Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 13-05-2013, 16:34
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Style
Duidelijk verhaal ik heb er ook veel voor moeten doen Motor verkocht Leon Topsport de deur uit meisje een Golf Cabrio IV terug en de rest ben ik nu aan het op maken
Maar de caravan in ga ik niet voor elkaar krijgen mijn vakantie geld is voor de vrouw en kids om mij me te nemen op vakantie

LOL, Ik merk wel dat de vakanties toch wel erg belangrijk zijn voor de meeste

Ik ga een paar weekeindjes zodat ik zoveel mogelijk door kan gaan met mijn werk, want ik heb geen snipperdagen helaas

Ik weet ook niet of mijn vrouw en kinderen er wel op zitten te wachten om 1 of meer weken met mij op vakantie te gaan, want na 2 dagen goed uitrusten moet ik echt weer wat gaan doen en wordt ik toch best wel wat vervelend als ik niks te doen heb
Reply With Quote
Old 13-05-2013, 18:35
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life

ik snap em ,dan word je net zo'n overactieve hond die in zijn mand moet blijven liggen

Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
Old 09-06-2013, 19:39
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Na lang nadenken en zoeken, heb ik een bedrijf in Engeland gevonden die voor mij een wat grotere achterspoiler achterspoiler van Carbon gaat maken

Als Ik de spoiler binnen heb moeten de steunen nog getekend en gemaakt worden. Omdat ik straks meer vermogen heb en 4wd wil ik proberen om dit om te zetten naar een hogere bochtensnelheid en downforce gaat ten kosten van vermogen/snelheid, dus kan het extra vermogen goed benut worden.

Mijn Blauwe Golf is bijna klaar waardoor ik straks aan het chassis van deze Supercopa kan gaan beginnen. De planning is om het chassis in de herfst te laten dompelen en spuiten zodat ik hem in de winter kan gaan opbouwen.

Reply With Quote
Old 09-06-2013, 20:16
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC

er komt ook kenteken op je supercopa toch??? hoe nuttig of mooi ook, die spoiler, daar ga je niet mee wegkomen, zowiezo met keuren al niet, en die blauw petten zijn er ook zeker fel op. scherp uitstekende delen, gooien ze het op.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1

KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
Old 09-06-2013, 20:25
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Gave vleugel Wilco! Voor op de weg kan hij er gewoon af? Zo reed Thierry Köhler namelijk ook naar Circuitpark Zandvoort...en op de paddock schroefde hij de vleugel ff achterop

http://automaxx.online-magazine.nl/...page19/page.jpg

Last edited by René : 09-06-2013 at 20:30.
Reply With Quote
Old 09-06-2013, 20:49
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Hier komt idd een kenteken op en heb hier dan ook goed over nagedacht. Ik heb de spoiler om deze reden dan ook wat smaller gehouden en de zijstukken groter.
Omdat ik iets minder breed ga dan wat de bedoeling was, heb ik dan ook gekozen voor het exemplaar met dubbele vleugel.

Deze spoiler is maar 1480mm breed en valt per kant 10cm binnen de totale breedte. Hij steekt wel voorbij de zijkanten (daklijn) van de auto, maar omdat de Supercopa een eind is uitgebouwd valt hij ruim binnen de totale breedte. Ik zal er soms een rondje mee rijden op de weg, maar hij zal op de trailer naar het circuit gaan.
Mocht er wat stuk gereden worden, kan ik altijd weer thuis komen en daarnaast heb ik ook gereedschap enz nodig.
Hier voor ben ik ben een Dodge Ram 2500 Cummins aan het klaar maken omdat de T4 van mijn vrouw toch wat te licht is, maar gaat helemaal goed komen al is er veel geduld nodig en moet ik er hard werken en sparen

Deze spoiler die origineel op de GT3 is geleverd mag er ook de weg mee op, waarom zou die van mij dan niet mogen ?

Waar ik mij wel druk om maak is dat ik de voorspoiler aan wil passen voor meer downforce en dit wil doen door er vleugeltjes aan de zijkanten van de voorbumper te monteren zoals je vaker ziet, maar deze zijn niet echt voetganger-vriendelijk en moet ik waarschijnlijk wat anders voor bedenken.

Last edited by DutchBuild : 09-06-2013 at 21:21.
Reply With Quote
Old 10-06-2013, 06:05
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru

Kan je hem dan niet zo maken dat hij makkelijk te demonteren is.
Als ik kijk naar de rest van jouw werk moet dat geen probleem zijn
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
Old 10-06-2013, 08:40
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Kan je hem dan niet zo maken dat hij makkelijk te demonteren is.
Als ik kijk naar de rest van jouw werk moet dat geen probleem zijn

Natuurlijk is het mogelijk om hem zo te maken dat hij makkelijk te demonteren is, maar ook op de weg zal het fijn zijn dat de wegligging ook goed is, en het ziet er niet uit als ik hem er vanaf moet halen.
Ik wil er ook mee naar Wortersee en het ziet er niet uit als deze plank er niet op zit. Ik zal in dit geval voor de boete gaan als ze er moeilijk over doen

Ik moet je zeggen dat ik uit ervaring weet dat ze bij bv een rally- of Raceauto meer door de vingers zien dan bijvoorbeeld een tjoeningsbak
Dit geld niet alleen op de weg, maar ook bij het RDW en de APK.

Ik heb al veel vaker te maken gehad met dit soort gevalletjes en ik heb zo lang als ik rijd (18 jaar), nog nooit een boete gehad voor iets anders dan voor te hard rijden. De keren dat ik van de weg ben gehaald heb ik alleen een waarschuwing gehad en een paar adviespunten. Op zo'n moment ben je gewoon ontzettend dom en ben je superblij met hun advies

Wat bij mij ook nog wel eens geholpen heeft, zijn de RDW-papieren waarmee je kan bewijzen dat je hem om heb laten keuren. Gewoon zeggen dat je hem zo heb aangeboden zoals hij er op dat moment bij staat. Ze maken bij het RDW geen foto's en zij registreren te weinig waardoor niet terug te zien is hoe de auto op dat moment was
Reply With Quote
Old 10-06-2013, 17:50
bartuzz's Avatar
bartuzz bartuzz is offline
Forum Regular

Als alles binnen de auto valt is er niks aan de hand. Het steekt dan niet uit.
Voorspoilertjes als daar een soort van rondingen aan zitten en geen punten zou het ook gewoon ok moeten zijn.
Reply With Quote
Old 10-06-2013, 20:52
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by bartuzz
Als alles binnen de auto valt is er niks aan de hand. Het steekt dan niet uit.
Voorspoilertjes als daar een soort van rondingen aan zitten en geen punten zou het ook gewoon ok moeten zijn.

Dacht ik ook, maar er zijn geen duidelijke regels over te vinden wat een voordeel is natuurlijk, maar is ook lastig omdat ik nu niet duidelijk weet waar ik aan toe ben
Reply With Quote
Old 10-06-2013, 22:10
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur

Je zegt dat je voor de boete gaat. Opzich is dat wel 'ok' maar als die agent een slechte dag heeft en zegt: je mag zo niet meer verder rijden, of je haalt het er af of de auto moet opgehaald worden, ..de boete krijg je er ook nog bovenop.
Dan sta je daar wel mooi.
Wat je zegt over de keuring dat is zo. Maar als Agent met het argument komt dat de keuring een moment opname is(wat je zelf ook al zegt). Dus die agent zal je nooit geloven dat dat er tijdens de keuring al op zat. Ookal is dit waar.
Reply With Quote
Old 11-06-2013, 09:30
rondekker1983's Avatar
rondekker1983 rondekker1983 is offline
VW Guru

Daarom als je hem snel demontabel maakt ken je hem in het ergste geval zo er af halen en achter in je auto schuiven. (of dat moet niet passen )
Maar idd zijn daar nooit echt duidelijke regels over te vinden.
Vw Golf mk3 1.8 '92
Vw Golf mk3 Vr6 '94
Vw Caddy 1 1.6d '90

Huidig
Vw golf mk2 2.8 '91

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464
Reply With Quote
Old 11-06-2013, 09:33
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Je zegt dat je voor de boete gaat. Opzich is dat wel 'ok' maar als die agent een slechte dag heeft en zegt: je mag zo niet meer verder rijden, of je haalt het er af of de auto moet opgehaald worden, ..de boete krijg je er ook nog bovenop.
Dan sta je daar wel mooi.
Wat je zegt over de keuring dat is zo. Maar als Agent met het argument komt dat de keuring een moment opname is(wat je zelf ook al zegt). Dus die agent zal je nooit geloven dat dat er tijdens de keuring al op zat. Ookal is dit waar.

Het zal een Wellus-Nietus verhaal worden als zij moeilijk willen, maar daar maak ik mij echt niet druk om en heb wel voor hetere vuren gestaan

Hij steekt niet uit en vormt geen gevaar voor mijn mede weggebruikers of voetgangers.
Mochten ze dus zodanig moeilijk doen dat ik niet verder mag, kan hij er altijd ter plekke vanaf gehaald worden, want het zijn maar 4 boutjes uiteindelijk

Als zij moeilijk willen, kunnen ze altijd wel wat vinden. Als voorbeeld gebruiken de meeste ferrari's een sticker ipv een normale kentekenplaat aan de voorzijde. Officieel mag het niet, Maar word meestal door de vingers gezien. Al zou je hier gemiddeld een boete voor krijgen van 150 euro per jaar, dan is dat het gewoon waard in mijn ogen

Ik vind het verhaal anders als dit een gevaar zal vormen voor derden, maar is niet van toepassing in mijn geval op het feit na dat een door-gelaste auto met volledige rolkooi echt niet fijn is voor als iemand hier op in rijd, maar mag hier gewoon.

Een door-gelaste auto met volledige rolkooi is wel veilig voor de inzittende, maar niet voor de medeweggebruikers omdat deze niks op zal vangen als er bv een motorrijder tegen aan rijd en vol op een buizenframe terecht komt.
In bv Amerika mag een auto geen kooi hebben om deze reden, maar hier mag het gewoon.

Er zijn eigenlijk maar weinig regels voor dit soort auto's in ons land en er zijn inmiddels een paar grote bedrijven bezig met de overheid voor het in het leven roepen van een speciale kenteken bedoeld voor motorsport auto's met weg-toelating en ik hoop dat deze er zal komen.

Last edited by DutchBuild : 11-06-2013 at 18:31.
Reply With Quote
Old 11-06-2013, 17:34
Deppie .:R32's Avatar
Deppie .:R32 Deppie .:R32 is offline
Forum Newbee

Lekker monteren die spoiler en de weg er mee op, als meneer agent zielig doet vinden ze toch wel iets spoiler of niet.
En je weet het, op de rand van een ravijn bloeien vaak de mooiste bloemetjes
Old 12-06-2013, 18:29
Pro-Street Pro-Street is offline
Forum Newbee

Schuimrubber om de randen en hoeken van de spoiler en gaan!

Huidig: Corrado 2.0 8v, 1994
EX: Kever 1966, 1200cc
Reply With Quote
Old 12-06-2013, 19:43
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Deppie .:R32
Lekker monteren die spoiler en de weg er mee op, als meneer agent zielig doet vinden ze toch wel iets spoiler of niet.
En je weet het, op de rand van een ravijn bloeien vaak de mooiste bloemetjes

Ik kende hem nog niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat deze gezegde bij mij wel vaak van toepassing is
Reply With Quote
Old 12-06-2013, 19:47
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Pro-Street
Schuimrubber om de randen en hoeken van de spoiler en gaan!

Idd, gewoon wat rubber mee op zak, maar dan wel voor om de spoiler

Zat ik even een boekje te lezen, zie ik een Mercedes met een paar vleugeltjes aan de voorbumper waar ik ook aan zat te denken voor op mijn Seat, maar dacht dat dit helemaal uit den boze was aangezien de voetgangers dit niet zouden kunnen waarderen bij een aanrijding

Auto heeft gewoon een typegoedkeuring met deze dingen, vreemd toch

Reply With Quote
Old 12-06-2013, 21:38
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru

Ook die vallen binnen de uiterste maten van het voertuig, dan mag er een type-goedkeuring op komen...
Reply With Quote
Old 18-06-2013, 11:18
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Ik heb inmiddels de achterspoiler ontvangen zodat we kunnen beginnen aan de brackets hier voor:

Het voorste subframe heb ik netjes afgewerkt door met een schuurschijfje alle scherpe randjes weg te slijpen die door het gieten zijn ontstaan.
Daarna heb ik deze en de fusees (achterzijde) met lage druk gestraald en gespoten:

Na veel zoeken een mooie nieuwe (10km) stuurhuis gevonden van een Golf 6 R20:

Ik begin nu echt zin te krijgen om met de koets aan de gang te gaan, maar ik moet eerst mijn Blauwe Golf afmaken, maar is bijna klaar gelukkig.
Reply With Quote
Old 18-06-2013, 15:17
The Green The Green is offline
Forum Regular

Electrisch stuurhuis? Kost dat en past dit ook op andere modellen ? (ik corrado g60, mn maat golfiv 20vt. Kan voor hem wel interessant zyn ivm drysump ombouw)
Reply With Quote
Reply

Posting Rules