#1
|
|||
|
|||
T3 WBX DF 1,9 onregelmatig lopen
Beste VWers,
Na het vervangen van brandstoffilter, bougies, bougiekabels (1 voor 1 vervangen) en luchtfilter loopt de motor onregelmatig, schokt met enige regelmaat alsof er af en toe een cylinder niet mee doet. Alle bougiekabels werken. Blijft nog alleen op de choke lopen, als hij warm is, slaat hij af. Inmiddels ook de rotor en verdeelkap vervangen, probleem blijft. De bus heeft daarvoor een tijdje op drie pitten gelopen, gare bougiekabel. Kan dat iets beschadigd hebben aan de ontstekingselektriek? Alle tips welkom. groet, Frank Last edited by Frank Gorter : 17-08-2013 at 15:39. |
#2
|
|||
|
|||
Frank
Wat is het chassis. Camper, bestel , pick up |
#3
|
|||
|
|||
T3 WBX DF 1,9 onregelmatig lopen
Hoi,
Het is een zelfbouw campertje uit 1983 groet, frank |
#4
|
||||
|
||||
Staat je v-snaar op spanning? Ik merkte dit weekend dat het stotterige lopen van mijn 2.1 WBX aanmerkelijk verbeterde toen ik de snaar die langs de dynamo loopt weer op spanning had gezet. Ik had overigens niet echt problemen wanneer de motor eenmaal op temperatuur was maar de koude start is veel rustiger.
Heb je de brandstofpomp eigenlijk al vervangen? |
#5
|
|||
|
|||
compressie meten kleppen stellen en dan ,,,van uit de basis beginnen
__________________
quintus.....de grote race |
#6
|
|||
|
|||
Ja, V-snaar is op spanning. Benzinetoevoer gecheckt, is OK.
Ik denk dat ik een verkeerde set bougiekabels heb gekocht (de langste is net even te kort, staat een beetje spanning op) Misschien verkeerde weerstand van de kabels, zou dat kunnen? Motor loopt wel mooi rond, start goed, reageert goed, maar bokt af en toe, dan zie je het blok even bewegen. Eenmaal van de choke af, slaat hij vrij snel af. Liep voorheen prima, startte ook goed zonder te choken. |
#7
|
||||
|
||||
yep, die kabel is natuurlijk niet goed, vervang hem eens, dat zal al een wereld van verschil maken
|
#8
|
|||
|
|||
Dank je, ik bestel een nieuwe set kabels.
|
#9
|
|||
|
|||
Helaas, met nieuwe bougiekabels nog steeds hetzelfde. Kan het rijden met een losse kabel hebben geleid tot schade aan transistoronsteking/hallgever/bobine?
Ik snap er zo langzamerhand niks meer van |
#10
|
|||
|
|||
nee,,,,,,
begin in de basis hij kan wel een lekke klep hebben of een verbrande
__________________
quintus.....de grote race |
#11
|
|||
|
|||
Voor de hele vervangoperatie liep hij als een zonnetje. Ik kan me niet voorstellen dat de cilinder waar de bougiekabel heeft losgehangen nu opeens een verbrande klep heeft. De motor loopt goed (op de choke), maar hikt op gezette tijden (zeg elke 5 sec.). Eenmaal warm loopt hij nog even stationair en slaat dan af.
Last edited by Frank Gorter : 27-08-2013 at 18:57. |
#12
|
|||
|
|||
Probleem opgelost. Het mannetje dat wat grote klussen aan de bus had gedaan, had ook vast de bougies vervangen, helaas met korte schacht! De goede bougies erin, en hij loopt weer als vanouds.
Dank voor alle reacties |