Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-09-2013, 22:06
VWT3 Tomba VWT3 Tomba is offline
Forum Newbee

Question VW T3 2.0 ruitenwisser probleem

Hoi,
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een vw t3 camper.

Nou hebben we tijdens onze tocht naar Frankrijk een probleem gehad met de ruitenwissers. Tijdens de rit in een "storm" zijn mijn ruitenwissers ermee opgehouden.
Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat de ruitenwissermotor het wel gewoon doet en dat beide assen ook gewoon draaien.
Na wat aandraaien van de moertjes deden ze het allebei niet meer (kwam er later achter dat je ze niet te hard moet aandraaien volgens de handleiding) en weer losser draaien, dw40 toevoegen deden ze het weer voor een paar dagen.
Na de volgende storm hielden ze er weer mee op.

Zoals eerder gemeld zie ik dat de assen draaien, maar er lijkt geen goed contact te zijn met de wissers zelf. Ze draaien met moertje en al door de wissers heen.
Ook lijkt bij 1 as de schroefdraad (waar de wisser en dan het moertje aan vast zit) niet goed meer te zijn waardoor het moertje steeds weer terug schuift.

Ik snap dat ik deze waarschijnlijk moet vervangen maar kan nergens op internet een wisseras vinden die op de t3 past.

Kent iemand dit probleem?
En weet je dan ook waar ik zo'n nieuwe as kan kopen?
Weet iemand ook hoe dit anders is op te lossen?

Ik hoor het graag
Gr.

Last edited by VWT3 Tomba : 17-09-2013 at 22:11.
Reply With Quote
Old 17-09-2013, 22:15
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore

het alu van de wisser armen zal zijn meertandjes zijn verloren nu ......moet je nieuwe regelen ....bv op t busforumdaaar zitten veel t 3 bezitters en slopers
Old 17-09-2013, 22:43
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru

Ik zou ook eerst eens de wissers er af halen en kijken of de motoren nog een beetje profiel/tanden hebben en inderdaad kijken of de wisserarmen glad zijn.
In Limburg zit een handelaar/sloper van T3's, die heeft alles wel zo'n beetje tweedehands, helaas altijd voor nieuwprijzen maar als je geen zin hebt om lang te zoeken wel makkelijk: http://link.marktplaats.nl/685637867
Reply With Quote
Old 26-09-2013, 12:30
VWT3 Tomba VWT3 Tomba is offline
Forum Newbee

Dank voor jullie reacties.
ik dacht inderdaad dat het met de meertandjes van de wisser armen te maken hadden dus heb nieuwe wisser armen besteld.
Helaas kom ik erachter dat deze helemaal geen meertandjes hebben.
1 van de assen heeft inderdaad versleten tandjes dus zal deze ook gaan vervangen. ik hoop dat het hieraan ligt.

Mocht iemand nog andere ideeen hebben dan hoor ik het natuurlijk heel graag.

Gr
Reply With Quote
Reply

Posting Rules