#1
|
||||
|
||||
Kopen of laten staan?
Kan voor een leuk bedrag een '90er Polo kopen, een 1.3 40kW maar daarvan is de distributie vervangen nadat deze is geknapt.
Nu loopt de motor onregelmatig en valt soms uit. Omdat ik al een tijdje niet meer met de VW's in aanraking ben geweest is mijn vraag of dit nog voor een leuk bedrag te repareren is. Zijn er plenty onderdelen of ruilmotoren in omloop? Ik hoor het graag!
__________________
Gimme fuel, gimme fire, gimme that which I desire |
#2
|
|||
|
|||
Zijn in weze oersimpele motoren, kan je zat onderdelen voor weinig van vinden.
En stel dat er door eerdere distributie-problemen wel een klep krom is oid, zo'n kopje heb je er snel vanaf! Ben bij een 90'er polo eerder bang voor roest, dan voor de techniek. Succes!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#3
|
|||
|
|||
En ik vraag me eigenlijk af of de distributie wel goed op tijd staat na de laatste vervanging.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#4
|
|||
|
|||
1.3 kan vrij rond draaien kleppen raken de zuigers niet.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#5
|
||||
|
||||
Dank, daar kan ik al wat mee. Roest is geen punt, hij is echt netjes. Je zou bijna zeggen oud vrouwtje en altijd binnen...
__________________
Gimme fuel, gimme fire, gimme that which I desire |
#6
|
|||
|
|||
Dus dan zowiezo geen klep krom.
Scheelt alweer.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Hardstikke fout Bij deze blokken raken de kleppen de cilinders al als de driem hooguit 1 tandje verkeerd staat. Er zijn wel sleeptuimelaars die vrij kunnen draaien, maar die waren in de 90er polotjes al (lang) niet meer te vinden. Dus gebroken distributieriem staat zowat gelijk aan motorschade bij deze blokken. Je mag blij zijn dattie nog loopt. Dan is er nog hoop! Kopje liften en kijken wat de schade is. Onderdelen en ruilmotoren (en cilinderkoppen) zijn makkelijk te krijgen en veel is plug and play als het van een ander blok komt (niet alles natuurlijk). Bijkomstig voordeel is dat het goedkoop is!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 26-05-2013 at 00:10. |
#8
|
||||
|
||||
Mmm, nou dan laat ik deze wel even aan mij voorbij gaan. Het is nog geen winter en goed lopende exemplaren zijn te koop voor iets meer.
Bedankt voor de info en dan kan deze thread op slot
__________________
Gimme fuel, gimme fire, gimme that which I desire |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Beetje geluk hebben vind je een goed lopend en uitziend exemplaar voor minder
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Haha, nou dat valt te bezien. Ik vind dat ze nogal aardig geld vragen.
__________________
Gimme fuel, gimme fire, gimme that which I desire |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Vind ik ook. Men ziet graag goud geld voor iets wat soms bijna oud ijzer is tegenwoordig.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#12
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:10. |