#61
|
||||
|
||||
Hey Cass, bedankt voor het meedenken, daar heb ik wat aan. Zo'n beetje wat jij schrijft, heb ik over zitten peinzen. Naar onderen slaan zou op zich kunnen, maar dat heb ik bij cilinder vier ook zo gedaan en terwijl die veel losser zat dan deze, is er veel geweld aan nodig geweest om hem terug boven te krijgen. Als cilinder een helemaal onderin zit, ga ik die nooit meer bovenin krijgen. Die zit wel zo verschrikkelijk vast, dat gaat van mijn leven niet lukken. Krukas eruit was mijn allereerste gedachte, maar dan moet het blok eruit en krijg ik hem nooit zo lekker dragend als wanneer hij in de auto hangt. Slaan heeft dan minder effect en ik weet dus niet of hij er dan wel uit zal komen.
Daarnaast als hij eruit gaat, is dat nogal een aanval op het recht-uit-de-schuur-uiterlijk waaraan ik vor nu zo goed en kwaad als het kan vast wil houden. De brander ziet er heel rigoureus uit, maar die is bewust gekozen omdat deze een brede vlam heeft die geleidelijker verwarmt dan een met een spitse vlam. Ik sta ook geen tientallen minuten te blazen, maar eventjes totdat het goed warm is. Als ik klaar ben met verwarmen - voor mijn gevoel dan, want meten is er niet bij - koel ik de cilinder zelf wat af met wd-40 e.d. Ook de cilinder nog vol gegoten met thinner, wie weet. |
#62
|
||||
|
||||
Remreiniger roept mijn pa net. Goed idee of niet??
|
#63
|
||||
|
||||
Ik zou het gewoon proberen ma denk dat het niet veel zal helpen remreiniger verdampt bijna direct
|
#64
|
|||
|
|||
Onderlangs kan niet past niet tussen lagerbruggen van de krukas door. Ik zou dit blok als het je lukt heel snel over je rechterschouder gooien. Als je dit ooit weer betrouwbaar draaiend wilt hebben moet je het reviceren metovermaat zuigers. Na al dit stoken en geroeste cilinders. Zijn zat blokjes te krijgen. Ik vindt het eerlijk gezegd zonde van al je moeite ik had het gelijk al geweten als hetblok vast zat. Nobel van je vindt ik het dan wel weer.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#65
|
|||
|
|||
Ik zeg
Matching numbers! Je moet de zuiger eens echt goed heet stoken en dan abrupt afkoelen, ergste wat er kan gebeuren is op zoek moeten naar een nieuwe/andere zuiger |
#66
|
||||
|
||||
Zit die zuiger er nog steeds in?? Wat ik aanraad is de blok eruit en hem onder de pres zetten, niet pressen tot hij loskomt maar een nachtje onder druk zetten met veel wd-40 ertussen, indien hij dan niet loskomt zou ik ook niet weten :S, succes ermee
|
#67
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is waarom ik al deze moeite erin heb gestoken/erin steek. Het originele plan was zelfs een oettinger 16v, maar naast dat dat niet echt in het budget paste (...), is de wagen dan zijn originele blok kwijt. Ik vond het toen niet zo erg want ja, "het is toch maar een doorsnee 75 pk blok en het zit vast als een huis", maar de wagen zou zijn originaliteit erdoor verliezen, dat, wat hem nu juist zo uniek maakt. En hij is uniek genoeg zo, dus het blok moet blijven. Als dat kan... Het blok ga ik dus ook niet zomaar weg smijten. Ik zal dat pas doen wanneer ik zeker weet dat het niet meer te redden is, en dat is pas nadat ik hem heb gehoond. Blijkt het dan niet meer de moeite te zijn, jammer joh, maar dat is ook een deel van de hobby. Soms moet je wat ingeven. Daarmee gaan we vandaag maar weer verder. Het houtje waarmee ik steeds de zuiger los heb proberen te slaan wordt vervangen door een slagijzer waarvan ik de kop met koper bekleed om de schade te beperken. Als het daarmee nog altijd niet lukt, gaat het blok eruit en zal de zuiger naar onderen afscheid moeten nemen. En iedereen weer bedankt voor het succes wensen/meedenken! Top |
#68
|
|||
|
|||
Maar naar onderden krijg je de zuiger er niet uit zoals ik aangaf, je zit met de lagerbruggen. Als je dit blok graag wilt houden zou ik dan de zuiger gewoon stukslaan, boren en een zetje overmaat zuigers. Dan ben je klaar en heb je ook een fatsoenlijk fris blok. En je matching numbers en het orginele blok.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#69
|
||||
|
||||
Slaan wordt hem niet meer. We hebben hard genoeg geprobeerd, maar de zuiger geeft helemaal niks. Wat nu? Het blok eruit maar denk ik, maar ik weet nog niet wanneer. Probeer er morgen aan te beginnen, misschien dat hij er volgende week pas uit ligt. Zit er aan te denken om nog maar even naar MIVW te gaan, even wat "anders"...
|
#70
|
|||
|
|||
Ik zou zelf , zoals al eerder gepost , blok uitbouwen , druk op de zuiger en laten staan , persen doet meer dan slaan .
voor je doorzettingsvermogen. |
#71
|
||||
|
||||
Doorzettingsvermogen begint al wat af te nemen, maar we hoeden de moed hoog. Wat jij zegt ga ik nu idd doen. Blok eruit, nylon klos op de cilinder, plaat daar weer over en dan aan trekken met de vier kopbouten onder het genot van een shitload aan WD-40. Hij moet en zal eruit.
Bijkomend voordeel wanneer het blok eruit is en het mocht allemaal nog d.i.y. reviseerbaar zijn, kan ik meteen ook de lagerschalen van de krukas vervangen, en alle keringen. Als het lukt.............. |
#72
|
||||
|
||||
oh, en natuurlijk eerst de krukas eruit, maar dat mocht duidelijk zijn
|
#73
|
||||
|
||||
dat gaat het echt wel doen denk ik, maar zou wel eerder voor zo een pres gaan om rollagers eruit te duwen, een nachtje laten staan en zal wel los zijn
|
#74
|
||||
|
||||
alleen heb ik zo'n gevalletje waterschade niet... soms moet je wat creatief zijn
|
#76
|
||||
|
||||
En dat zinnetje onderaan
Quote:
Wil dat zeggen dat wanneer ze versleten zijn, ik weer nieuwe kan kopen, of is het weer een naaistreek van heb ik jou daar en moet ik drie stenen kopen van drie ton per stuk? |
#77
|
|||
|
|||
Als jij alleen dit blokje en nog een heel wat stuks heb je echt niet nieuwe stenen nodig, tenzij je ze tegen de kruklagerbruggen ramt. Even een aanslag erop maken.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#78
|
||||
|
||||
Oh ja dat snap ik, maar ik bedoelde dat ze misschien bedoelde dat zo'n apparaatje 37E kost, maar zonder stenen, dus dat je die er nog los bij moeten kopen. Vaak zijn die dingen dan wel heel duur als het apparaat zo goedkoop is.
|
#79
|
|||
|
|||
Mooi project. Zie je niet vaak meer.
Leuk om te volgen. Zo een matching number en dan het blok weggooien Zo verder doen en blok redden Succes! ps: ik ga nog is contact met jou opnemen. je weet wel nog voor wat heb alleen voorlopig te weinig tijd om mij ermee bezig te houden |
#80
|
||||
|
||||
KRIJG NOU TIETEN!!!
Alle credit naar mijn pa voor dit stukje gereedschap: Vanochtend maar voor een laatste keer geprobeerd, gewoon koud met het slagijzer van gisteren op de drijfstang. We dachten al "ach dat gaat toch nooit meer lukken", maar toen ik een mm vooruitgang meette, zijn we maar door gaan slaan. En inderdaad, daar kwam hij. Nu alles schoonmaken en een hoonsteen bestellen. Ben benieuwd... |