|
|||
|
|||
G60 probleem
Beste leden,
Ik heb recent een nieuwe lambdasonde (bosch) aangelosten op mijn G60 '91. Nu heb ik last van zwarte rook in de uitlaat, onverbrande benzine ? Als ik de stekker van de lambdasonde los trek is het opeens weer weg. PS: Als ik mijn verwarming aanzet zonder de lambdasonde aangesloten dan blijft het gas steken rond 1500-2000 toeren met de lambda aan is ie weer normaal Iemand dit al voorgehad ? |
|
||||
|
||||
welkom,
eerste vraag: waarom heb je de oude vervangen? wat waren toen de problemen? en is de nieuwe wel 100% zeker de juiste voor jou auto? is de motor verder standaard of gechipped e.d.
|
|||
|
|||
Oude werkte niet meer, kreeg geen stroom. Was ook nooit vervangen (150d km). Besteld via volkswagen (volgens chassisnr) Had toen ook zwarte rook. Auto is origineel geen chip.
|
|
||||
|
||||
controleer het volgende even;
vacuumslangen nullastschakelaar blauwe temp. sensor mocht je er niet uitkomen,dan kan je mij altijd eens mailen. Mvg Ruud info@ruud16v-g60.nl |
|
|||
|
|||
Sensor en computer slang waren al vernieuwd bij aanschaf.
Hoe kan ik de nullastschakelaar testen ? Zonder lambda heb ik wel geen probleem stationair, zonder verwarming dan. |
|
||||
|
||||
met een multimeter.Als je een multimeter met een piepje hebt,is het helemaal makkelijk.
Je haalt de stekker van de gasklep,en pakt dan de middelste en 1 van de buitenste pootjes. Het ene pootje is voor de nullast en die andere voor de vollast. Als je het aangesloten hebt en je beweegt de gasklep,dan moet het piepje aan of uit gaan |