![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste,
Tot grote verbazing heb ik gezien dat mijn claxon afging bij het draaien naar links, ik heb ontdekt dat mijn stuur te dicht zit op die plastieke behuizing. want bij mijn vorige mk2 heb ik een vrij grote afstand tussen stuur en plastiek. telkens als ik het stuur aanraak claxoneert ie, en ook als ik draai. hoe te minder ik die moer vast maak hoe te minder de claxon afgaat, maar niemand wilt met een niet-vastgezette stuur rijden. oncomfortabel en gevaarlijk.. wat kan de oorzaak zijn? ![]() ![]() ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Heeft een golf2 ook zo'n bus die om de stuuras geschoven is, net zoals golf3 en polo 6n?
Misschien dat deze bus er te ver over geschoven is. Hoe is het eigenlijk gekomen, 'zomaar', of na het vervangen van stuur, contactslot oid? Groet
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het is zomaar gebeurd, ik weet het niet, ik moest parkeren in een smal straatje, en met dat gewring en moeilijk gedraai op 15'' velgen en brede banden, is dat sturen gewoon echt serieus moeilijk. (servopomp is stuk) en daarna begon ineens mijn stuur te claxoneren.. en welke bus bedoel je? op de foto's zie je dat het stuur echt helemaal dichtklapt als ik die volledig vast gemaakt heb. dat mag niet normaal. ![]() Last edited by Ludomk2 : 30-06-2013 at 21:56. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quickfix, stuur eraf en een paar mm dikke ring op de as.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
![]() heb thuis een losse stuuras liggen, zal eens kijken of er een ring ofzo tussen zit.
bij ford zit er wel een plastiek bus op met 1 uitsteeksel en die dient om de pinker af te schakelen als je terug rechtdraaid. als er bij vw ook zo ene zit, is die misschien gebroken?
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zal het seffes eens proberen, beetje schaamtelijk eigenlijk want moet nog zo'n dikke ring kopen ![]() toch bedankt! zal ik deze middag eens uitproberen |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zo ziet het eigenlijk eruit, ik heb een totaal ander mechanisme dan dat jij bedoelde denk ik, zie foto ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Naar mijn weten (in ieder geval bij golf 1, en ik ben er vrij zeker van bij golf 2 ook) hoort daar geen veer te zitten, maar een kunststof bus die de afstand bewaard tussen je stuur de de hendels. Als ik het zo zie lijkt het een veer te zijn van de kleppen (in je motorblok). Busje is makkelijk aan te komen, anders heb ik er wel eentje liggen.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Vond het ookal vreemd dat ik daar zo een veertje tegenkwam, want als ik het stuur goed vast gemaakt hebt klapt die afstand helemaal dicht, en dan claxoneert ie vrijwillig ![]() Zal gaan zoeken waar ik die veer van de kleppen in de motorblok kan vinden. kan je dat ook kopen (bestellen) bij een autoshop? |
#10
|
||||
|
||||
![]() als de veer van de kleppen hier zit, wat zit er dan aan de kleppen
![]() t zal gaan duidelijk worden waarom die zo goedkoop was
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb het probleem weer opgelost dankzij jullie hulp! ![]() Ik heb dat veertje eruit gehaald wat jullie op de foto hebben gezien, en nu maakt het stuur geen contact meer met de claxon als je naar links en of rechts draait, claxoneert nu zoals het hoort ![]() dat vieze domme veertje was dus het probleem (voorlopig) oef 1 zorgen minder ![]() Echt waar thank you guys! echt een handige leuke website dit, en vriendelijke helpende mensen ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Haha inderdaad ik zag ook al meteen dat het een klepveer was
![]() Kan het praktisch nut niet bedenken maar jij bent ook weer van een probleempje af ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Het leuke bij een golf 1 is, kwam ik ook naar veel zoeken achter, dat er op het stuurhuis een kabeltje zit die het stuurhuis met de massa verbind omdat het stuurhuis zelf in rubbers gemonteerd zit. Als dit los zit of weg is doet je claxon het helemaal niet
![]()
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#14
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heel vreemde oplossing, ik zie veel mensen als ze hun auto beu zijn dat ze die gewoon verkrachten met vreemde voorlopige oplossingen, het moet tegoei gemaakt worden anders niet ![]() Dankjewel ![]() Last edited by Ludomk2 : 01-07-2013 at 16:48. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je komt echt rare dingen tegen soms ![]() sta verstelt vanwaar die vorige eigenaar dat veertje afgedraaid heeft en op het stuur mechanisme heeft gezet, hoe loemp kan je zijn man. en ik maar zoeken en zoeken, 3 dagen lang ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Hallo, ik zag jou foto zonet hierboven, die veer die daar zit die hoort daar wel!
100% zeker bij mij zit die daar ook. Alleen die veer zit daar om er voor te zorgen dat je stuurnaaf niet naar achter zakt. Die veer zit normaal gesproken geborgd met een soort ringetje die aan 3 kanten een uitsteeksel heb naar binnen. Deze sla je 1x over de stuur naaf heen en dan blijft de veer in ingedrukte toestand zitten. Als die er weer op zit die borg ring dan is je probleem weg met je claxon. Misschien dat iemand even een uitsnede uit Etka heeft van een stuurnaaf voor het gemak. Gr, Ramon |
#18
|
||||
|
||||
![]() heb er ff mijn losse stuurnaaf bij gehaald en zit idd een veer tussen. maar blijkbaar bij TS op de verkeerde plaats. die hoort onder die 'kop' te zitten:
![]() voor iets groter: http://fcapri.homelinux.com/off/pic...uurnaaforig.jpg
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 01-07-2013 at 17:13. |
#19
|
||||
|
||||
![]() oeps, ik houd mijn mond maar, dit lijkt nog niet eens meer op die van een golf 1...
oeps |
#20
|
|||
|
|||
![]() Er zit blijkbaar toch verschil in hoor, in golf 2 dan he!
Want het oude type golf 2 heeft die bus niet voor de veer maar een borg ring! |