#1
|
||||
|
||||
944 middenconsole golf 1
ik heb bij mijn 924/944 middenconsole 3 klokken, een tijdsklok, oliedrukmeter, en laadspanningsmeter
maar volgens mij zaten origineel bij een golf 1 cabrio maar twee klokken, een tijdsklok en een olietemp. meter.. dacht ik. nu heb ik vier draden en heb geen flauw idee welke waar van is en ofdat ik er draden bij moet maken iemand enig idee?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#2
|
||||
|
||||
Olie temperatuur 1x sensor aansluiting
12V Geschakeld 12V Continu Massa. En je kan uiteraard even zelf door meten welke kabel nu wat is. Massa wordt gewoon door geschakeld van meter naar meter. Geschakelde + gaat naar Olie temperatuur en misschien Volt meter. Klok krijgt constante + en misschien ook de Volt meter
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
dus die vier draden zijn voor de olie druk/temp. aansluiting, en de andere twee meters is een kwestie van plus naar min, en afzekeren? staat het dan eigenlijk allemaal parallel aan elkaar?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#4
|
||||
|
||||
Nee 1 draad gaat naar een olietemperatuur sensor.
Dan de geschakelde + gaat ook naar deze meter en waarschijnlijk naar de Volt meter. Massa wordt over al door gelust ook naar de verlichting. Dan zou je ook nog als ik er over na denk de + van de interieur verlichting moeten hebben. Die bv ook naar je kachelpaneeltje loopt en schakelaars zo dat wanneer je je verlichting aan doet de verlichting van de meters ook gaat werken. Dan een constante + voor je klokje en of Voltmeter
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
Ik zie een oliedrukmeter. Voor deze meter moet er een speciale sensor in je motorblok gemonteerd worden.
Enkele Golf cabrio uitvoeringen hadden 3 meters. Spanning, oliedruk en olietemperatuur. Maar dat waren niet de meters die op jou foto staan.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#6
|
||||
|
||||
zoiets peter? heb maar ff snel een tekening gemaakt
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#7
|
||||
|
||||
Oeps mij fout oliedruk meter ,aansluiting blijft het zelfde en idd je heb dan zo'n dubbele druksensor nodig
Iets zeg me dat dit een langer verhaal gaat worden
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
klopt, voor het elektroschema maakt het weinig uit toch? maar kan je die er zo een inbouwen, of kost dat meer tijd en werk als dat je er eigenlijk aan hebt?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
dan zou ik die druksensor al moeten hebben, alleen een olietemp. sensor waar ik niks meer mee kan of niet?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#10
|
||||
|
||||
Nee niet echt maak morgen wel even een schema voor je
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
ben benieuwd, zou zo snel niet weten hoe dat ik ze anders aan zou moeten sluiten, maar daarbij weet ik ook nog niet alles
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
das.. ehh... een flinke cent voor een oliedruksensortje...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Het kan goedkoper.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#15
|
||||
|
||||
Idd ik had hem voor 10€ op Marktplaats alleen de 10Bar uitvoering.
Als ik jouw as zou ik zelf een kabelboompje maken want met 4 draden komt het naar mijn mening niet goed. Ik heb er voor mijn boompje 5 gebruikt
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
thanks! met een beetje puzzelen met mn kabelboom kom ik er dan wel uit
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |