#1
|
||||
|
||||
Startprobleem jetta 2 1.6
Hallo,
Nooit problemen met de auto gehad tot hij opeens niet meer wilde starten. Ik ging er van uit dat de startmotor kapot was dus die vervangen en accu na gekeken (die was goed). Na dit alles wou die nog niet starten, dus hebben we hem aangedrukt. Dan loopt die wel maar blijven de knipperlichten branden en doen de ruitenwissers het alleen op de hoogste stand. Ik heb al een extra massa aangelegd van de accu naar de motor, maar dat hielp ook niks. Ik zal vast wel iets over het hoofd gezien hebben of zo, maar ik kom dr niet uit. Gr ron
__________________
1985 golf 2 1.6D (daily rat) 1992 jetta mkII 1.6 8v (project) 2002 evo zip sp 2000 (racer/brommertijd) |
#2
|
||||
|
||||
niemand die me kan helpen ?
__________________
1985 golf 2 1.6D (daily rat) 1992 jetta mkII 1.6 8v (project) 2002 evo zip sp 2000 (racer/brommertijd) |
#3
|
||||
|
||||
Geen flauw idee wat hier loos is... Eerst maar eens een paar dingen checken, wie weet?
* Start de motor wel met hulpstartkabels vanaf een andere accu? * Geven je koplampen goed licht bij stilstaande motor (maar met contact aan)? * Werkten de clignoteurs en ruitenwissers wel goed voordat je startproblemen kreeg? * Zelfde vraag voor je dynamocontrolelampje! * Kan er een stekker (half) los liggen van de kabels naar het stuur? Of bij de relaiseenheid? |
#4
|
|||
|
|||
ik denk je zekeringskast
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
1: Nee, hadden we direkt al geprobeerd 2: Ja 3: Ja, niks aan de hand alles deed het na behoren. 4: Ja geen problemen mee. 5: Verder niet aangezeten dus lijkt me sterk, ik kan dat morgen wel eens voor de zekerheid na lopen. Iig bedankt voor het mee denken! @ Wubbe Jan Als daar het probleem in zal zitten zullen de knipperlichten enzo het toch helemaal niet moeten doen?
__________________
1985 golf 2 1.6D (daily rat) 1992 jetta mkII 1.6 8v (project) 2002 evo zip sp 2000 (racer/brommertijd) Last edited by ronB : 08-10-2013 at 21:34. |
#6
|
||||
|
||||
contact aanzetten, onder de motorkap het kleine draadje van de starter verbinden met die hele dikke draad (dikke draad is stroomdraad van de accu, de kleine is de stuurdraad die van je contactslot komt).
door beide eens te verbinden, moet de starter instant rondgaan. BELANGRIJK: auto op handrem, 100% zeker uit versnelling zetten. als mijn auto niet start, neem ik altijd een schroevendraaier om die 2 eens te verbinden. dan ben ik al zeker van accu en starter. bij mijn diesel vertrekt de massa van de accu naar carosserie en loopt dan door naar de motor. heb al gehad dat die aansluiting van die massadraad naar carosserie rot was door water van de ruitensproeierbak, dan kreeg ik ook allerhande problemen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |