|
|||
|
|||
Zo, dat zit er goed dik op! Dan moet je het tussendoor wel lang laten drogen ofniet?
Goed bezig hoor, je ziet met het water erop dat het al behoorlijk goed zit |
|
||||
|
||||
Na 3 uur kun je dit schuren. maar ze adviseren ook om het binnen 48 uur in de grondlak te zetten, omdat hier makkelijker vocht in kan trekken.
Er zit 3 kg op en er zal nog wel 2 kg afgeschuurd moeten worden. |
|
||||
|
||||
mooie vorderingen
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
Quote:
Nice! Fijn spul dan, dat het onder zo'n dikke laag ook al helemaal hard is na 3 uur. Wat gebruik je precies? Altijd handig om te weten... |
|
||||
|
||||
Is dat miss de Easy sanding van uhhhuu u-pol oid ?
lijkt op spul wat ik had voor de bus, ideaal, snel droog, heel makkelijk te schuren |
|
||||
|
||||
Ziet er super uit! Ook wel een mooi kleurtje...
|
|
||||
|
||||
Het is 2K-polysurfacer van vanesch verf- perfect line.
Per halve liter aanmaken, anders word hij al hard in de spuit En de kleur staat hem best wel goed ja |
|
||||
|
||||
Strak!
|
|||
|
|||
inderdaad jammer van je vakantie maar dit maakt wel een hoop goed lijkt me.
|
|
||||
|
||||
Gisteren in duitsland, bij iemand van de fridolin club de laatste onderdelen gehaald. was even een ritje van 1300km
Ik was al even op zoek naar de raamrubbers in de deuren, alleen zijn deze helemaal niet te vinden. Maar gelukkig heb ik een set deuren kunnen kopen, waar nog redelijke tot goede rubbers in zitten (natuurlijk zijn deze ook dik 40 jaar oud) De rubbers moeten volgens deze mensen met siliconespray ingespoten en gepoetst worden tot ze zachter worden en geen zwart meer of geven, dus ik ben benieuwd Ook een set nieuwe ruitenwisser armen gescoord, extra ruiten wisser motor, betere deurvergrendeling delen, aluminium gepoleiste binnen klinken, en een mooier voorraam. 1tje extra kan zeker geen kwaat. |
|
||||
|
||||
Als ik je een tip mag geven voordat je de rubbers straks weer gaat monteren,
leg ze eerst een aantal uren in warm/heet water dan worden ze een stuk soepeler, rekbaarder en meer handelbaar. Keep it up |
|
|||
|
|||
Dat wat VW-unit zegt en gooi daar maar een schep vol wasmiddel bij. Dan zijn ze gelijk ook weer mooi zwart en lekker soepel idd. Het is een tip elders vandaan, maar kan inmiddels uit eigen ervaring spreken met rubbers uit '77.
|
||||
|
||||
Dat was de 1300km volgens mij meer dan waard!
Mooi dat je nog alles bij elkaar kunt sprokkelen. Succes met de rubbers, hopelijk wil het lukken met het zacht en soepel maken.
|
|||
|
|||
Idd heb mijn rubbers van de polo uit 1975 ook in een cementkuip met Ariël gelegd enkele dagen! Alle rommel weekt los en ze worden soepel en mooi zwart!
Verder top bezig! |
|
||||
|
||||
Het begint op een bijna orgineel gerestaureerde fridolin te lijken
|
|
||||
|
||||
Knap lekker op zo . Goed bezig
|
|||
|
|||
Quote:
Die tip heb ik ook gehad... Alleen dan nog iets uitgebreider; de rubbers in een oud kussensloop oid doen en in de wasmachine op een lage stand wassen. Zouden ze mooi schoon en soepel van worden. Wellicht de moeite waard om eens te proberen met een reserve rubber? |
|
||||
|
||||
En weer een stapje verder
|
|
||||
|
||||
Zo mooi om dit project naar het geslaagde einde te zien geraken.
|
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik de bodemplaten erin gelast, zodat ook hier de grondlak gespoten kan worden.
Het eind komt in zicht |