Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-01-2014, 20:34
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default welke kop

Welke koppen kan er op een 1,5 JB blok ?
Reply With Quote
  #2  
Old 27-01-2014, 20:54
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Beetje van alles van 1.5 tot 2.0 (16v moeten andere zuiger er in )
Reply With Quote
  #3  
Old 27-01-2014, 21:10
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

dus ook een dx kop ?
Want die zou ik graag willen als dat kan
Reply With Quote
  #4  
Old 27-01-2014, 21:18
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Waarom zou je dat willen? Voor de injectie? Dan zou ik die van een EG nemen.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-01-2014, 21:46
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

is toch ook injektie ?
Reply With Quote
  #6  
Old 27-01-2014, 21:56
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Jullie vergeten iets, oliekanalen wel eens vergeleken? Juist.. enkelt 1.6 vroege dus of het wordt proppen en lassen en vlakken
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #7  
Old 27-01-2014, 21:56
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Ja, maar dan de 1.6, ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen, maar verwacht dat je die er zo op schroeft.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-01-2014, 22:03
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Past het wel of niet DX ?
Reply With Quote
  #9  
Old 27-01-2014, 22:06
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

EG kop bij 1.6 motor
1.8 DX kop heeft een oliekanaal meer volgens mij.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet.
VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-01-2014, 22:08
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Het gaat me erom wat er op mijn onder blok kan 1,5
Liefst een dx maar als alleen een EG kan in verband met oliekanalen dan is dat de enige optie
Kwa vermogen maakt het niet zo veel uit
Maar kwa rijden wel
Reply With Quote
  #11  
Old 27-01-2014, 22:17
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Dus een EG kop is plug and play ?
Reply With Quote
  #12  
Old 27-01-2014, 22:31
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Nee, eg heeft vlakke kop (heron), jb zuigers zijn te vlak. Fr kop oid past die heeft de verbrandingsruimte in de kop. Maar waarom? Fr is in principe zelfde kop als jb wat wil je ermee bereiken??
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #13  
Old 27-01-2014, 22:32
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Dx past dus niet zonder aanpassen.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #14  
Old 27-01-2014, 22:33
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Mmmm wil wat pittiger motortje
Op zich is het motortje goed
Wil niet heel veel kosten maken
Of evt carbs erop
Maar wat is me winst ?

Last edited by vwfiel : 27-01-2014 at 22:39.
Reply With Quote
  #15  
Old 27-01-2014, 22:42
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Heel snel die 1.5 weg mikken..zonde van je geld en moeite, en er al helemaal een std kop op monteren. Pak dan gewoon een 1.8 of 2.0 ben je voor minder klaar en veel meer vermogen en koppel. Heb er al genoeg mee uitgevonden, had in ook een vroege 1.6 dus zelfde als jb audi 80gte zuigers, 11:1 en een dikke kop en volledig verlicht en gebalanceerd maar 140pk en geen super koppel, tsja het voelt snel maar is het niet..
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #16  
Old 27-01-2014, 22:51
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Ben al blij met 140 pk
Was die niet te vergelijken met de 1,8 van 112 PK
Reply With Quote
  #17  
Old 27-01-2014, 23:18
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Zeker niet, was echt een toerenmotor maar geen koppel onderin. Als jr weet wat het gekost heeft daar heb je 10 1.8 of 2.0 blokken voor. Waren wel echte eerlijke pk,s. Zou dit maar snel uit jr hoofd zetten en gewoon een 1.8/2.0 pakken easy does it.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #18  
Old 28-01-2014, 12:34
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

idd om een 1.5 /1.6 / 1.8 naar 140pk te brengen mag je rekenen op een kleine 5000€ terwijl je een 2.0 16v/VR6/G60/20VT neemt ( deze zijn te koop rond de 750€ ) en daar start je met 150pk/174pk/160pk/150pk en met een klein budget +-1000€ er in te stoppen ga je mooi over/rond de 200pk

Tunen van Atmosferische motoren ( 1.5/1.6/1.8/2.0 8v ) heeft eigenlijk geen zin het komt veel te duur uit .

ik volg SciroccoGTII zijn mening
Reply With Quote
  #19  
Old 28-01-2014, 16:54
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
Tunen van Atmosferische motoren ( 1.5/1.6/1.8/2.0 8v ) heeft eigenlijk geen zin het komt veel te duur uit .


Maar wel leuk , nee inderdaad, wil je iets pittiger, kun je beter een ander blok zoeken dan aan dit gaan hobbyen.
Reply With Quote
  #20  
Old 28-01-2014, 17:48
DeGolf1 DeGolf1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 538
Default

Ik deel de mening over een net wat zwaarder blok te nemen.
Ben zelf een vr6 in een golf mk1 aan het bouwen is goed te doen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum