Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1261  
Old 23-11-2013, 18:30
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Lekker bezig Peter!

Alleen, hoe weet je nou of je mengsel goed staat? Je hebt er voor zover ik weet geen lambdasonde in, draai je de bougies er af en toe uit?
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
  #1262  
Old 23-11-2013, 18:40
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nou nu staat er helemaal niks goed na dat hij bij Tovami is geweest zou dat idd de oplossing zijn.
Geen idee hoe vaak je dit moet controleren na dat hij helemaal goed is afgesteld door hun ?
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1263  
Old 23-11-2013, 19:23
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Als je naar tovami gaat hangen ze er toch een viergas meter in. Dan weten ze de waardes toch, lijkt me dan dat het in principe goed blijft. Ben heel benieuwd naar wat het daar kost en hoeveel vermogen ze er uit halen Ik was bij kms motoren voor sproeiers en hij zei dat tovami absoluut een van de beste is voor dit soort projecten

Ik blijf deze lekker volgen, kan alleen maar hopen dat de mijne zo netjes word!
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat!
Reply With Quote
  #1264  
Old 23-11-2013, 19:33
Cabrionick Cabrionick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 154
Default

Hoi Peter
Wat rot van dat gat zeg
Dat boutje voor tussen de carbs draai hier gewoon een stopmoertje op en deze zal niet meer verdraaien
Voor dat gat kun je hier niks voor bestellen dan ?
Ik ga maandag naar tovami bellen voor een afspraak moet alleen nog een paar luchtfilters bestellen en dan ben ik klaar
Mvg nick
Reply With Quote
  #1265  
Old 23-11-2013, 19:56
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ja in het gat moet gewoon wat er in hoort de impuls sensor.Deze moet ik even ergens zien te scoren.
Als iemand nog een oude of niet werkende heeft liggen ben ik er al stekkertje er af knippen en klaar.

Quote:
Originally Posted by guusvandevenne
Als je naar tovami gaat hangen ze er toch een viergas meter in. Dan weten ze de waardes toch, lijkt me dan dat het in principe goed blijft. Ben heel benieuwd naar wat het daar kost en hoeveel vermogen ze er uit halen Ik was bij kms motoren voor sproeiers en hij zei dat tovami absoluut een van de beste is voor dit soort projecten

Ik blijf deze lekker volgen, kan alleen maar hopen dat de mijne zo netjes word!


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1266  
Old 23-11-2013, 20:15
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Netjes!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #1267  
Old 23-11-2013, 20:20
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Netjes!


Moet je na gaan hoe strak de distributie riem zat
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1268  
Old 23-11-2013, 20:29
Cabrionick Cabrionick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 154
Default

Je kan misschien eens naar oldscoolracers bellen zit in s,gravenpolder
Deze heeft best veel liggen
Succes
Gr nick
Reply With Quote
  #1269  
Old 23-11-2013, 20:31
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

[QUOTE=Style]Ja in het gat moet gewoon wat er in hoort de impuls sensor.Deze moet ik even ergens zien te scoren.
Als iemand nog een oude of niet werkende heeft liggen ben ik er al stekkertje er af knippen en klaar.

Volgens mij heb ik er eentje voor je, zit nog in een oud blok wat nu bij het oud ijzer ligt.
Als je mij je adres stuurt, gooi ik m morgen ff op de post.
Reply With Quote
  #1270  
Old 23-11-2013, 20:32
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by duudt
[QUOTE=Style]Ja in het gat moet gewoon wat er in hoort de impuls sensor.Deze moet ik even ergens zien te scoren.
Als iemand nog een oude of niet werkende heeft liggen ben ik er al stekkertje er af knippen en klaar.

Volgens mij heb ik er eentje voor je, zit nog in een oud blok wat nu bij het oud ijzer ligt.
Als je mij je adres stuurt, gooi ik m morgen ff op de post.




PM verzonden
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1271  
Old 23-11-2013, 20:54
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Moet je na gaan hoe strak de distributie riem zat


Ik weet het, je zet ze zo makkelijk te strak met de juiste sleutel op de spanner...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer

Last edited by Audi1981 : 23-11-2013 at 21:22.
Reply With Quote
  #1272  
Old 26-11-2013, 19:43
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by duudt
Volgens mij heb ik er eentje voor je, zit nog in een oud blok wat nu bij het oud ijzer ligt.
Als je mij je adres stuurt, gooi ik m morgen ff op de post.


Thanx Duudt helemaal kosteloos mijn kant op gekomen



Olielekkage problem solved


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1273  
Old 26-11-2013, 21:02
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Toppie!!!
Reply With Quote
  #1274  
Old 26-11-2013, 21:03
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Zeker kwam er echt met bakken uit zetten als je eens flink gas gaf
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1275  
Old 28-11-2013, 17:20
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Vandaag nieuwe doppen binnen gekregen van mijn collega


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1276  
Old 28-11-2013, 22:02
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

nice!!!!
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #1277  
Old 29-11-2013, 21:27
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

mooi peter

olie lekkage verholpen ..gaat de goede kant op
Reply With Quote
  #1278  
Old 29-11-2013, 22:14
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Zeker vandaag nog het o ringetje bestelt bij de dealer die er over
er over heen gaat.
Kom ik daar krijg ik hem zo mee Nou hopen dat tie past.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1279  
Old 30-11-2013, 17:42
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Wat een kut werk zeg om die sensor terug in het onderblok te krijgen.
Zit met zo'n klein inbusje vast die door de gebrek aan ruimte er bijna niet
in te krijgen is
Maar hij zit motor heeft even gedraaid en het lijk of dat het probleem
opgelost is

Dan de remmen ik had er al vloeistof door heen geduwd met mijn Gunson remontluchter.
Maar dan moet je altijd daarna nog even met het pedaal ontluchten en me broertje was er vandaag dus de uitgelezen kans om dit even te doen.
Nou mooi niet 1L vloeistof er door heen geduwd netje rechts achter links achter rechts voor links voor.
Maar op een of andere manier blijft er ergens lucht in zitten

Rechter raammechanisme vervangen deze was kapot gedraaid.
Gelukkig werkt nu alles en is deze deur compleet moet alleen nog het scharniertje van het klapraam plakken







Dan liep er toch nog wat benzine uit de voorkant van de carbs ,retour is nu af gesloten dus dit werkt toch ook nog niet helemaal naar behoren.
Ga er nu een benzinedruk regelaar tussen zetten om te kijken of dit het ei is

Gelijk wat zekeringen gehaald want die van 175 en 200A zijn er al door heen geknald.
Dit komt voor namelijk elke keer als ik nog met de ontsteking zit te kutten.
Zet ik hem te ver is gaat de boel wat moeilijk rond en knalt bij het starten gelijk de zekering er uit.
Nu 4 stuks van 250A gekocht




En hoe noem je deze kabel bla bla heb geen idee maar ik zoek hier wel nog een metertje van ongeveer


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1280  
Old 30-11-2013, 18:07
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Ik denk dat je 250A zekeringen er nog steeds uit zullen klappen straks

Startstroom is normaal gezien erg hoog, ik zou als ik jou was kijken of iemand met een ampère tang je startstroom eens kan meten, dan weet je in elk geval hoe zwaar je zekering minimaal moet zijn
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum