#1
|
|||
|
|||
1983 golf gti met motor schade - waarde?
Hallo allemaal,
ik heb op dit moment een korte en directe vraag, en ik hoop dat jullie mij mogelijk een eerlijk antwoord kunnen geven.. zojuist heb ik motor schade opgelopen met mijn (redelijk recent aangekochte) golf welke ik stapje voor stapje aan het opknappen ben. de auto heeft op wat roest plekjes na Niets meer aan te merken (van nieuw gepoedercoat kop deksel, tot nieuwe dynamo, nieuwe start motor, vers onderhoud .. ga maar door echt niets mis mee). slechts reed ik na een moeilijke dag lekker langs het strand, ging het olie lampje aan met zoemer ben ik gestopt langs de weg. ik kon absoluut niks vinden en heb hem opnieuw gestart, olie lampje was uit en alles nomaal. ik ben 4km terug naar Haarlem gereden waar het motor blok plots vast liep met geratel langs de kant gezet en ik paniek alles onderzocht ; er is nog steeds niets te zien op nieuw gestart en meteen af gezet ; gigantisch geratel, mogelijk drijfstang lager of krukas gerelateerd maar absoluut dikke schade. gesleept naar huis, niet meer gestart ik geloof het wel. helaas zijn mijn technische, en financiele middelen beperkt en weet ik niet wat ik er mee aan moet. ik heb maar een vraag om een juiste beslissing voor de toekomst te maken ; wat is mijn golf nog waard op dit moment ? het gaat om deze golf ; http://www.daikitana.com/extra/Vdubmk1/klSNV10040.JPG meer foto's ; http://www.daikitana.com/extra/Vdubmk1/ zou iemand dit durven schatten voor me ? Ik begrijp het antwoord 'wat de gek er voor geeft' maar ik hoop dat jullie me een indicatie kunnen geven wat redelijk is. bedankt voor hulp in deze nare situatie..! Stefan |
#2
|
||||
|
||||
genoeg olie op het blok? compressie gemeten? carterventilatie niet verstopt? oliepomp kapot?
|
#3
|
||||
|
||||
Huidig. 1500
Met fris blokje van een paar honderd er in: het dubbele.. Minstens Echt het fixen wel waard.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Eerlijk antwoord ; graag maar ik kan het niet. geld zou nog wel lukken, maar wie/waar zou me daar mee kunnen helpen? |
#5
|
||||
|
||||
Zonder twijfel laten maken. De blokjes zijn niet zo heel duur in aanschaf. Je moet natuurlijk wel iemand hebben die hem erin kan leggen voor je.
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
jep dipstick is nog nat, 80% van de kruisjes compressie niet gemeten carterventilatie niet gecheckt (maar met deze ratel..........) oliepomp kapot, misschien, maar gezien de weerstand/ratel combinatie schat ik het erger. des al niet te min zeker mogelijk ja.. moet ik hier op gaan hopen ? (lees ; stuk makkelijker te vervangen dan ik op dit moment denk?) |
#7
|
||||
|
||||
Ik kon/kan dat soort dingen ook niet.
Heb mijn eerste auto ook gewoon alles laten doen. Mijne was niet half zo mooi maar heb er wel een nieuw blok in laten lepelen. Gewoon bij de plaatselijke garage. Ik heb een blok gekocht bij de sloop en dat erin laten zetten. Geen garantie maar de montage was slechts 300 gulden. Met bon. Een semi fris blok koop je op het forum voor een euro of 400, en laat die 300gulden nu euro geworden zijn. Ga gewoon naar een garage die je vertrouwd en vraag wat het kost. Denk dat het je mee zal vallen.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
||||
|
||||
als je olie niet genoeg na boven word gepompt vullen de nokkenassen zich niet waardoor je een tikkend geluid krijgt. zou eerst gaan kijken wat je kapot hebt. tevens zoals tjaap zegt je waarde zal rond de 1500euro liggen. tevens mocht er mee schade zijn blok vervangen stelt niet zoveel voor.
|
#9
|
|||
|
|||
hmmm naja jullie brengen me al op totaal andere gedachte... zal ook wel even emotie zijn geweest van de afgelopen uur.
ik denk dat ik even 2 dingen ga doen voor ik beslissingen maak (aan de hand van jullie reacties) ; - kijken of een motorblok te krijgen is, wat voor staat en welke prijs - praten met garages. gewoon maar is hallo zeggen en mijn verhaal vertellen, kijken wat ze voor me kunnen betekenen. als hun indd de optie geven dat ik zelf een ruil blok aan lever en hun hem inbouwen zou ik misschien nog wel ins gered kunnen zijn. bedankt voor de vlotte reacties .. ik zal mijn project topic bij houden met de vooruit gang (immers is het nu echt een project geworden .. :-/) |
#10
|
||||
|
||||
Tip. Niet bij dealers of kwikfits gaan vragen. Zoek een lokale garage met vet op de vloer en oliespatten aan de muur. Waar de baas nog in overall met een shaggie in zijn mondhoek loopt. En wat je zelf al zegt. Vragen kost niks en hallo zeggen is zowiezo altijd slim bij zulke mensen. Een band opbouwen met mensen met kennis en materialen is nog nooit iemand slechter van geworden, in welke sector dan ook.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#11
|
|||
|
|||
hahahaha ja precies, een Henk die zijn bedriijf in 1980 is gestart en een hekel heeft aan electra & plastic.
nou ik ga effe een biertje pakken en slapen daarna .. bedankt voor de reacties mannen, zal jullie op de hoogte houden met de voortgang |
#12
|
|||
|
|||
ik weet niet waar je vandaan komt?? motor overzetten kunne wij ook wel voor je doen. wij komen van vlak bij zwolle.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#13
|
||||
|
||||
Uit Haarlem, begreep ik uit een andere thread. Als slepen naar Hoorn mogelijk is weet ik wel een garage die zo'n klusje vast wel wil doen, en toevallig heette zijn vader nog Henk ook... Als je het zelf gaat doen wil ik ook wel even helpen.
|
#14
|
|||
|
|||
Zonde van dat mooie karretje om zomaar weg te kakken
Ik had het zelfde met mijn bussie liep ook vast,,,maar dat kwam omdat de kop gelicht is geweest en ze de pakking opnieuw hadden gebruikt en voor de zekerheid met vloeibare pakking er tussen,,,bij aanschaf kon ik het niet zien en hij reed voor een 1.6 prima met de proefrit Ik ben geholpen door iemand met kennis,,,,VEEL kennis maar heb het meeste zelf gedaan voor een 1.9 ombouw inkl bak en al mijn handpalmen stonden ook naarbuiten voor ik er aan begon maar vond het achteraf best meevallen om te doen,,,ik bedoel HEEL moeilijk is het niet als je iets hebt om te krikken en het blok te lichten Ik ken uiteraard je situatie niet maar zeker het overwegen waard als je de ruimte en spullen hebt of huurt Zeker een optie om er idd eens een echte monteur naar te laten luisteren of kijken |
#15
|
||||
|
||||
Ik denk dat het zeker verstandig is om hem niet zo weg te doen. Als je het blok vervangt, dan krijg je er zekers meer voor. Is het een 2E blok?
Ik weet niet wat er kapot is, maar als je het blok gaat vervangen, dan heb je alleen een kaal blok nodig zonder aanbouwdelen. Dat scheelt weer in de prijs. (Of je verkoopt de aanbouwdelen van een compleet blok) Je moet dan alleen alles los halen, blok er uit en het nieuwe er weer in en alles weer hetzelfde aansluiten. Ik weet niet hoe handig je bent, maar volgens mij moet dit goed te doen zijn. Mocht je twijfelen, vraag dan iemand uit de buurt voor een beetje steun. Zo verkopen is zonde!
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#16
|
||||
|
||||
Blok op de foto is een 2 liter met motorcode 2E uit de Golf 3. Je vind ze heel veel in de cabrio versie van de mk3. Lekker blokje.
Teller is overigens van een golf mk1 cabrio Sportline uitvoering. Heb je deze GTI in Nieuwerkerk a/d IJssel gekocht?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 14-05-2013 at 00:49. |
#17
|
|||
|
|||
Als je de ruimte hebt, zeker zelf vervangen. Zoals je terug leest, zijn er weinig geboren als automonteur en zijn we allemaal gewoon ooit begonnen.
Daarnaast zijn die blokken niet heel ingewikkeld. Gewoon goed foto's nemen bij het uit elkaar halen. Dan kan je daar altijd op terugvallen. Mocht je er niet uitkomen, is er altijd genoeg hulp beschikbaar. Ik wil zelf ook best eens die kant op rijden. Moet je maar even een pb sturen. In ieder geval niet zo weg doen!! |
#18
|
||||
|
||||
Erg vervelend, Ik heb eventueel een compleet GTI blok in de aanbieding. Heeft na een volledige revisie (inclusief nieuwe zuigers) 4000 kilometer gelopen. Is op afspraak lopend voor een eventuele koop te bezichtigen en pas na een eventuele koop zal deze worden uitgebouwd.
Vraagprijs is 1000 Euro, daarvoor krijg je: Gereviseerde 1.6 EG Gereviseerde 5 bak inclusief schakelstangen (gereviseerd) en aandrijfassen Motorkabelboom inclusief schakelapparaat Alle ombouwdelen (oliekoeler, radiator, dynamo, radiator, etc..) Als extra een hele hoop reserve onderdelen die ik in de loop der jaren heb bemachtigd Reden van verkoop is dat er een G60 in de golf gaat.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 27-05-2013 at 14:46. |
#19
|
||||
|
||||
Ik zou gewoon zo'n blokje ergens op de kop tikken en hem inderdaad bij een garage erin laten zetten, is ie zeker waard.
Die 2E blokjes zijn echt in ontzettend veel VW's geleverd. Sowieso in de Golf 3 GTI 8v, maar ook normale 2.0 liter Golfjes, Vento's, Passat 35i, etc. Ik denk dat je voor 300 euro zeker een goed blokje heb, voor minder ook wel omdat je alleen een kaal blok nodig hebt. |
#20
|
||||
|
||||
Zoek even een 2E blok erbij. Die moeten er zat liggen.
Is het minste werk om te vervangen aangezien de auto al is omgebouwd. Dan ga je toch niet meer terug naar mechanische injectie
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |