#1
|
|||
|
|||
Koelvloeistof probleempje
hey!
ik heb een golf II gtd van 1990 en heb gisteren het volgende gemerkt.. namelijk dat er wat minder koelvloeistof in het reservoir zat dan normaal.. Heb de auto daarnet koud gestart en gekeken of er zich luchtbellen in het reservoir vormden, wat niet het geval was.. dus gewoon weer een beetje bijgegoten tot het terug op niveau was. Wat zou het probleem kunnen zijn? Er lekt volgens mij toch nergens vloeistof uit ofzo.. en de cilinderkop is ongeveer een half jaar geleden vervangen dus het zou me sterk lijken als die weer stuk is Alle tips zijn welkom! |
#2
|
||||
|
||||
hij kan iets verbruikt hebben maar contoleer het eens na een poos rijden. Het kan zoveel zijn een slang die iets lekt, een radiateur aansluiting die iets gesecheurt is een koppakking die lek is maar die is net verv. een kachel radiateur die lek is maar dan moet je vette ramen hebben en het binnen nat zijn en het kan nog veel meer zijn. Zou eerst een kijken hoeveel die verbruikt of lekt op een bepaalde rit of aaantal km en kijken of je ergens sporen van lekkage ziet
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#3
|
||||
|
||||
dit heb ik dus ook......kwam ik gister achter
mijn reservoir stond precies op het minimum streepje terwijl ik hem op 15 december helemaal vol gegoten had (iets boven het maximum, geloof ik) maar nu stond ie dus op het minimum streepje......... de koppakking is het volgens mij niet (tenminste de kenmerken bij een lekke koppingen heeft mij auto niet, loopt niet onregelmatig en hij pluimt geen witte rook) maaaaaaaaaaaar mijn ramen zijn aan de binnenkant erg vochtig, als ik gereden heb en ik zit mijn auto stil nadat ik de verwarming heb aangehad, zijn binnen 5 minuten de ramen aanbeslagen (alle ramen rondom), en er zitten ook vochtdruppels aan de onderkant (onderste 10 cm) van de voorruit. duidt dit op een lekke kachelradiateur?????? |
#4
|
|||
|
|||
kan idd duiden op een lekke kachelradiateur
|
#5
|
||||
|
||||
Ik heb ook last van koelvoeistof dat langzaam op raakt
|
#6
|
|||
|
|||
mijn ramen beslaan niet ofzo... dus daar zal het wel niet aan liggen veronderstel ik...
Zijn er verder nog dingen om zeker te weten dat het de cilinderkop(pakking) niet is? Ik zou het echt moeilijk geloven dat die na nog geen 20 000km stuk zou zijn ofzo, als de motor koud is kom ik nl nooit boven de 2000 toeren en ik rij eigenlijk bijna altijd rustig. Ik zal het nu dan maar gewoon in het oog houden hoeveel eruit gaat, misschien dat er ondertussen dan mensen zijn die de oorzaak kunnen vinden ?? Alvast bedankt! |
#7
|
||||
|
||||
kan het koelvloeistof verbruik nog ergens anders aan liggen, ik weet dat het aan veel dingen kan liggen zoals Niels al zegt, maar zijn bijvoorbeeld mijn vochtige ramen nog ergens anders door te verklaren??
(hij word maandag op de brug gezet voor eventuele lekke slangen en radiateur onderzoek. )
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#8
|
||||
|
||||
Nu heb ik totaal geen ruk verstand van auto's, maar bij mij was het de waterpomp... en die is vervangen, probleem is opgelost, en momenteel heb ik af en toe ook de druppels aan de binnenkant van mijn voorruit hangen en negen van de tien keer kan ik 's ochtends niet eens naar buiten kijken, door welk raam dan ook (terwijl ik tijdens voorjaar/zomer/herfst nergens last van had)... dus het hoeft niet eens iets met elkaar te maken te hebben denk ik. Weer een wijze bijdrage van ikkuh
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#9
|
||||
|
||||
een lekke/kapotte waterpomp, kan hij hierdoor ook koelvloeistof verbruiken?? hoe kun je testen/zien of deze kapot is??
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#10
|
||||
|
||||
zal wel niet waterpomp zijn bij mij, temp. loopt niet hoog op (en hij piept ook niet in lage toeren, hoor je ook wellus toch??)
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#11
|
||||
|
||||
Slangen, radiateur, expansievat zelf (haarscheurtjes, als je hem onder druk zet gaan die lekken), kachelradiateur, radiateur, waterpomp, watermondjes....
zit 1 ding op, zet je koelsysteem onder druk en je weet het. Gissen heeft geen zin.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#12
|
||||
|
||||
Bij mij gooide ie langs de dop wel eens wat eruit... slechte dop... na deze vervangen te hebben knapte er een slang.. teveel druk dus... Heb de prutteldop er weer opgezet. hij drupte altijd langs de dop.
Ik zat/zit zelf toch te denken aan teveel druk door misschien koppakking ofzo.. iets vaags iig. Er komt binnenkort een nieuwe koppakking op... Eens kijken of het daarmee beter wordt. Ik moest ook erg vaak bijvullen, maar zag ook wel waar het er uit liep.. expansievaatje. (waarom praat ik in verleden tijd? omdat het al zo lang terug is dat ik nog reed in de Jetta )
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
als ie piept dan is dat je trillingsdemper die niet goed meer is
__________________
bora TDI golf 4 cabrio heiglijn www.vw-speed.nl Voor al uw vervanging- en slijtage onderdelen ook OEM www.delmau-shop.nl |
#14
|
||||
|
||||
Inderdaad als het koelvloeistofniveau blijft dalen, dan zou ik ook gewoon het koelsysteem onder druk zetten, dan weet je meteen waar het aan ligt. Succes ermee.
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
hoe zet ik het koelsysteem onder druk, gewoon de motor starten en laten draaien als ie warm is en op onderzoek uit gaan, misschien ook de verwarming van de auto op z'n warmst zetten......wat moet ik me hierbij voorstellen (is het alleen de motor laten draaien of meer?) ?? |
#16
|
||||
|
||||
Nee dat niet, komt ietsje meer bij kijken.. weet niet meer precies hoe het zat, je moet één slang van je reservoir afhalen en dichtmaken en verder weet ik het niet meer precies.. Crosne weet het wel, stuur hem een pb.
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#17
|
|||
|
|||
Als iemand het antwoord hier kan zetten hebben we er allemaal iets aan
Greetings |
#18
|
||||
|
||||
Ja das waar, maar dan moet Chris wel weten dat ie het hier neer moet zetten... daar is die pb dan weer handig voor :mrgreen:
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#19
|
||||
|
||||
heb uhm al een pb gestuurd, met een link naar deze topic, we wachten af......
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |