#1
|
|||
|
|||
2.0 16v in een golf 1
Ik ben al aan het zoeken geweest maar kan geen lijstje vinden wat er moet veranderen aangeschaft moet worden om een 2.0 16v van een corrado in een golf 1 te leggen
Wie kan mij helpen Mvg arjan |
#2
|
||||
|
||||
Er zijn behoorlijk wat mensen die een 16v hebben ingebouwd in een type 1. Een concreet lijstje is er denk ik niet, maar met behulp van die projecten en zaken die op het net vermeld staan, kun je een heel eind komen!
Succes
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#3
|
|||
|
|||
Moeilijk te zeggen
Denk aan Motorsteunen mk1 gti Scirocco1 16v assen Remmen scirocco1 16v Versnellingsbak met kabelteller aansluiting type naar keuze wat je zelf wilt berijken Radiator Kabelboom ombouwen tot oud type zekeringkast of setje weber/solex Uitlaat systeem minimaal 55mm inwendig Uitlaatspruitstuk mk1 16v Als het gaat om een ex 1.1 of 1.3 motorsteunhouder op carrosserie rechts stuk verplaatsen En nog vele kleine details
__________________
Customizor motorsport Last edited by customizor : 21-10-2013 at 13:17. |
#4
|
||||
|
||||
Misschien heb je wat aan mijn topic? Ik heb ook een 16v ingebouwd. Uit een passat dus ook de 9a motor. Ik heb alleen het originele injectiesysteem vervangen voor die van een g60 motor. Als je alles hebt kan je m vrij snel bouwen. Mijn auto was een automaat 1.5. Distributiesteun en voorste steun kan je weer gebruiken. Ik heb voor de 2y bak gekozen dus dan moet je nog ff een baksteun van een 5bak cabrio of scirocco of gewone golf1 scoren. Verder nog de uitlaat, aandrijfassen en brandstofsysteem. De radiateur heb ik van de 1.5 weer gebruikt.
|
#5
|
||||
|
||||
Als ik het goed heb is het onderblok toch hetzelfde als een 1.8 16V?
Heb hier ergens gelezen dat het verschil zit in de toegepaste krukas. Grotere slag en daardoor meer inhoud... Alle projecten met mk1 1.8 / 16V / G60 e.d. kan je dan info van af halen. Correct me if i'm wrong... |
#6
|
||||
|
||||
Ik weet niet hoe je duits is, maar misschien heb je hier wat aan.
http://www.golf-eins-online.de/tuni...leitung-16v.htm Ben zelf ook begonnen om een 1.8 16v in m'n GTI te bouwen. Ben nog in de revisie fase. Hij gaat wel naar 1.9. Ik heb een complete motor met alles erbij uit een donor scirocco II 16v
__________________
Golf I GTI 1.9 16V 1982 (restauratie klaar) Golf VI GTD (Daily) 215pk 420nm (Vagtechniek) Exen: Golf V GTI DSG Golf IV GTI TDI JD etc... |
#7
|
||||
|
||||
__________________
Golf I GTI 1.9 16V 1982 (restauratie klaar) Golf VI GTD (Daily) 215pk 420nm (Vagtechniek) Exen: Golf V GTI DSG Golf IV GTI TDI JD etc... |
#8
|
|||
|
|||
Heb besloten om met een 1.8 8v te blijfen rijden
|
#9
|
|||
|
|||
Toch nog 1 vraag kan ik ook golf 1 cabrio assen gebruiken in combo met het 2.016v blok
Mvg arjan |
#10
|
||||
|
||||
ja je kunt cabrio assen gebruiken.
20 16v loopt super in een golf 1 laast ook nog een in gebouwd in een auto van mijn kamerraad. met originele computer is heel best te doen.
__________________
www.classicmk1.nl |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Het is inderdaad wel te doen en in principe niet heel veel meer werk dan een 1.8 8v in te bouwen. En ook met een 1.8 8v met bijbehorende bak zit je met de 100mm kineten of je moet een bak monteren waarvan de assen 90mm zijn.. |
#12
|
|||
|
|||
Willemsgti heb je mis meer info voor mij
Wand heb een compleete corrado staat dus heb alles om hem in te bouwen |
#13
|
|||
|
|||
Iemand nog tils waar ik op moet letten
|