#1
|
|||
|
|||
foutcode 16486
hey mensen,
ik heb een vraagje waar ik er zelf niet uit komt. het gaat om de volgende auto golf 4, 2.8 v6 motorcode aqp. symptomen zijn, epc lampje brand, hoog brandstof verbruik ( dat heb je toch al met een v6) uitgelezen met vagcom en met autocom. ik krijg alleen foutcode 16486 (lmm signaal te zwak) na een beetje google is er naar voren gekomen dat het aan een aantal dingen kan liggen -bedrading van lmm naar ecu (gecheckt) -lmm zelf ( gecheckt en verwisseld door een andere) -zekeringen maken slecht contact( allemaal verwisseld) -lekkages na lmm ( elke vacuumslang bekeken en niks kunnen vinden) er stonden nog een paar oorzaken waarbij je deze foutcode kon krijgen en die heb ik allemaal nagekeken maar kreeg de storing er niet uit. er was nog 1 oplossing en dat was namelijk het vervangen van de ecu. ik vroeg me af of iemand hier dit ooit ook heeft meegemaakt? ik neem aan dat mocht de ecu defect is dat dit ook gerepareerd kan worden? |
#2
|
|||
|
|||
Moet je eens rijden met de stekker los van de lmm. Hij staat bij losse stekker in fabrieksafstelling
__________________
GR. DENNIS |
#3
|
|||
|
|||
wat voor verschil zou ik hierbij moeten voelen? betere prestatie of ?
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Je praat wartaal... Als hij nergens valse lucht trekt en je zeker weet dat de bedrading in orde is ( geen hoge weerstand ), dan is het goed mogelijk dat de LMM zelf het probleem veroorzaakt..Beste was als je deze even kon verwisselen met een goed werkende. |
#5
|
|||
|
|||
Wartaal??
Heb dit zo al meerdere malen gedaan bij diverse autos en ben er diverse malen achtergekomen dat De lmm in het geval kapot was. Hij neemt de fabriekswaarden aan en rijdt er gewoon mee
__________________
GR. DENNIS |
#6
|
||||
|
||||
Hij loopt dan in noodloop bedoel je..
En je kunt niet altijd zeggen dat hij dan kapot is als hij hetzelfde loopt zonder stekker aangesloten, kan ook vaak wat anders zijn, kabelbreuk / kortsluiting of overgangsweerstand in bedrading, valse lucht etc.. Vaak kun je ook de LMM loggen, dan zie je ook weer wat. |
#7
|
|||
|
|||
lmm is al meerdere malen verwisseld en telkens voor het starten foutcodes gewist met vagcom, foutcode komt terug en epc lamp blijft branden
kabelbreuk is het niet, ik de kabel helemaal vanaf lmm naar ecu de omhulsel weggehaald en nergens een onderbreking of scheur etc. ik denk dat het toch echt aan de ecu ligt |
#8
|
||||
|
||||
LMM kun je dus uitsluiten dan, maar ben je er 100% zeker van dat het niet aan de bedrading ligt ? ( Overgangsweerstand )
ECU lijkt me niet, zeker niet 'signaal te zwak' Controleer ook je gasklep eens, doe de leerwaardes wissen en leer hem opnieuw in met Vagcom, en controleer de remlichtschakelaar eens ( EPC ) |
#9
|
|||
|
|||
werken de lambdasonde en egrklep nog goed?
en wat geeft de map sensor aan als de auto op contact staat? Last edited by ids : 03-06-2013 at 22:00. |
#10
|
|||
|
|||
gasklep heb ik meerdere malen opnieuw ingeleerd met autocom, bedrading is het helaas niet. lambda sonde heb ik niet naar gekeken, wel heb ik werking van kat getest en die was goed.
als het deze week wat rustiger word op me werk ga ik ecu uitbouwen en laten nakijken door iemand.... het is echt de enige wat ik nog niet heb gedaan. wat voor waardes hoort de lambdasonde te geven op vagcom ?? ik weet niet of het wat meerwaarde heeft , maar esp blijft ook branden met het epc lampje, bij het wissen gaan ze beiden uit, maar komen enkele seconden beide weer terug. Last edited by V6fun : 04-06-2013 at 20:00. |
#11
|
|||
|
|||
En heb je het 4x4/ 4motion systeem ook uitgelezen? Ik ook zoiets dergelijks gehad en dat kwam door een kapotte remlichtschakelaar en toch branden de remlichten toen nog wel!
Mvg, Marcel |
#12
|
||||
|
||||
Wellicht beter even inleren met Vagcom, kun je tevens een autoscan doen.
|
#13
|
|||
|
|||
ecu is afgelopen weekend opengeschroefd, waren paar contact punten die aandacht nodig hadden.
schoongemaakt, gesoldeerd. probleem verholpen. epc en traction control lampje uit, start niet meer onregelmatig. |