|
|||
|
|||
golf 2 ombouwen naar abf 16v
Wat moet er allemaal aangepast worden om een Golf 2 om te bouwen naar een Abf 16v van een GTI 3.
Heb een complete 3 dus alles daarvan heb ik. |
|
||||
|
||||
wat is het bouwjaar van de golf2?
|
|
|||
|
|||
1989 13nz
|
|
|||
|
|||
Tip pak een seat ibiza kun je zo gehele voor terrein overzetten. Makkelijker kan niet. Alleen zit je dan nog met de bedrading. Maar das ook nie zo heel erg spannend.
|
||||
|
||||
"De motor en bak passen er wel in zonder aanpassingen, Draadboom moet aangepast worden, luchtfilter bak en wat koelslangen"
"Tevens zit er nu de kabelschakeling onder in plaats van de oude schakelstangen." Aldus Niels Sauer die een ABF in de MK2 (nieuwe type) van Misha heeft geplaatst. Facebook foto linkje
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL Last edited by martinus83 : 03-01-2014 at 12:16. |
|
|||
|
|||
bak en koppeling pakken van een golf 2 16v, aandrijfassen ook van een 16v golf 2
luchtfilterbak gewoon gebruiken van de abf, kabelboom kan volgens mij ook gewoon in je zekeringkast dus zoveel stelt het niet voor |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
Linkje doet het nie, maar inderdaad wij hebben misha zijn 8v voorzien van een 16v abf. hou er rekening mee dat een golf 2 1.3 compleet andere basis is. En ook iets meer bij komt kijken.
|
|||
|
|||
ik ben met exact hetzelfde bezig, ook een golf 2 1.3 nz als basis, technisch wil het allemaal best lukken maar er wordt overal gezegt dat het met die kabelboom ook wel meevalt maar ik zie het niet iig. ik heb wel alle verlichting enzo uit de golf 3 boom gesnoeit.
|
|
|||
|
|||
kan je toch gewoon in de zekeringkast prikken van de golf twee, als je maar het nieuwe type zekeringkast in je golf hebt.
subframe van de drie pakken met de armen van de twee, pedaalbox ombouwen naar corrado voor de koppeling en schakelbox van de drie pakken, wil je stuurbekrachtiging dan heb je een stuurhuis van een twee nodig, maar het huis van een caddy of ibiza hebben dezelde spoorbreedte. remmen van de corrado pakken of een gti. als je oud type hebt kun je beter ombouwen naar nieuw typ zekeringkast,,is veel makkelijker.
|
||||
|
||||
Quote:
Dat vind ik niet. In jou geval moet je dan ook de overige kabelbomen in de auto vervangen. Teveel werk tov draden opsolderen naar CE1
|
|||
|
|||
Als je een ABF hebt met computer e.d. kan je dan een golf 2 teller en contactslot gebruiken of zit je met blokkeringen o.i.d.? En ik ben geen kabelboom expert, hoe moeilijk is omsolderen naar een oud type zekeringskast?
edit: ik zou met golf 2 onderstel, bak en aandrijfassen van een 16v kr/pl willen rijden zonder abs |
|
|||
|
|||
En hoe werkt dat met de brandstoftank + -pomp?
|
|
|||
|
|||
Niemand? 😅
|
|
|||
|
|||
Computer zoeken waar van het nummer op ab eindigt.
Deze hebben namelijk geen startonderbreking. Verder ligt het er aan of je een nieuw of oud type zekeringkast hebt.. Dat verschilt nog al in ombouwen. Zelf rij ik met een golf 3 tank met daar de brandstofpomp in die bij de abf hoort. |
|
|||
|
|||
Wat betreft de computer de leesring van de startblokkering past niet over het contactslot dus je kan inderdaad zoeken naar een computer zonder blokkering, of een computer compleet met leesring sleutel enz of je kan de startblokkering eruit laten halen.
Kabelboom omsolderen is vrij lastig, je kunt veel info vinden op het vwvortex forum. Hier staat een volledige kabelboomombouw uitleg. Je kunt ook iemand de kabelboom aan laten passen en zijn een aantal mensen op het forum die dit doen. Je kan gewoon met je golf 2 onderstel blijven rijden. Het enigste waar je op moet letten is of je bak 90mm of 100mm flenzen heeft en deze eventueel aanpassen. Het makkelijkste is een abf tank met interne pomp eronder hangen, anderzijds kan je ook met een pomp onder je tank rijden dat is het probleem niet. Hiervoor zullen 2 extra draadjes naar je zekeringkast getrokken moeten worden. |
|
|||
|
|||
Wat betreft startonderbreker kan je ook gewoon met een tie-rib de sleutel in die ring vast tie-rippen en die ergens in je dashboard laten hangen, met vagcom wel even opnieuw de sleutel en computer paren (moest bij mij iig).
|