![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Sinds gisteravond loopt de motor van mijn kever slecht. Het is net alsof hij op drie pitten loopt en hij trekt erg schokkerig op. Ik heb nog niet goed ernaar gekeken maar wil dat morgenavond gaan doen. Ik zit zelf te denken aan een verdeelkap die niet helemaal lekker is of zo, in ieder geval iets met de ontsteking. In de tussentijd zou het leuk zijn met wat creatieve ideeën voor wat de boosdoener kan zijn...... Verder nog een vraag: wat is nou de juiste afstelling voor de klepspeling van een kever 1200 uit 1963? Op diverse sites lees ik 0,15 mm speling koud op inlaat en uitlaat maar in mijn instructieboekje staat 0,20 mm voor in- en uitlaat. In mijn Haynes handboek staat echter inlaat 0,20 en uitlaat 0,30 mm. Wat is juist??? Frederik |
#2
|
||||
|
||||
![]() Kan te maken hebben met bougies, ontsteking idd. Vorig jaar op VW Euro ook gehad met een kever, liep het hele weekend ok
maar de terugreis voor geen meter. Oorzaak: kapotte bougie!! Dus liep op 3 poten. Kan ook de contactpunten zijn, of rotor. Suc6 ermee en laat het ff weten ![]()
__________________
![]() ![]() Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#3
|
||||
|
||||
![]() KAn van alles zijn idd.............
Contactpunt, maar ook een losse of kapotte bougie(kabel) is mogelijk. Gewoon alles even nalopen. Klepspeling zetten wij altijd op 0,15, volgens het olyslager boek ! 0,30 is volgens mij wel erg veel ![]() Suc6 !
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#4
|
|||
|
|||
![]() Gisteren de kleppen op 0.20 mm gezet op zowel in- als uitlaat. Alle bougies op electrodeafstand gecontroleerd (waren allen veel te krap) en afgesteld op 0.8 mm. De contactpunten zien er ok uit en vonken met ontsteking aan als ze geopend worden. Hij liep echter steeds slechter en nu start hij helemaal niet meer. Volgens mij is hij verzopen..... Er kwam namelijk een ontzettende benzinelucht tevoorschijn na even starten. Daarom heb ik de carburateur losgehaald en opengemaakt, maar ook daar kon ik niets vaags/verkeerds zien. Het membraan van de acceleratiepomp lijkt mij goed.
Vanavond zal ik de benzinepomp nakijken. Wellicht dat mijn -ik controleer hem niet en monteer hem op goed geluk- via Ebay.de gekochte benzinepompje toch een mankement vertoont? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je een benzinelucht ruikt is de pomp goed zou je zeggen ?! Als je boven in de carb kijkt en je geeft handmatig "gas", zie je dan benzine ingespoten worden door het buisje wat er zit ? Misschien anders een sproeier dicht rechts op de carb............
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#6
|
|||
|
|||
![]() Een kleine update:
Hij loopt nog steeds kut, vonkt op alle bougies en knalt zo nu en dan serieus in de uitlaat. Verder heb ik nog een keer de klepspeling nagekeken en nu komt het vage: als ik de krukaspoelie op 0° zet en dan de speling op 0.20 mm afstel en vervolgens de poelie iets verdraai (tegen de klok in), dan neemt de speling toe! WTF?!? Kan de krukaspoelie verkeerd zitten of zit er een wig in zodat hij maar op één manier erop kan? |
#7
|
||||
|
||||
![]() probeer het eens met een bobine waarvan je 100% zeker bent dat die goed is, ik heb een soort gelijk probleem gehad.
soms liep hij een week zonder problemen en dan ineens liep hij weer op 3 poten, ik heb toen meerdere malen mijn puntjes en bougies vervangen alles incl. kleppen afgesteld maar niets van dit alles mocht baten, nadat ik een nieuwe bobine had gemont. heb ik deze problemen nooit meer gehad. succes.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#8
|
|||
|
|||
![]() Als ik nou een 6 Volt bobine bij de hand zou hebben dan zou ik dat doen ja, maar helaas heb ik dat niet en in mijn kennissenkring is dat ook niet het geval. Heeft er toevallig iemand weerstandswaarden die ik kan meten van de windingen in de bobine?
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Op mijn bobine zit een condensator aangesloten op de + aansluiting (dus niet die naar de contactpuntjes). Wat doet dat ding daar?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Hij doet het weer! Een nieuwe 6V Beru bobine erop gezet en de bougiekabels goed gezet (1 en 2 zaten omgedraaid) en nu loopt hij weer goed. Nu nog de olie vervangen en de motorverwarming (komt goed van pas in Zweden) monteren. Daarna volgt het afstellen van de remmen en op naar de keuring!
|