Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-06-2013, 20:36
stefangolf2 stefangolf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 160
Default Golf 8v gti valt uit na aandoen benzine pomp.

Hallo.

Sinds een maand of 5 rij ik nu in mijn golf 2.
Origineel een 1600cc, maar later zelf een 8v gti pf ingebouwd.
Maar laatst stopte de golf er ineens mee, ik er nu al een weekje mee bezig maar kom er niet uit.

Ik kan de benzine pomp handmatig aan en uit zetten via een schakelaar in het dashboard, nu ben immer achter gekomen dat wanneer ik de pomp uitschakel dat hij blijft lopen, tot de leidingen leeg zijn.
Druk ik de pomp aan loopt hij heel beroerd en blijft hij niet lopen.

Wie weet wat dit kan zijn, recent vervangen zijn bougie kabels, verdeler en rotor. Bougies zijn nu 5 maand oud.

Heb ook het een en ander opgezocht op internet, maar daar hebben ze get over de computer, maar hoe kom ik hier achter of dit het is?

En heeft iemand anders misschien nog een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.

Stefan.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-06-2013, 23:39
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Het zou ook kunnen dat de pomp zelf kapot is he, is hij de laatste tijd meer geluid gaan maken ?
Of is het opgevallen dat de golf inneens bij volgas wegrijden gaat stotteren?

Gr, ramon
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2013, 10:10
golf mk1 vr6's Avatar
golf mk1 vr6 golf mk1 vr6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 17
Default

Heb ik ook gehad met mijn golf was ook de brandstofpomp gesneuveld. Heb je ook nog een opvoerpomp der tussen zitten?
Reply With Quote
  #4  
Old 17-06-2013, 14:09
stefangolf2 stefangolf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 160
Default

Jaa heb nog een opvoerpomp in mijn tank zitten.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2013, 19:38
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by stefangolf2
Jaa heb nog een opvoerpomp in mijn tank zitten.


Werkt die ook naar behoren ?
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2013, 20:06
samke-gti samke-gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 94
Default

aangezien dit ook over de benzinnepomp gaat:

mijn benzinne pomp verliest benzinne als ik de sleutel over haal.
de eerste 3 seconden heeft hij de neiging te starten, dan volledig niets meer ( enkel starter die blijft proberen )

zijn er eventuele mogelijkheden wat ik kan bekijken aan de pomp zelf bv nieuwe dichtingen of oorzaken?

precies als ik " de sleutel overhaal en probeer te starten " maakt hij teveel druk waardoor deze gaat verliezen?

enkele weken geleden heb ik iets gelijkaardigs gehad met mijn andere gti 16v, deze starte en reed maar verliesde plots enorm veel benzinne, die heb ik afgelegd en daarna werkte de pomp nietmeer?

is dit zo een zwakke plek van golf gti?
graag meer info aub.

(ps als dit beter als nieuw onderwerp geplaatst wordt zal ik dit verplaatsen)
groeten sam
__________________
golf2 gti 16v
Reply With Quote
  #7  
Old 17-06-2013, 20:40
stefangolf2 stefangolf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 160
Default

Quote:
Originally Posted by RamonR
Werkt die ook naar behoren ?


Naar mijn weten wel, maar hoe kan ik dit het beste testen?
Want de golf krijgt wel benzine, want wanneer hij aanslaat komt er een walm benzine vrij, en en hoop zwarte rook. ( onverbrande benzine? )
Reply With Quote
  #8  
Old 17-06-2013, 20:46
stefangolf2 stefangolf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 160
Default

Quote:
Originally Posted by RamonR
Werkt die ook naar behoren ?


Naar mijn weten wel, maar hoe kan ik dit het beste testen?
Want de golf krijgt wel benzine, want wanneer hij aanslaat komt er een walm benzine vrij, en en hoop zwarte rook. ( onverbrande benzine? )
Reply With Quote
  #9  
Old 17-06-2013, 20:47
stefangolf2 stefangolf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 160
Default

Ho, dubbele post
Reply With Quote
  #10  
Old 18-06-2013, 09:20
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Brandstof filter kan trouwens ook verstopt wezen, deze moet elk jaar vervangen worden met dit hoge druk systeem op die golfjes.

Tja hoe kan je de brandstofpomp testen, je kunt het beste een druk meting doen, en dan afhankelijk van jou type golf even opzoeken wat de druk moet wezen.
Ik dacht 4 bar bij die pf, maar dat weet ik niet zeker dus dat zou je dan even zelf moeten na kijken.

Die brandstof pompjes van Bosch, zijn hogedruk pompjes die de brandstof onder hoge druk richting spinnerkop blaast van je K-jetronic, KE-Jetronic, J-Jetronic.
Afhankelijk van het typpe, (ik zal mijn golf als voorbeeld noemen) Een golf 2 gti uit 1985 met motorcode EV, heeft een brandstofpomp druk van meer dan 5 bar.
Waarom Injectoren openen pas vanaf 3 bar mechanisch.
En dit brandstofsysyteem is zo gevoelig dat een lucht lekkage of een klein ander probleempje zoals dat brandstof filter al voor grote gevolgen zorgen, stotteren bij gas intrappen of moeilijk willen starten enz.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-06-2013, 09:21
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Nog even een vraagje hoor, wat bedoel je met aandoen van de brandstofpomp, want normaal gaat dit toch met je contact slot en relais ?
Reply With Quote
  #12  
Old 18-06-2013, 09:29
stefangolf2 stefangolf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 160
Default

Ik kan de pomp hand matig in en uit schakelen via en schakelaar.
Dit omdat ik mijn auto op contact laat staan blijft de pomp draaien, dus kan ik hem uitschakelen.
Reply With Quote
  #13  
Old 18-06-2013, 12:04
SelimGTI's Avatar
SelimGTI SelimGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 325
Default

Controleer de massa. Raar genoeg is het meestal een massa probleem...
Probeer eens massa door te sturen, of sluit je benzinepomp eens direct aan een accu o.i.d. dan weet je ook meteen of hij gesneuveld is...

B.t.w. de pomp zou niet moeten draaien als de auto op contact staat dus daar is al iets niet goed... De pomp hoort even wanneer die op contact springt een aantal seconden te draaien om benzine door te sturen maar meer ook niet...

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen...
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984
-Golf MK4 1.8 20vt GTI
-Golf MK2 2.0 16v ABF
Reply With Quote
  #14  
Old 18-06-2013, 12:04
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by stefangolf2
Ik kan de pomp hand matig in en uit schakelen via en schakelaar.
Dit omdat ik mijn auto op contact laat staan blijft de pomp draaien, dus kan ik hem uitschakelen.


Vreemd systeem zeg!
Heb je geen bijpassende zekeringenkast en contactblokje achter je contactslot ?

En mag ik vragen waarom je de wagen op contact laat staan ?
Slot problemen ?

Groetjes, Ramon
Reply With Quote
  #15  
Old 18-06-2013, 12:08
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by SelimGTI
Controleer de massa. Raar genoeg is het meestal een massa probleem...
Probeer eens massa door te sturen, of sluit je benzinepomp eens direct aan een accu o.i.d. dan weet je ook meteen of hij gesneuveld is...

B.t.w. de pomp zou niet moeten draaien als de auto op contact staat dus daar is al iets niet goed... De pomp hoort even wanneer die op contact springt een aantal seconden te draaien om benzine door te sturen maar meer ook niet...

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen...



Ligt er aan welke golf 2 gti je hebt, niet bij alle modellen draait de brandstofpomp voor met omzetten van het contact!
Bij de EV en de KR zowiezo niet.
Ik heb hier nog wel een boekje liggen van Bosch over het brandstof systeem.
Reply With Quote
  #16  
Old 18-06-2013, 14:26
stefangolf2 stefangolf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 160
Default

Quote:
Originally Posted by RamonR
Vreemd systeem zeg!
Heb je geen bijpassende zekeringenkast en contactblokje achter je contactslot ?

En mag ik vragen waarom je de wagen op contact laat staan ?
Slot problemen ?

Groetjes, Ramon



Het is niet zo dat ik mijn golf op contact laat staan, Maar stel je bent met je auto bezig en je wilt muziek luisteren via de auto radio, Dient de golf bij mij op contact te staan voordat de radio het doet, Vandaar dat ik hem uit kan schakelen anders draait hij door.

Klopt normaal gesproken draait zn pomp een paar seconden en stopt dan weer, Maar omdat ik deze zelf in hebt gebouwd, En origineel bij de 1600cc geen benzine pomp onderhangt heb ik dit op deze manier opgelost.

Mvg,
stefan
Reply With Quote
  #17  
Old 18-06-2013, 21:43
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by stefangolf2
Het is niet zo dat ik mijn golf op contact laat staan, Maar stel je bent met je auto bezig en je wilt muziek luisteren via de auto radio, Dient de golf bij mij op contact te staan voordat de radio het doet, Vandaar dat ik hem uit kan schakelen anders draait hij door.

Klopt normaal gesproken draait zn pomp een paar seconden en stopt dan weer, Maar omdat ik deze zelf in hebt gebouwd, En origineel bij de 1600cc geen benzine pomp onderhangt heb ik dit op deze manier opgelost.

Mvg,
stefan



Okeej, dit is duidelijk!
Goed dat je het zegt, dit moet dus niet kunnen, waarschijnlijk is je Relais kapot dan!
Want als je je contact om zet dan moet je pomp zomaar een paar tellen pompen.
Daarna stopt deze, totdat je dan start.

Je kan ook het blauwe draad van je radio afhalen dan doet hij het ook als je contact uit staat.
Maar ik zou die pomp ff fixen
Even chekken of het aan het relais ligt, even openmaken en inspecteren, en even aan ruiken of tie niet naar verbrande printplaat ruikt

Toe je je gti blok er hebt ingebouwd, heb je toen ook het contact blokje over gezet van die gti in jou wagen ?
Want een contact blokje van een 1600 is niet het zelfde als van een gti
Reply With Quote
  #18  
Old 18-06-2013, 21:44
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Zo een brandstof relais is wel belangrijk opzich hoor
Het gaat niet alleen om aan of uit zetten van de pomp.
Reply With Quote
  #19  
Old 18-06-2013, 22:38
stefangolf2 stefangolf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 160
Default

Nee aan mijn contact heb ik toen niks veranderd.
Enigste is motor ingebouwd met motor kabelboom.

Dus even voor de duidelijkheid? Wat moet ik doen?

Omdat het de eerste.4 maand wel goed was...
Reply With Quote
  #20  
Old 19-06-2013, 08:45
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by stefangolf2
Nee aan mijn contact heb ik toen niks veranderd.
Enigste is motor ingebouwd met motor kabelboom.

Dus even voor de duidelijkheid? Wat moet ik doen?

Omdat het de eerste.4 maand wel goed was...


Ik zou opzoek gaan naar een extra plek voor je zekeringkast voor je brandstofpomp relais, deze relais zijn voor niet veel geld nog nieuw te kopen, even brandstofpomp kabelboom scoren, en niet te vergeten even naar je auto handelaar en het juiste contact blokje scoren voor achter je contact slot

Gr, Ramon
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum