#1
|
|||
|
|||
g60 probleem na ombouw
hallo
ik ben bezig met een motor inbouw in een mk2 hier ligt nu een g60 motor in van een corrado. was eerst een 16v kr heb alles gewoon omgelegd van de corrado kabelboom en zo kabelschakeling omgebouwd nieuwe uitlaat eronder motor nieuwe pakkingen ,nieuwe klepseals kleppen ingeslepen, nieuwe keerringen. maar nu heb ik een start probleem..... motor loopt alleen op starthulp spuitbus. heb overal stroom waar ik stroom moet hebben volgens mij heb de injectors eruit gehad en hier komt met starten gewoon nevel uit...wel weinig volgens mij injectors weer erin en ja hij wil wel aanslaan maar doet dit niet. geeft alleen een klein prutje bij starten. met starthulp spuitbus slaat hij direct aan maar ja loopt dan niet echt mooi. als ik op de injectors meet met een led lampje pulseert dit tijdens het starten rara wat kan dit zijn. heb ergens iets gelezen van dat de injectors misschien een beetje vast zitten(motor heeft lang stil gelegen) en dat je deze kan laten schrikken.. maar hoe ?? of misschien eens eruit halen en laten testen en reinigen. of kan dit aan de benzinedruk liggen??? graag wat hulp is best vervelend zo weet niet waar ik het moet zoeken. grtz ralphie |
#2
|
||||
|
||||
Heb je ook de pomp meegenomen uit de Corrado?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#3
|
||||
|
||||
Klinkt idd als een pomp probleem, heeft deze lang stilgelegen kan ie vast gaan zitten of de verkeerde pomp eronder met niet voldoende druk. Heb ik zelf nl ook gehad
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#4
|
|||
|
|||
ik heb de pomp van de kr motor er nog onder hangen. dacht dat deze meer dan genoeg druk moet leveren. moet 3 bar hebben toch.
is idd wel een pomp wat lange tijd heeft stilgestaan. dus eerst maar eens een druk meter regelen en de druk meten lijkt me dan. gisteren even geprobeerd om de blauwe sensor los te halen en zo te starten. hij ploft dan bij iedere omwenteling van de motor op iedere cilinder....dit doet hij met de sensor aangesloten niet dan sputtert hij alleen bij de eerste omwenteling en daarna geen sputtertje meer. |
#5
|
|||
|
|||
Weet niet of je het veranderd hebt maar miss staat je distributieriem niet helemaal goed..
Of een verdraaide onsteking? Verder zou ik even de benzinedruk meten inderdaad.. Van te weinig druk lopen ze ook niet beter
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#6
|
|||
|
|||
zooo probleem opgelost.. lag inderdaad aan de druk.. die kan je ook nie hebben als de tank leeg is dus maar even kannetje gehaald. benzine erin en vroemmmm, ahum erg he. mja.
tankmeter gaf wel nog benzine aan meer dan een kwart tank maar ja.. hij doet ut nu. nu verder met afbouwen. ik heb nu nog een koppelingshevel nodig voor van hydraulische naar mechanise koppeling te gaan. HEEFT IEMAND DEZE NOG LIGGEN VOOR MIJ?? |
#7
|
||||
|
||||
Waarom pak je niet de pedalenbox, koppelingcylinder ed van een G60, die hevels gaan na loop van tijd toch alleen maar kapot?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |