|
||||
|
||||
onderstaande las ik op autoweek
Mocht het akkoord door de Tweede Kamer komen, geldt structureel dat oldtimers die na 31 december 2013 40 jaar of ouder zijn, vrijgesteld zijn van wegenbelasting. Voor benzineauto’s die op 1-1-2014 26 jaar of ouder zijn (datum eerste toelating vanaf 1973 tot en met 1987) maar nog geen 40, gaat een overgangsregeling gelden, waarbij eigenaren een kwarttarief betalen, met een maximum van 120 euro per jaar. Voorwaarde is dat de auto in december, januari en februari geschorst wordt. Wie dat niet doet, betaalt gewoon mrb in die maanden. Oldtimers op diesel of lpg die op 1 januari 2014 jonger dan 40 jaar zijn, gaan het volle tarief aan motorrijtuigenbelasting betalen. uit eerdere berichten begrijp ik dat je volledig belasting moet gaan betalen wil je het hele jaar gebruik maken van je 26 jarige auto en een kwarttarief als je de auto in de "wintermaanden" niet gebruikt. als ik het bovenstaande lees, kun je een deel kwarttarief betalen en gedurende de wintermaanden volledige belasting betalen. dit haalde ik eerder niet uit de berichten
|
||||
|
||||
Op de site van de Fehac staat het weer net iets anders uitgelegd dan ik hier lees.
De regeling met het kwarttarief staat expliciet datum eerste toelating 1988 of jonger als datum genoemd. Een auto als de genoemde '91er Golf cabrio komt dan dus niet over een paar jaar voor die (in mijn ogen gunstige en eerlijke) regeling in aanmerking. Jens
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, dat kan weer niet; http://www.automobielmanagement.nl/...-oldtimer-.html Het hele jaar willen rijden, dan vól mrb betalen !
|
||||
|
||||
Quote:
daar ging ik alwel vanuit, zou een rare situatie zijn.
|
||||
|
||||
Mijn APK is nu in juli om de twee jaar maar wat als deze in maart uitkomt? Je krijgt tegenwoordig een flinke boete als je een dag te laat bent. Aan de andere kant kun je wel twee maanden van te voren maar dan kun je nu wel verkeerd uitkomen.
|
||||
|
||||
als de wet wordt aangenomen uiteraard
|
||||
|
||||
Heb ook alleen gelezen op NRC link dat bedrijfswagens en motoren ook kwarttarief kunnen betalen...Maar geld dit dan ook voor 85er bedrijfswagen op diesel??? dat leer ik namelijk nergens anders...
|
||||
|
||||
Quote:
als je een bedrijf hebt wel, altans dat lijkt me logisch. tis voor veel mensen zuur idd, maar de meesten hebben ook jaren kunnen profiteren van het voordeel wat ze gehad hebben.
|
||||
|
||||
Quote:
Als het niet-gebruik in de winter onder dezelfde regels/voorwaarden valt als een auto die geschorst staat, zou het betekenen dat je er wel mee naar de APK mag. Je mag immers nu ook met een geschorste auto naar de APK-boer rijden.
|
||||
|
||||
Quote:
bron; http://www.fehac.nl/
|
|||
|
|||
Ik heb het omslagpunt eens berekend, maar vanaf 6706km/jaar ben ik nog steeds goedkoper uit op LPG dan de voorgestelde plannen op benzine. Ik heb het dan over een 81er golf op lpg met een verbruik van 1:9 tegen 1:10 op benzine. Ik heb gerekend met de brandstof prijzen van vandaag.
Last edited by staande golf : 25-04-2013 at 15:28. |
|
||||
|
||||
Dit stond net op het Landrover forum; Er is nog hoop..
|
||||
|
||||
Dat zou erg fijn zijn
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja daar heb ik me ook op verkeken,... jammer.. het blijft dus een overgangsregeling.
|
||||
|
||||
wat nu als je benzine auto die in de overgangs regeling valt wel als daily wil houden.
Betaal je dan een kwarttarief plus 3mnd volle mrb. dus eigenlijk een half tarief
|
||||
|
||||
Nee gewoon volle mep belasting
|
|||
|
|||
dus de golf in dec, jan en februari in de stalling en dan betaal ik maar 76 euro voor de rest van het jaar rijden als ik het goed begrijp ? zo ja dan mag ik nog niet klagen vind ik.
golf komt uit 86 en is een benzine auto trouwens.
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
|
||||
|
||||
je hoort mij ook niet klagen ik zie wel waar het eindigt.
Kan me er wel druk om maken maar wat schiet ik er mee op betalen of niet zal er geen km minder om rijden
|
||||
|
||||
Quote:
idd zo hier ook , alleen heb ik net een tdi klaar liggen voor een swap .... maar ik denk wel dat die erin komt mocht het toch te duur worden dan maar weer wat anders erin maar de caddy gaat niet weg in ieder geval |
|
||||
|
||||
Moet je de auto dan schorsen tijdens die 3 maanden?
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |