![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal,
Normaal kijk ik alleen op het forum, maar heb nu toch een (dom) vraagje. Ik heb een 1z in mijn mk1 gebouwd. Rijdt goed en is redelijk pittig. Maar, nu krijgt hij niet genoeg brandstof. Ik heb de originele leiding verbonden met de pomp, maar toch krijgt hij niet genoeg brandstof. Is dit een vaker voorkomend probleem en hoe lossen jullie dit op? Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Heb je gekeken of er een zeefje in de tank zit? Deze willen nog weleens verstopt raken waardoor er niet genoeg doorheen kan.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Ik weet helemaal niks van een zeefje. Het zou goed kunnen dat die dan verstopt zit, want de tank was vies van binnen. Zit dat zeefje direct in het tuitje van de tank?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Onder je achterbank zit een zwart deksel. Bij de diesel uitvoeringen af fabriek zaten deze filters er standaard in. Kan je zo zien zitten als je t deksel eraf haalt.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() En hoe ben je er zo zeker van dat hij te weinig diesel krijgt ?
Pomp is zelf aanzuigend..Filtertje in de tank kan dicht zitten, maar ook je brandstoffilter o.i.d. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik heb het gevonden. Tank zal ik morgen even leeghalen, dan kan ik het beter controleren.
Hij loopt goed, maar bij vol gas geven voor bijvoorbeeld de roetmeting valt hij bijna helemaal weg, hij komt daarna stotterend weer op gang. Ik heb in de leiding zo'n klein filtertje gezet en die is op dat moment ook zichtbaar leeg. Na een tijdje stationair gedraait te hebben is ie weer vol en loopt hij ook weer beter. Morgen ga ik het even proberen! Alvast bedankt allemaal |
#7
|
|||
|
|||
![]() van benzine omgebouwd naar diesel? dan kan het zijn dat je leidingen te dun zijn, moet je ze even vervangen door de dikkere variant (8mm uit mijn hoofd)
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Klein filtertje in de leiding lijkt me slecht plan. VW deed dat bij benzine, bij diesel lekker zo'n flink dieselfilter met groot reservoir! Scharrel zo'n ding op en installeer die ipv het leidingfiltertje.
Leidingen vervangen omdat ze te klein zijn is onzin. Ik heb 1.3 benzines omgebouwd naar diesel, turbodiesel en TDI, nergens problemen mee, ook niet volle bak over de autobahn ![]()
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Wanneer er alleen een klein doorzichtig filtertje tussen zit dan zit daar ook jou probleem.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Ik heb eea even nagekeken, het filter in de tank zit helemaal vol. Ik zal morgen alles even schoonmaken en het originele filter weer monteren. Even een nieuw filter erop, want de tank is erg smerig van binnen. De leidingen zijn gewoon golf 1 diesel leidingen, dus dat zou moeten voldoen.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() De leidingen zit ik ook niet over in. Zorg dat alles goed schoon is en dat hij nergens lucht kan trekken.
|