Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-10-2013, 21:39
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default Contactblokje vervangen; stuurstang past niet meer!?

Hey!

Ik heb vanmiddag mijn contactblokje vervangen volgens deze methode.

De hele stuurstang was er in 3 min uit, en er stond niets onder spanning en ik hoefde nergens geweld te gebruiken. Nu ik alles weer terug wil zetten heb ik echter een vreemd probleem: de stuurstang lijkt te kort!!

Ik krijg de spie met geen mogelijkheid in de koppeling:



Ik heb al naar dit topic gekeken maar daar kom ik ook niet verder mee.

De stuurstang zit bovenaan gewoon goed; de inbusbout aan de linkerkant past netjes in het gat.

Heeft iemand enig idee wat hier nu fout gaat? Thanks!
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-10-2013, 22:46
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Kolom kan inschuiven.
Veertje eraf, en de as weer terugtrekken.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 18-10-2013, 23:23
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Kolom kan inschuiven.
Veertje eraf, en de as weer terugtrekken.


Haha meen je dat? Dat klinkt wel heel logisch en een beetje genant dat ik dat zelf niet doorhad
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-10-2013, 13:24
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default

Het is toch lastiger dan het leek... die as zit echt muurvast hoor. Iemand tips over hoe je dat zonder schade uittrekt?
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2013, 14:03
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

vreemd, msischien klemt die. Stuur ligt niet ineens hoger in het kolom?
had het zelf ook eens, tha F** wat is dit. tang op de as gezet en teruggetrokken. en het veertje samengeknepen met 2 tawraps. toen ging het wel.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #6  
Old 28-10-2013, 13:19
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default

Thanks voor het advies... zoals wel vaker met oude VWs was het toepassen van grof geweld de enige juiste werkwijze. De stuurstang is weer op zn oorspronkelijke lengte en zit gemonteerd. Het contactblokje was ook de veroorzaker van alle elektra-problemen want ik heb weer een foutloze Golf

Wel raar dat het ding is ingeschoven, zeker gezien de kracht die ik moest zetten om hem weer uit te schuiven
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum