand wel hoog, je weet dat hij geen jaren meer mee zal gaan.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#10
|
||||
|
||||
[kuch]complete onzin[/kuch]
Je kunt aan de km-stand alleen de staat van een blok niet bepalen hoor, hangt echt wel van meer dingen af. Ik heb een turbo diesel uit '83 staan met 563d op de klok, loopt als een zonnetje. 220d is niet veel, mits er een beetje degelijk mee is omgesprongen, netjes zijn onderhoud heeft gehad en er geen andere gekke dingen mee zijn gebeurd zal dat blok nog niet aan het eind van zijn latei zijn. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
maar jij weet net zo goed als mij dat dat vaak met deze blokjes niet het geval is vaak worden ze goed mishandeld, en gebeuren er de gekste dingen mee, al heb je wel gelijk dat je niet alleen aan de km stand kunt zien in welke staat het blok is
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#12
|
|||
|
|||
zulke blokjes moet je eigenlijk, net als een VR6 blok, meteen uit elkaar trekken en reviseren. (als dat nog niet gedaan is en je dus niet weet wat er al aan gedaan is)
|
#13
|
|||
|
|||
Neem aan dat degene die deze gaat kopen toch van plan zal zijn om m wat te gaan opfrissen. Lijkt me logisch dat je t blok dan niet vergeet, toch? Zeker voor dit soort prijzen. Dan kun je geen concoursstaat verwachten. En als ie van buiten wel picobello zou zijn, dan geeft dat nog geen enkele garantie voor de motor. Vergelijk t eens met een MK1 GTI waar je zomaar t dubbele of meer voor moet neerleggen. Voor minder kom je er bijna niet meer aan. Met deze hou je i.e.g. nog 1500 in the pocket om t blok van te doen.
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
klopt, op wat kleine dingen na wss, en als je hem een keer wast en poetst komt je al een heel eind denk ik
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#15
|
|||
|
|||
Meestal moet een 1.8 16klepper wel gereviseerd worden , of de K-Jetronic is vaak ook iets mis mee , het zijn niet de meest betrouwbare motoren en vaak afgetrapt helaas.
Maar de basis ziet er verder goed uit , en alles is verder origineel op achterlichten en trekhaak na dan. Zal ongetwijfeld wel werk aan zitten , maar daar is de prijs ook naar.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
kjectronic zat toch alleen maar op 1.8dx en 1.6 eg 8klepper motoren? 16V was toch digifant? ofniet?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#17
|
||||
|
||||
16v PL/KR is geen digifant Als je zo'n blokje voorziet van goede vaccuumslangen en vooral van de luchtweger afblijft, rij je jaren probleemloos.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#18
|
||||
|
||||
vind het opzich wel een leuk Golfje...prijs is ook niet verkeerd..en er zal wel (las)werk aan zijn..en het ligt er natuurlijk maar net aan wat je zelf kunt aan zo'n ding..
Kjet kan problemen geven ,en er zijn maar weinig 'echte' monteurs die er nog iets vanaf weten dezer dagen..vuil of roestdeeltjes in de benzine of een vacuumlek en je slaapt het eerste half jaar niet meer. ook wat wil je er mee ..enkel een tijdje mee rijden (lees trappen)of moet het weer concours?... ik vind het wel de mooiere 16kleppers ,die uit de eerste bouwjaren...waren in de jaren 80 best wel berucht die dingen..en op de 1 of andere manier lopen ze ook loeihard meestal..de Monzablauwe van een maat van me liep in de begrenzer op topsnelheid...en dat was best hard voor die tijd ..210-215 of iets?..bij ergens rond de 6800toeren ...de 90er PL die hij naderhand had was kachelhout vergeleken daarbij |
#19
|
||||
|
||||
Wat me wel opvalt is dat de voorspoiler geen opening heeft voor de
luchthappers naar de voorremmen. Bij mijn GTI 16V zitten achter deze openingen nog kunststof luchtkanalen naar de voorremmen gemonteerd.
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003 Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986 |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Ja klopt lijkt wel alsof zijn openingen dicht zijn onder de bumper, je ziet wel waar ze open horen te zijn... |