#1
|
||||
|
||||
Passat draagarm probleem?
Ik ben me aan 't oriënteren om een Passat station (B5) te kopen.
Een bevriende automonteur wees mij op het draagarm probleem van dit model (evenals a4, a6 en a8). Hij zei zelfs dat (afhankelijk van je rijgedrag en km's) ze maar 1 a 2 jaar mee gaan. Hoe is jullie ervaring hiermee? Hebben ze echt zo'n korte levensduur? Vanaf welk bouwjaar is dit probleem verholpen? Ik las hier over verbeterde draagarmen van Meyle hd. Gaan deze inderdaad langer mee? Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
Bij onze (ex) auto heb ik ze vervangen bij 300.000km.
Daar zaten de originelen nog onder en was van bj. 2000. Zet er geen goedkope ebay spullen onder. dan kan je echt na een half jaar tot een jaar opnieuw. Ik heb toen een set van quinten&hazel gemonteerd en nooit geen last meer gehad. Zowieso zijn de modellen vanaf 2001 al een stuk beter. De modellen t/m 2000 heb ik er heel veel van gedaan en de latere modellen maar een enkele keer 1 stuk gezien. |
#3
|
||||
|
||||
Bij mijn 3BG heb ik ze ook vervangen, maar net als hier boven gezegd wordt het hangt er vanaf hoe er mee gereden wordt....
__________________
Dodge RAM 1500 |
#4
|
||||
|
||||
Je hoort ze vanzelf, geen imitatie kopen, blijf je bezig. Kennis met lesauto heeft ze vervangen na 300000+km, valt dus nog mee.Maar het blijft een prijzige operatie.
|
#5
|
||||
|
||||
Nieuwe originele gaan vaak wel 3 ton mee, die imitatietroep kan je inderdaad elke 2 jaar vervangen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#6
|
||||
|
||||
Ok bedankt voor de antwoorden!
Conclusie: de draagarmen zijn een zwak punt maar is geen ieder jaar terug kerende kostenpost? Correct me if i am wrong! |
#7
|
||||
|
||||
Ik zou in ieder geval als je een mooi exemplaar hebt gevonden hem niet laten staan omdat er wel eens een draagarmpje ruim zit. Gewoon vv voor origineel of quintin&hazel zoals ik eerder al aangaf.
Wij hebben bij mn ouders regelmatig steeds meer van die franse brol en daar gaat er vaak geen beurt voorbij dat er niets aan mankeert.. En dan praat ik niet over 1of 2 draagarmpjes. |
#8
|
||||
|
||||
Mijn passat 3b tdi variant zit nu op 316xxx km en zo te zien zitte de originele nog eronder maar heb nergens last van.
Stoeprandjes raken is vooral slecht ervoor dus even op de velgen letten dan weet je ongeveer wat je kan verwachten mits deze nog origineel zijn natuurlijk. De achteras is op dit gebied ook een zwak punt en wil nog wel eens krom gaan staan.
__________________
'06 Passat 3c variant 2.0 tdi '01 Golf cabrio 2.0 |
#9
|
||||
|
||||
Het principe van deze wielophanging ligt een beetje ten grondslag aan de problemen die je er mee kan hebben, er is niet echt een draaipunt zoals je met een fuseekogel en toplager wel hebt. Deze ophanging maakt boven en onder gebruik van een zgn fictief draaipunt, die de wielen een radius laat beschrijven. Vooral stoepjes en veel inparkeren met de wielen stilstaand is nogal funest er voor, ik had het idee dat de automaten er meer last van hadden dan de handbakken en dan nog ligt het aan je rijstijl en de kwaliteit van de draagarm.
Oem of goede aftermarket spullen pakken en lekker rijden
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
||||
|
||||
Bij een automaat kan het idd nog sneller gaan. Maar ook bij de andete modellen in automaat bijv. De golf is een fuseekogel sneller versleten. Bij een handgeschakeld model kunnen bij het sturen de wielen zegmaar tegenelkaar in draaien. Bij een automaat dus niet omdat je altyd op de rem staat.
|