#61
|
||||
|
||||
Voor die prijs zijn die krikken echt wel aantrekkelijk.
Dus als ik de specs zie dan zou je de wagen 40cm + rijhoogte van de wagen van ongeveer 14cm hoger kunnen brengen ? Meer als een halve meter = . Ik moet mezelf er met gewone assteunen altijd onder wrikken.
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#62
|
||||
|
||||
Als je nog een gat moet maken is het belangrijk de juiste positie te bepalen voor het meetbereik van de lambda. Dus uitlaatgassen over 4 cilinders meten is nauwkeuriger dan 2 of 1 voor een correcte na-regeling.
Tweede gebruik je een lambda van een G60 uit bijvoorbeeld uit een Corrado (zoals ik nu heb gedaan). Dan is deze lambda eigenlijk gemaakt voor kat d.w.z. dat deze bij een bepaalde temperatuur "open" gaat. Zonder kat met alleen een midden demper (zoals bij mij) of open systeem (zoals bij jou) kan het zijn dat de tempartuur veel lager ligt en dat de lambda dus geen of niet de juiste waarden teruggeeft aan de ECU. Dit is wel deels op te lossen door bijvoorbeeld je uitlaatspruitstuk te "wrappen" met hitte tape. Daarmee wordt je motorruimte koeler maar de temperatuur gaat omhoog binnen de uitlaatlijn. Ik weet niet of er af-fabriek VW's zijn geweest die op digifant 1 lopen en zonder kat hebben gereden? Aftermarket zijn lambda's te krijgen in alle soorten maten alleen hoop ik op iemand die het voorwerk al heeft gedaan..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#63
|
||||
|
||||
Hoogte van die platen is inderdaad afstand tot de bodem + die 40 centimeter. Vaak zet ik hem nu weer te hoog dat mijn armen niet lang genoeg zijn
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#64
|
|||
|
|||
Ik ga ook met lambda-sonde rijden zonder kat. Ik denk dat het wel kan omdat er een verwarmings-element in een 3 draads sonde zit en wordt hij dus op temp. gebracht. En heb ook al keer rvs straight-pipe onder een impreza gezet weliswaar met turbo maar werkte ook prima!
Dus denk dat het wel kan en zou hem op een plek zetten waar de uitlaatgassen van al de 4 de cilinders langs komen.
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#65
|
||||
|
||||
Bij mij werkt t ook goed.
|
#66
|
||||
|
||||
Ik heb nu wel mijn collector ingepakt met van die hitteband, dus daar zit ik al in de goede richting. Maar ik twijfel ook aan de nauwkeurigheid ja.
Ik heb eens een slechte lambda gehad in een vorige auto en die ging daardoor echt veeeel verbruiken maar niet erg veel slechter presteren. En dat wil ik wel voorkomen. Ik ben toch wel aan het denken aan een cat. te steken dan, dan is de Golf ook wat stiller misschien. Maar die dingen zijn duur
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#67
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ook lang met een Subaru GT Turbo gereden met open lijn. Ik had ook niet echt problemen, alleen een benzine verbruik waar je ziek van gaat worden
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#68
|
|||
|
|||
Haha tja dat wordt ik sws wel want m'n daily is een diesel. :p
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#69
|
|||
|
|||
Deze gaat dik in orde komen.
Alles ziet super uit. ;-)
__________________
GRTZ... Drive it like you show it... |
#70
|
||||
|
||||
ik heb mijn hevel opengeslepen en terug gebogen, nu alleen de slijpgleuf nog dichtlassen.
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. |
#71
|
||||
|
||||
Van de week een orgineel gestreept GTI interieur opgehaald. Tja hoe vaak kom je deze nog tegen? Deze werd mij aangeboden voor zo'n mooie prijs waar je normaal niet eens een versleten variant van kan kopen. Van de bestuurderstoel zijn de instapschades gerepareerd met nieuw schuim en origineel VW stof. Verder zijn alle wangen en zittingen hard.
Interieur was alleen behoorlijk vies maar gisteren na twee keer schuimen,1 keer multi reinigen en twee microvezel doeken verder knapte het al aardig op. Vandaag nog is een keer schoonmaken om het laatste vuil te verwijderen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:10. |
#72
|
|||
|
|||
Waarmee schuim je en wat versta je onder multi-reiniger? Ziet er goed uit!
|
#73
|
||||
|
||||
Ik had nu interieur schuimer van turtle wax en een multi reiniger van poorboys (top spul);
Eerst stofzuigen Dan per deel schuimen en direct met borstel schuim inwrijven Dan met microvezel doek vuil uitwrijven Zelfde proces kun je herhalen met de multireiniger van pb
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#74
|
||||
|
||||
Na een aantal drukke weken, gisteren eindelijk weer is wat kunnen doen.
Ik ben tevens MFA aan het inbouwen. Daarvoor had ik al een teller-unit met mfa op de kop getikt (van een cabrio). Deze was alleen erg vuil. Daarom besloten uit elkaar te halen en alles schoon te maken. Meteen verse lampjes erin. klaar; Verder heb ik de bijbehorende dashboard kabelboom liggen met alle bijbehorende schakelaars. Deze boom ben ik nu aan contoleren op oude reparaties. Nadeel is dat mijn achteruitwisser verloren gaat deze heeft de cabrio namelijk niet. Ik kijk daar nog even wat ik doe vind ik niet zo heel spannend. Verder een schroefsetje gemonteerd die me voor heel weinig nieuw werd aangeboden. Is niet zo'n heel bijzonder merk (TA-Technix) maar iets beter dan de naamloze vaste verlaging dat ik er onder had. Later kan er nog wel eens duurder set onder eerst maar eens kijken hoeveel kilometers ik straks uberhaubt ga rijden. En de aandrijfassen gemonteerd. Was weer een aardig gevloek bij het monteren van de korte as omdat alles onder het vet kwam bij het bepalen van de juiste insteek hoek. De lange as ging er fantastisch onder;
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:11. |
#75
|
||||
|
||||
Ziet er weer goed uit kerel
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#76
|
|||
|
|||
Aller eerst mooi project
Hoe bevalt dit systeem? ik ben rond kijken naar iets om makkelijk onder de auto te komen en kom dit wel vaak tegen op mp.
__________________
Daily: VW Polo 6n2 1.9 sdi 2000 - VW Golf 1.1 1983 |
#77
|
||||
|
||||
@Lionmk1
Het werkt lekkerder dan een hydraulische krik maar heeft ook zijn eigen set nadelen; - zwaar en onhandig als je het moet verplaatsen - lip en spoilers moeten eraf bij sterke verlaging - twee personen nodig om erop te rollen als je motor niet kan gebruiken - veiligheidsstand is alleen op hoogste stand Voordelen: + snel en schadeloos omhoog + onafhankelijk van elkaar te bedienen + lekker werken icm hoge assensteunen + veel ruimte Voorbeeld ik was van het weekend schroefsetje aan het monteren en aandrijfassen. Stond in bovenste stand zoals foto. Twee as-steunen eronder op de juiste plek eronder laten zakken en lekker beide wielen eraf.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#78
|
||||
|
||||
Heel mooie vorderingen
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#79
|
|||
|
|||
Quote:
Wat wegen die dingen weet je dat? Zo erg laag licht die van mij ook niet Oke moet je lang pompen om hen omhoog te doen? zit een voetpomp bij ofniet?
__________________
Daily: VW Polo 6n2 1.9 sdi 2000 - VW Golf 1.1 1983 |
#80
|
||||
|
||||
@Lionmk1
Ik denk 10 kilo per stuk, nee, ja voetpomp erbij. Ontopic! Had afgelopen tijd wat tegenslagen met het project. Na het monteren van de schroef-set en aandrijfassen ging ik controleren of alles netjes wilde rollen in z'n vrij. Dit was niet het geval bij de korte aandrijfas kant. Zodra ik de remschijf met twee wielbouten erin draaide was het net of deze in versnelling stond. Het leek mij heel sterk dat dit uit de bak kwam omdat de weerstand bleef in z'n vrij en tevens in versnelling met koppeling ingedrukt. Uiteindelijk heb ik de fusee losgemaakt en de aandrijfas uit het fusee gehaald. Ik kwam er volgens achter dat de homokineet aan de bak kant blokkeerde op een bepaald punt en de weerstand veroorzaakte. Uiteindelijk homokineet opnieuw uit elkaar en in elkaar gezet waarschijnlijk bij monteren van de as een te scherpe hoek gemaakt omdat ik in eerste instantie fusee niet had losgemaakt. Probleem verholpen. De motor is nu definitief uitgelijnd en vastgezet. Vervolgens benzine toevoer / retour afgemaakt. Zal de meeste denk ik wel kunnen bekoren dat ik de voor beide de originele VW Corrado G60 benzine leidingen heb gebruikt. Dus Ruud als je dit leest . benzinefilter gemonteerd in zo’n houder waar een bobine in gaat en deze tegen het waterschot gezet (zover mogelijk links). Welke filter ik gebruikt heb weet ik niet, ik was naar de Brezan gegaan en zelf het magazijn ingelopen met een schuifmaat totdat ik de juiste had. Luchtinlaat terug gemonteerd (motor ging bovenlangs erin dus moest er toen af). Zit te twijfel wat ik nu als volgende stap ga doen. Of de motorkabelboom erin hangen / aansluiten of luchttraject, watertraject afmaken. Welke volgorde is handiger of maakt het niet uit?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:12. |