|
||||
|
||||
Achteras verschuiven Golf 1
Beste iedereen,
Ik rijd op mijn golf 1 met 7.5J BBS RMs achter. Nu zag ik een hele tijd geleden dat mijn RA wiel verder uitsteek dan mijn linkse. Om het gelijk te krijgen heb ik links een 10mm spacer gestoken. Nu is het weer gelijk. Maar het zit me niet lekker. Ik heb gekeken of de as krom is, dit is niet het geval. Ook zijn m'n zijschermen identiek, dus daar ligt het ook niet aan. Heeft iemand hier meer ervaring mee? Waar ik zelf aan zit te denken: is de gaten waardoor de astappen van de achteras naar binnen gaan 5mm naar links te vijlen. Zo kan ik de as verschuiven en dan staan mijn wielen er recht onder. Zijn er mensen die dit gedaan hebben oid? Mvg Roel
|
||||
|
||||
Achteras rubbers ook nog lekker ?
10mm klinkt veel lijkt mij zeker als alles gewoon recht en goed is ?
|
||||
|
||||
je verschuift inderdaad niet zomaar 1 hele centimeter, er moet eigenlijk wel iets krom zijn...
Hebben ze er geen overzet spatbordrandje overheen gekloot? |
|
|||
|
|||
Als de de as 1cm uit de midden zit hoeft deze maar 5mm opgeschoven te worden...
|
||||
|
||||
Dat is uit het midden ja maar als de linker of rechter kant 1 cm uit het midden oversteekt wat dan gecorrigeerd moet worden met een spacer van 1cm blijft veel.
|
||||
|
||||
Het is inderdaad maar 5mm. Ik las op het net dat Branko hier ook last van had op zijn gele mk1. Maar niemand hier last van?
|
||||
|
||||
het is bij mij nooit opgevallen bij een van mijn bolides(...), maar goed, met van die 4.5 of hoogstens 5.5J sloffen valt dat ook niet direct op...
Als ik laatst een vijftal bruggen aan het opruimen was viel mij het wel op dat verschillende bruggen smaller zijn dan andere, ongeveer anderhalve centimeter als ik me dat goed herinner. Ik heb ook kennis gehad die een van de poten van zijn brug ongeveer 3 centimeter uit het lood had staan, maar die was echt krom gegaan ook al was er aan de kas niet direct iets te zien. |
|
||||
|
||||
Zou een pm naar Branko sturen hoe hij dit opgelost heeft.
Heb er zelf eigenlijk nooit opgelet maar ik heb het ook niet vaker gehoord.
|
||||
|
||||
kan heel goed...achteras kan niet veel hebben 1 tik van een stoeprand (glijpartij in de sneeuw)..is al genoeg
ik heb er ook wel eens gehad die het hadden ,zag je verder niks aan meet de as zelf maar eens overdwars ,dan weet je het zo.. |
|
|||
|
|||
Dit komt wel vaker voor bij VAG Auto's soms kan je hem ook iets stellen als je alles iets oplost.
Vrg.michiel |
|
|||
|
|||
los gewoon die 4 bouten en schuif em om
|
|||
|
|||
van de as montage aan de bodem
|
||||
|
||||
Zag je Pm het schijnt wel vaker voor te komen.
En het is niets om je zorgen over te maken. Een auto is nooit helemaal 100procent symmetrisch. Mijn gele swallowtail had het inderdaad ook. Het kan ook te maken hebben met wielranden die er niet helemaal lekker ingelast zijn. Maar ik weet natuurlijk niet of er al aan je auto is gebeunt of niet. Je zou het op kunnen lossen door spacers te gebruiken zoals je nu al doet. Of de bevestingsplaten van de achteras vergroten door er sleufgaten van te maken. Maar daar houd het dan ook mee op. Het is vooral lastig als je erg laag wilt rijden want ik had dat ie dan rechtsachter nog wel eens aanliep. Terwijl ik mijn schroefset wel 1 centimeter hoger had gedraaid aan die kant. Ik zou me er in ieder geval niet zo heel erg druk om gaan maken
|
|||
|
|||
Meet je achteras eens diagonaal op, dan weet je of de armen er links en rechts onder de zelfde hoek aan zitten
|