#81
|
||||
|
||||
vraagje?
Zaterdag dus als eerste in Deventer mijn twee 6J's geruild tegen zijn twee 7J's ... alleblij weer blij )
He Kruk, zijn het originele of imitaties? Greetz mycha
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#82
|
|||
|
|||
imitatie ?? ... wat is dat ??
Quote:
Orgineel natuurlijk ... waarom denk je anders dat ik jouw -orginele- type3 overriders wil hebben ?? |
#83
|
||||
|
||||
Hey kruk! Nu toch weer Fuchsen? Hahaha :biggrin:
Ben benieuwd waar die op staat als tie straks weer de straat op gaat! Op iedere hoek een ander gewild wiel? |
#84
|
|||
|
|||
Fuchsen passen het makkelijkst ... die hebben een naafgat van 71,5mm
De Cosmics & GT's hebben nog de kleine naaf,dus die velgen moeten uitgedraaid worden. En aangezien ik nu leuk een setje Fuchs 6 & 7x16 bij elkaar heb (zelfde als onder de bus) en de variant toch rolbaar moet worden ..... |
#85
|
||||
|
||||
Quote:
Jip........orgineel is the way to go :biggrin: mycha
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#86
|
||||
|
||||
Quote:
Ha kruk@b, En die 6J Fuchs passen perfect, met de 185-55-16 banden passen ze mooi op m'n 1303LS cabrio. Op de ene velg moest alleen iets lood (145gram) op. Groeten, Richard Last edited by Riccoo : 27-04-2005 at 11:37. |
#87
|
||||
|
||||
__________________
The UnDutchaBles |
#88
|
||||
|
||||
Hoi richard heb je ook een closup foto van die 6J met die band? enneuh, 185/55R16 bestaat dat?
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#89
|
|||
|
|||
hele kleine update ...
Quote:
Beter laat dan nooit een reaktie,nietwaar JW ?? :p 185/55 x 16 is een bestaande maat ... totale hoogte 610mm,dus mooi voor onder een bus of een type3 Er is echter maar 1 merk (volgens mij) die ze levert, en dat is Continental .. prijs is +/- 75 euro inc. per stuk. On topic !! bij het uitspitten van mijn "schuurtje" (vanwege de ophande zijnde vervanging van de laatste 10 meter schuur) kwam ik nog een -ooit aangeschaft- variant dakdeel tegen met schuifdak, en aangezien ik afgelopen zondag (26 juni) in de Boogaard Jack's (variant '69) type3 variant zag staan, heb ik besloten om voor Miss L. ook het schuifdak te gaan monteren .. de auto is nu toch kaal,dus als ik het wil,moet ik het nu doen !! Khoop alleen dat een zekere Hans G. te Veenendaal nog een NOS hemeltje voor een schuifdakdak heeft liggen. |
#90
|
||||
|
||||
Schuifdak? Cool!
Las je het hele dak in? Verder nog wat vooruitgang? |
#91
|
|||
|
|||
subframevraagje
Een zeker persoon uit Veenendaal heeft mij toch enigzins aan het twijfelen gebracht omtrend de IRS ombouw.
Dat dat gaat gebeuren (is reeds voor 85% klaar) staat wel vast, maar de optie om ook de bakvorken van een pendelassubframe te monteren laat me niet los Met het oog op de toekomstige motorplannen (1700 Porsche 914 type4 met injectie) wil ik alles natuurlijk wel goed doen. Het IRS subframe zit inmiddels onder de auto, en ik heb sinds net (omdat ik de lange pendelasbak verkocht heb) het pendelassubframe (met dus de bakvorken) erbij staan. Nu is mijn vraag;hoe die twee het beste te combineren ?? de bakvorken van het pendelassubframe afslijpen en op het IRS subframe lassen, of andersom, dwz de IRS scharnierpunten van het IRS subframe afslijpen en die op het pendelassubframe lassen. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste optie (wielstand blijft dan behouden, geen moeilijk plaatsbepalingsverhaal), maar ik hoor het ook graag van anderen. Dat alles er dan weer onderuit moet moge duidelijk zijn |
#92
|
||||
|
||||
ik denk dat alleen optie twee een goede mogelijkheid is...die vorken er aan zetten op een stevige manier lijkt me een lastigere klus dan de irs armen over zetten, ik wil het zelfde gaan doen met de mijne maar ik had de tweede optie in gedachte eigenlijk....zal het nog eens goed bekijken had eigenlijk nog niet echt aan de eerste gedacht
__________________
i like bling 68'er ponton volgend project 4 schijven en 2110cc in de ponton 67'er daily |
#93
|
|||
|
|||
Quote:
Ik toch niet hopelijk? Quote:
Om nog maar eens in herinnering te roepen mijn eerdere bericht een paar bladzijden geleden...: Voor die lullige 80 pk van dat blok hoeft je mijns inziens echt geen moeilijke toestanden uit te gaan halen met nog eens 2 zware vorken erin te lassen. Het inlassen van de achterste ophangspunten van een laat model is m.i. veel zinniger. (Zorg dan dat je de achterste motorsteunen van de motor die aan het carter zitten vastlast, zodat je alleen in rubber hangt aan de buitenste 2 ophangingspunten. Dat geeft al een veel stijvere ophanging. ter informatie: bij mij zitten de rubbers aan het carter er nog en ook dat werkt met de 90 pk die er nu inzit (uitdraai keversite circuitdag ) ) Maar nogmaal: bedenk eens hoe bij een 911 de motor/bak opgehangen (exact hetzelfde als een late type 3 !!) , dus ook zonder extra vorken. Misschien kom je dan tot inkeer Ander voorbeeld: de 2,6 liter 200 pk Fastback laat model die Shad Law had (1 van de oprichters van LNengineering) had ook geen extra pendelasvorken ingelast. Wel had hij de buitenste ophangingspunten achteraan verstevigd Voor de uitgespaarde tijd mag je voor mij nog wel eens een keertje wat remklauw adapterplaatjes laten maken haha! Greets, Walter |
#94
|
|||
|
|||
Okee, ik ben overtuigd ... ik doe het niet !!
Ennuh ja, dat van die remklauwadapter staat ... heb waarschijnlijk een paar setjes nieuwe alu. 964 achterklauwtjes gescoord, en daarvan moet één setje op Miss L. d'r variant komen. Alleen jij hebt weer laat model fusseestukken .. hmm, net zaterdag een laat model vooras verkocht :o Scheelt me weer een hoop tijd ook trouwens, en alles kan lekker blijven zitten Heb afgelopen zaterdag en zondag besteed aan het "uitgraven" van de auto, want die was vanwege ondergesneeuwd in de VW onderdelen die er het afgelopen half jaar bij zijn gekomen. |
#95
|
|||
|
|||
Quote:
Nee toch? Ik dacht dat alleen de asstukken van het '73 model echt anders waren: daar zitten namelijk al de type 4 remschijven en klauwen op. Andere gatafstand van de remklauwen dus onder andere...maar alle 4-gats fuseestukken zijn denk ik hetzelfde... Hier nog een zweedse link van een oud model fastback, waar een 2 liter turbo type 4 in hangt!!: http://www.vwairheads.org/forum_vie....php?11.4976.10 Volgens zijn vriend bleef hij hiermee een BMW M3 voor op een circuitdag (inclusief roofrack ) Ook hij heeft geen pendelasvorken gelast, maar wel een soort bovenste ophangingrail, zoals een 411/412 ook heeft . Meer bedoeld als een soort Gene Berg bakstabilisator, maar dan bovenaan ipv onderaan gemonteerd... Zo, nu heb je weer wat inspiratie |
#96
|
||||
|
||||
hoe staat het eigenlijk met deze type 3?
|
#97
|
||||
|
||||
Project ligt stil ..
Kheb het te druk met T2 voorassen verlagen, een spijl/T2a 5x205 -Porsche/VR6- schijfremset ontwikkelen, een T2b 5x130 remset met 4-zuigerklauwen pasmaken, en -het allerbelangrijkste- weer een beebiekamertje creëren voor ons 2e kindje wat we zo rond 19 Augustus verwachten. Daar komt nog bij dat het hier op de zaak ook redelijk druk is, dus als ik al eens een avondje "vrij" heb, ik die liever thuis doorbreng, ipv weer op de zaak ben om verder te gaan aan de variant. Dus helaas .. vóór 1 April maar weer een jaartje schorsen
__________________
Alain Quote:
|
#98
|
|||
|
|||
Congrats met de aanstaande kleine, kerel! en feliciteer Miss L van me
|