#561
|
||||
|
||||
Dat is ook één van de argumenten geweest om Weekers op andere gedachten te brengen.. de maatregel gaat straks meer kosten -lees; inkomstenderving voor de overheid- dan dat hij gaat opleveren.
Maar goed, nu weer een overgangsregeling gaan bedenken voor de 26 t/m 40 jaar oude diesels en lpg auto's gaat natuurlijk niet gebeuren, hoe graag ik het voor mezelf (1982 T3 diesel) ook zou willen. Dan los je het probleem van die dagelijkse halalbenzen niet op..
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 26-04-2013 at 19:15. |
#562
|
||||
|
||||
diesel na 40 jaar vrij , noem eens 5 verschillende diesel op die de komende 3 jaar 40 jaar of ouder zijn
|
#563
|
||||
|
||||
Diesels werden pas populair ná de oliecrisis van 1973 en laat dat nou net de 40 jaar grens zijn geworden..
__________________
Alain Quote:
|
#564
|
||||
|
||||
Quote:
ja dat zal best maar noem er eens 5 |
#565
|
||||
|
||||
Ehhhh...
__________________
Alain Quote:
|
#566
|
|||
|
|||
Quote:
Nou je hebt natuurlijk een paar modellen van Mercedes, dan heb je de Peugeots 404 405 en nog een paar.. Land Rovers natuurlijk.. En meer weet ik er zo ff niet |
#567
|
||||
|
||||
Quote:
dat bedoel ik |
#568
|
||||
|
||||
Quote:
Weet Weekers veel. Of misschien heeft hij in dit geval WEL naar de toekomst gekeken.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#569
|
|||
|
|||
Ik zie het zgn probleem van die 'halalbenzen' zoals hierboven genoemd, of mensen met oude Mercedesen diesels niet. Rijden ook genoeg Golfjes diesel rond en het verbruikt allemaal niks meer dan een moderne diesel...
Haal ze nu vaak zat in op de snelweg en moet dan altijd denken aan het commentaar van iedereen, maar zie nog geen pluimpje rook bijv. uitkomen, terwijl de moderne taxi-diesel vaak een flinke pluim laat zien. Zo veel van die Mercedessen zijn er niet en wat dan nog? Omdat er ineens crisis is, totaal ongerelateerd aan de autobranche, moet de Mercedes Diesel ineens de schuld zijn? Alsof daar de crisis door ontstaan is... Wijs dan gewoon de banken aan. En de overheid. Minder / beter uitgeven is altijd nog slimmer dan meer inkomsten genereren... |
#570
|
||||
|
||||
Amen. De Benzen zijn het resultaat van elke burger die de overheidsregels naar zijn eigen voordeel probeert te gebruiken. Een TDI swap in een mk2 is gaaf maar een oude benz is de duivel. Wat een onzin. Toen de 3L belastingvrij werd reden er ook ineens 4x zo veel van op het forum. Voordeel halen uit bestaande regels is slim, geen misbruik.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#571
|
||||
|
||||
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#572
|
|||
|
|||
Zowaar antwoord op mijn email gehad van kamerlid Bashir. Hieronder zijn email;
Quote:
__________________
Groeten Ad |
#573
|
|||
|
|||
Hoe moeilijk kan het zijn, gooi de 60 dagen kaart weer in het leven
Via digid ( als deze het doet ) is het zo geregeld Maakt het geen ruk uit of je nu diesel , lpg , of benzine rijd Wat een geneuzel |
#574
|
|||
|
|||
Duidelijk antwoord in ieder geval...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project |
#575
|
|||
|
|||
Quote:
1000% gelijk |
#576
|
|||
|
|||
Mercedes (en VW, en anderen) hebben toevallig destijds een hele goede auto ontwikkeld die nu nog steeds meegaat. Als ze dit niet gedaan hadden, had na die Mercedes alweer 2x een Prius (of iets anders moderns) gefabriceerd moeten worden, moet je eens zien hoe goed dat voor het milieu is!?
Is al meermaals onderzoek naar gedaan, het antwoord lijkt me bekend. Degelijke auto's gaan lang mee en zijn niet slecht voor het milieu (moet nu ook denken aan een garagebedrijf dat ik ken dat met moderne diesels doet. Monteurs lopen rond met mondkapjes ivm fijnstof)... |
#577
|
||||
|
||||
Ik vind het maar zo vreemd dat er geen rekening gehouden wordt met de vraag of een auto oorspronkelijk in Nederland nieuw verkocht is, danwel dat deze op latere leeftijd geïmporteerd is. Tenslotte is voor die eerste groep auto's al 25 jaar of langer belasting betaald, en dat was nou juist een van de argumenten bij het instellen van de oldtimer-regeling!
|
#578
|
||||
|
||||
Ik ga vanaf nu mij Golf 1 diesel als daily inzetten t/m 31-12-2013 en daarna naar de sloop
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' |
#579
|
||||
|
||||
@Golf1fan, dan ben je ook geen golf 1 fan hoor!
Ik zeg laten we een topic maken over hoe we onze auto's elektrisch kunnen maken. Laten ze lekker de pleuris krijgen daar in Den Haag
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#580
|
||||
|
||||
aan de ene kant iedereen altijd een hobby mag wat kosten maar als er ook maar een paar centen extra naar de staat moeten om in de hobby te kunnen rijden ,dan kan er ineens niets meer
kijk er nu enigsinds al naar uit wat voor onderdelen er straks op marktplaats komen ,idiaal voor degene die mooi blijven rijden wan t die kunnen straks te kust en te keur |