|
||||
|
||||
Askanteling bij verlaging
Luitjes, heeft er iemand een idee hoeveel graden de achteras (ongeveer) kantelt bij een fatsoenlijke verlaging?
Dit omdat ik camberplaatjes wil laten maken maar wil voorkomen dat ik een bult toespoor krijg daardoor.
|
||||
|
||||
Op zich redelijk goed uit te rekenen als je de afstand van asbevestiging tot hart astap opmeet toch? Als je de cm's verlaging tov origineel weet kun je een denkbeeldige driehoek maken en de hoek exact uitrekenen.
|
||||
|
||||
Niet geheel onbelangrijk, voor welke auto?
|
|
||||
|
||||
Gezien het subforum denk ik golf/jetta mk2.
|
||||
|
||||
Inderdaad een Golf 2, vandaar de locatie van het topic inderdaad
Klopt wat je zegt Matheo, maar dacht laat is eerst eens een vraag stellen, misschien is er iemand die het zo kan vertellen.
|
|||
|
|||
Je kan in elk geval door middel van de camberplates ook de askanteling een heel IND corrigeren, of in elk geval het toespoor wat je krijgt door de verlaging,
|
|
||||
|
||||
Torsieas toe spoor? Verklaar U nader, denk dat ik weer iets ga leren. Of heb je een synchro?
|
|
||||
|
||||
Door de verlaging kantelt de as, dus als je je camberplaatjes exact recht monteert en dan je auto laag
hebt kantelen de camberplaatjes iets voorover waardoor ze naast de camber ook toespoor veroorzaken.
|
||||
|
||||
hmm, is het een idee om de auto bij een uitlijnboer op de brug te zetten en de waardes voor en na het verlagen te meten? Dan weet je het precies.
|
||||
|
||||
Dat was inderdaad ook een idee maar ook bij dat idee dacht ik laat ik eerst eens rondvragen. Liever lui dan moe