#1
|
||||
|
||||
Schuren, welke korrel?
Ik zit met een vraagje, voor het klaarmaken van een auto voor het lakken, tot welke korrel moet ik schuren? Ik heb een handleiding ergens op een kever forum gedownload die zegt dat tot 240 of 280 genoeg is, maar dat lijkt mij nog vrij grof. Ze zeggen daar dat de grondlak de krasjes vult.
Hoe doen jullie het? |
#2
|
||||
|
||||
320 en dan grondverf.
500 en dan lakken. Tussen de lagen door kan je met een willekeurige verfspuitbus even over het paneel druppelen. als je dan weer gaat schuren en je hebt nog kleine deukjes zie je dat.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Okay dankjewel!! Enig idee waar je schuurbladen online zou kunnen bestellen? Ik heb een excentrische roterende schuurmachine, diameter 150mm met 6 gaten. Heb al gezocht in alle doe het zelf zaken in de buurt maar die hebben maar maximum korrel 240 in deze maat. Online vind ik ook niet direct iets |
#4
|
||||
|
||||
Dat is ook alleen voor het grove werk. Als het echt mooi glad moet worden zul je het, heel ouderwets, met de hand moeten doen. ;-p
|
#5
|
||||
|
||||
Ik schuur ook altijd nog waterproof met de hand
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#6
|
||||
|
||||
Pcies! Die jeugd van tegenwoordig, pffff...
|
#7
|
||||
|
||||
Hoe ik het dus ga doen, de eerste korrels droog met het machine schuren, en da laatste keer alles met de hand want die kleinste korrels vind ik nergens voor het schuurmachine.
Moet nu nog een goede deftige schuurblok vinden, ben vandaag al twee doe-het-zelf zaken afgelopen om te zoeken, nog niet gevonden Je zou denken dat ze daar zo iets wel zouden hebben... Anyway, nog 4 te gaan dus. Bedankt iedereen voor de raad |
#8
|
||||
|
||||
Voor het schuren van auto's en dergelijke ga ik altijd voor m'n materiaal en benodigdheden langs een speciaalzaak. Bij mij in de buurt een autolak handel, die dus ook alle spuit en schuur materiaal levert
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Wel dat is het probleem dus, hier in de buurt zijn twee autospeciaalzaken, bij de grootste ga ik altijd en daar hebben ze wel een klein assortiment schuurpapier (spijtig genoeg niet de juiste schijven) maar geen schuurblok. Misschien moet ik bij die kleinere zaak ook eens gaan zien, al betwijfel ik het dat die het wel zouden hebben, maar je weet nooit he Voor de rest weet ik hier nergens nog speciaalzaken zijn... |
#10
|
|||
|
|||
Ik bestel vaak bij rustbuster.nl daar hebben ze alles wat je nodig hebt, en leveren binnen 2 dagen (ik woon ook in België).
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Vind het daar nochtans ook niet |
#12
|
||||
|
||||
Raedschelders ook niet?
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
JP carcolor waarschijnlijk... maar dat is wel ver rijden voor de TS..opsturen doet ie mischien wel voor een tray bier.. |
#14
|
||||
|
||||
280 is fijn zat voor de grondverf, daarna eerst p400 gevolgd door p500 en deze eventueel
voor een gladdere finish met een schuurkurk naschuren met waterproof 1200 en dan 1500. En nooit stappen groter dan 100 maken bij droog schuurpapier anders ga je schuurkrassen terug zien!! Dus p180 nooit opvolgen met 320, max van 180 naar 280, enz. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ok dankjewel voor de tips! Zie dat is het mooie van een forum, alle kleine beetjes aan kennis die verschillende mensen weten komen samen tot een grote hoop nuttige en volledige informatie |