#1
|
|||
|
|||
MFA dood
De laatste keer dat de Golf uit de stalling is gekomen is het MFA-displaytje ermee opgehouden. Even is de tijd nog weergegeven, daarna niets meer.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Zit hier een aparte zekering voor? Lijkt me niet toch?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#2
|
|||
|
|||
Bij de mk3 zit er geen aparte zekering voor, welliocht kabeltjes achter niet meer helemaal goed?
|
#3
|
||||
|
||||
even de accupool losgooien..
soms gebeurt het dat de stroom los geweest is dat heel het display vol staat met alle streepjes die hij aan kan geven..of hij geeft helemaal niks meer aan.. heb ik ook meerdere keren gehad..na een tijdje hersteld zich dit meestal.. |
#4
|
|||
|
|||
de accu pool is al een paar keer (lang) los geweest, gaat met snel koppelingen en dan gaat de accu mee naar huis aan de oplader. dat heeft nog niet mogen baten...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#5
|
||||
|
||||
Werkt je dashboardverlichting nog wel?
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#6
|
|||
|
|||
Ik dacht het wel, maar begin nu te twijfelen..welke zekering zou het kunnen zijn?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#7
|
||||
|
||||
Nummer 3.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#8
|
|||
|
|||
ik ga het checken, bedankt!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#9
|
|||
|
|||
en ?
|
#10
|
|||
|
|||
De auto staat in een stalling, ditweekend ga ik even kijken. De accu hebik ook nog even laten controleren, levert nog 209 van de 210 ampere. Het starten wil namelijk weleens lastig gaan bij warme motor, dan draait de startmotor niet.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#11
|
||||
|
||||
zekering #3 is van: Cigarette Lighter, Radio, Power Antenna, Amplified Speakers, Gauge Cluster (Clock, MFA)
edit: oops, staat er al.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 21-10-2013 at 21:45. |
#12
|
|||
|
|||
Vandaag (eindelijk) gelegenheid gehad om de zekeringen te controleren, #3 is echter in orde...wat nu? Zal zo even een fotootje van de zekeringkast plaatsen, mogelijk is het allemaal niet origineel en zit ie op een andere plek...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#13
|
|||
|
|||
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#14
|
|||
|
|||
Nog iemand tips?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#15
|
|||
|
|||
zie ik daar nu een bruine massa kabel met een zekering er tussen? Dat lijkt met niet echt te kloppen. Of die draad is geen massakabel, of die zekering hoort daar niet te zitten
|
#16
|
||||
|
||||
heb nog wel een gebruikte teller met MFA voor 5 tientjes! ziet er netjes uit!
__________________
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Dat zal ik eens checken, bedankt voor de tip! Quote:
Kom ik op terug, bedankt!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#18
|
||||
|
||||
Je moet even de aarde kabel op de hoek van je kleppendeksel checken. Het is de hoek die het dichtst bij de bestuurder zit. Is een dun kabeltje bruin-wit dat vaak breekt omdat hij onder de moer van het kleppendeksel zit. Dan werkt m ook niet meer.
Wat er verder niks mee te maken heeft maar wel belangrijk is, er zitten een aantal veel te zware zekeringen in waar er bijvoorbeeld maar 10A hoort te zitten. En de gehele staat van de boom ziet er niet direct fris en fruitig uit. Als er veel aan geknipt is kun je storingen verwachten, "ookal werkte het voorheen wel". Een keer alles weer netjes naar het origineel terug maken is zeker niet onverstandig. |