|
|||
|
|||
Polo 6N2 tellerklok verlichting
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier met een vraag. Ik heb een Polo 6N2 uit 2002 gekocht met 143K op de klok, erg leuk ding, maar juist op die klok heeft hij een kwaaltje. De verlichting van de tellerklokken flikkert heel erg. De auto heeft een paar maanden stilgestaan, en is wat vochtig van binnen. Dacht dat dat het was, maar 2 weken verder is het nog steeds zo. Ik heb de accu doorgemeten: Met de motor uit is hij 12,4 volt, en met draaiende motor is hij 14,2 volt.. Volgens mij geen vreemde waarden.. Er is geen patroon of ritme in te ontdekken, behalve dat het minder lijkt te worden als de auto (of het dashboard) warmer is. Het flikkert nog wel, maar niet zo erg dan.. De moertjes op de accu van het zekeringkastje goed aangedraaid, dit heeft niet geholpen(lijkt op Google vaak voor te komen). -De verlichting van alle andere instrumenten knipperen niet, dus volgens mij is de spanningsregelaar wel uit te sluiten. Iemand ideeen? Groetjes, Sander |
|
|||
|
|||
Oplossing: het stelwieltje voor de verlichting(felheid) is een beetje gaar als die maximaal staat. 1 mm naar beneden gesteld en geen geflikker meer...
|
|
||||
|
||||
Spuit er eens een beetje WD40 in? Ik maak me sterk dat het dan weer gaat werken. Tijdelijk, dat wel...
|