#1
|
||||
|
||||
Aankoop Passat 3BG
Hallo,
Ik ben op zoek naar een Passat. Zaterdag ga ik kijken bij een 20VT uit 1998 en 2 20V's uit '98 en '99. Ook zit ik nog te twijfelen of ik geen V5 wil, maar de versies met 150PK zijn volgens mij niet de meest betrouwbare (en al helemaal niet zuinige) motoren, klopt dat? Kunnen jullie mij vertellen waar ik op moet letten op het gebruikelijke van banden, rubbers, stuurinrichting en koppeling na? misschien ook wat de verstandigste keuze is? geen van allen heeft meer dan 185 dkm gereden. Alvast bedankt!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#2
|
||||
|
||||
Vocht bij het voet eind van de passagiers kant, doffe koplampen, vocht bij achterlichten, dit komt zo bij me op.
Succes
__________________
Dodge RAM 1500 |
#3
|
|||
|
|||
Bij de bouwjaren die jij noemt zullen het nog 3B's zijn, maar dat is een kleinigheid.
Over het algemeen letten op verstopte waterafvoer bij het parafan en speling op de draagarmen voor. Ook even letten op roest bij montagepunten van de dakrails (variant). Vermogen en koppel van een 150pk V5 en 1.8T zijn bijna even hoog, maar het max. koppel geeft de 1.8T veel eerder af.
__________________
Audi A6 2.6 Kristallsilber metallic 1995 (ex) MK5 GTI Blue Graphite Pearl 2006 |
#4
|
||||
|
||||
Ik zou heeel ver uit de buurt blijven van de V5, of de ketting moet al gedaan zijn, de 1.8T is de beste keuze, maar belangrijk is dat er iedere 10/15dkm nieuwe olie in gegaan is. Dit in verband met de te kleine olievoorraad in het carter, dit is wel te verbeteren door een supersize oliefilter van een volvo diesel of LT diesel te monteren. Staat hier op het forum nog een mooie 2.0 20V 3BG te koop trouwens...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Beste GoAzBox, ik heb een Passat 3bg 2002 in de aanbieding . hierbij de link naar marktplaats : http://link.marktplaats.nl/681089741 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou serieus kijken naar een V5. Het 3 jaar probleemloos met een 150 pk versie ruim 60k gereden.... Heerlijk schakellui te rijden auto. Zo'n V5 koop je voor een appel en een ei, en 1 op 11 is goed te doen.....
__________________
Cabby |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, heerlijke motoren! Een vriend van mij heeft een 3B v5, heerlijk koppel, geluid etc. Hij rijdt (tenminste, zij vooral ) rijdt 1:9, en dat is allemaal bebouwde kom etc. Qua aanschaf zijn ze idd ook interessant!
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#8
|
||||
|
||||
Dat klopt allemaal, maar ik weet niet of je het prijsverschil tussen een riem leggen op een 1.8/2.0 en een ketting op een V5 weet? Maar met het huidige uurtarief kan je daar leuk van op vakantie! Qua interval zitten ze ook niet van elkaar af trouwens...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
||||
|
||||
Bedankt allemaal. Fijn om te horen dat het maar kleine zwakke plekjes zijn. De hoge onderhoudskosten van de v5 110kw zijn me bekend.
Vanavond bij een variant 20vt kijken. Heb goede hoop dat dat hem wordt. Een draagarmpje vervangen ben ik niet vies van en elke 10/15 dkm olie vv is voor mij 1x per jaar dus dat is ook geen punt. Ik houd jullie op de hoogte!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Hele mooie passat biedt je aan maar mijn budget is ongeveer de helft dus dat wordt hem niet voor mij. Thnx
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#11
|
||||
|
||||
Via Ebay.de kan je voor leuk geld je Passat op de weg houden, neem wel die tip over het oversized oliefilter ter harte! Wel afvullen voor montage...
Een inspectie en eventueel vervanging van de oliezeef en oliepomp is ook aan te raden. Suc6 en ik ben benieuwd wat het wordt!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Was te proberen toch . iniedergeval succes met de zoektocht laat ons weten wat je uiteindelijk gekocht hebt Succes |
#13
|
||||
|
||||
Het is een '98 Passat 20VT(110 KW) met 207.000 km geworden. Idd met vocht in de koplamp en een natte plek bij de bijrijdersstoel. heb hem voor een heel erg mooi prijsje kunnen kopen dus een kleine investering is geen probleem. krijg er ook een vol jaar APK op.
Moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. wat stuurt en rijdt zo'n apparaat lekker! Morgen kan ik hem hoogstwaarschijnlijk ophalen. Na een mooie poetsbeurt zal ik hier wat fotos posten Bedankt voor de goeie tips allemaal
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#14
|
||||
|
||||
zoals beloofd:
deze zomer rijd ik op deze wielen door. in oktober rol ik er winterbandjes op en in maart hoop ik een mooi setje 18" BBS LM op de kop te tikken. verder heb ik niet echt plannen, op onderhoud na. misschien nog een keer een mooi verwarmd sportinterieurtje en wat aluminium accentjes.
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#15
|
||||
|
||||
Veel plezier ermee!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#16
|
|||
|
|||
idd andere wielen en een subtiele verlaging maken hem wel af.
have fun!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#17
|
||||
|
||||
En dan kom je perongeluk eens op passat.nl en dan word je helemaal opgeslokt in modivicaties op een 3b/bg. En gaat een wereld qua passat voor je open..
Super site, aan te raden als je 3b hebt.. ps ik heb zelf momenteel ook 2 in die kleur. Een 1600 benzine, verlaagd en 17 inch phoenix velgen. En een tdi verlaagd en 17 inch Valbrem De benzine gaat hier in het kort ook van de dam. Nu ik werkloos ben weer, is de diesel eigenlijk over, maar kan er geen afstand van doen. En de vrouw heeft zowieso een Passat variant nodig. Dus ik wil diesel toch houden.
__________________
Perfectie is een emotie. |
#18
|
||||
|
||||
Toffe site!
Ik wil graag een setje montreals voor de mijne en subtiele verlagingsset. Ondertussem nog helemaal nix aan gedaan. Dinsdag eerst maar eens de dis-riem laten doen met alle riemen en rollen die daarbij horen. Divertervalve is ook niet wat het moet zijn dus daar komt een exemplaar van forge voor in de plaats. Volgende week via dld op vskantie.. ff kijken hoe hard hij gaat
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#19
|
|||
|
|||
Om dit topic even te kapen. Kampt de 2.0 20v met dezelfde problemen als de 1.8 20v... Dus oliepomp problemen ed. Kan een leuke 3bg kopen namelijk. Waar moet ik op letten mbt deze motor?
|
#20
|
|||
|
|||
heb er zelf een paar gehad, en de enigste wat ik kan zeggen over deze motoren dat ze best veel olie lusten.
Maar dat is een algemene kwaal. Hou er rekening mee, dat er ongeveer 0,75 ltr per 1000 tot 1500 km in moet. Ze zijn er maar zeldzaam die geen olieverbruik hebben. Voor de rest draagarmen in de gaten houden. Ik heb er iig zeer veel schik mee gehad.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |