#1
|
||||
|
||||
mayo aan de olievuldop
1.6 benzine van 2000 in een seat vario: er zit steeds mayo aan de olievuldop. Ik heb de.olie vernieuwd samen met de filter, daarna nog een goede 50 km 140 km/u gereden om de boel schoon te branden, daarna was er zo goed als geen mayo meer. Maar nu na een paar korte stukjes toch weer.
Hoe op te lossen? Laten zitten of ketchup erbij?
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#2
|
||||
|
||||
Rijd eerst eens een paar 100 km, met de motor goed op temp.
Dan alles eruit laten lopen en nogmaals olie/filter verversen. Klaar ben je. |
#3
|
|||
|
|||
En check als het een aee of aea motor is (smallblock) ook eens of je carterventilatie open is!
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
vergeet de uitjes niet! |
#5
|
|||
|
|||
Geen korte ritjes meer rijden, rij dan een heel stuk om en dan heb je het niet meer.
Bij alleen korte ritjes heb je er altijd wel iets last van.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#6
|
|||
|
|||
carterventilatie verstopt zou zwarte aanslag moeten geven, maar witte aanslag of 'mayo' geeft aan dat er vocht in het blok zit door onder andere korte ritjes. enigste oplossing hiervoor is idd flink stuk rijden met nieuwe olie en evt. filter. en vervolgens weer olie en filter verversen. en dan vervolgens de korte stukken vermijden.
__________________
born to brain |
#7
|
|||
|
|||
En waar denk jij dat vocht onderandere de motor langs verlaat?
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Via de carter ontluchting Olie vervangen is nergens voor nodig als deze altijd netjes op tijd vervangen wordt, vocht zit meestal niet in de olie maar boven in de kleppendeksel boven het spatschild. Bij mijn 1.6 sr motor zit er altijd iets mayo bij de olievuldop, zelfs na 1000km 160km+ is dit niet weg.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 24-04-2013 at 21:59. |
#9
|
||||
|
||||
Tsja....dat is allemaal mooi....maar als de olie door de korte stukjes amper heet wordt, dan raak je niet snel je vocht kwijt....je hoopt het eerder op.
Onze Polo heeft er ook last van. Af en toe neem ik hem even mee voor een langere rit en de korte stukjes rij ik hem meestal wat hoger in toeren, om toch de olie iets op temp te krijgen (iets hoger in toeren...niet tegen de toerenbegrenzing aan voor de wijsneuzen). Op deze manier probeer ik het sludge-vorming zo min mogelijk te houden. Uiteraard elk jaar nieuwe olie.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos Last edited by René : 24-04-2013 at 22:04. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt Of het olie verversen wel of niet helpt weet ik niet. Mijn gevoel zegt van wel, maar iemand anders mag daar anders over denken. Lees de laatste tijd ook verhalen dat er mensen zijn die nooit olie verversen en vervolgens probleemloos 4 ton rijden...en alleen maar iets bijvullen, meer niet
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt me geen probleem, zolang de auto dan maar net zoveel olie als brandstof neemt. Dan ververst hij zichzelf |
#12
|
|||
|
|||
n.a.v. dit topic hier maar even verder:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115123 Ik heb een golf 4 en heb ook die drap op mijn oliedop. Maar ik rij dagelijks een half uur heen en een half uur terug. Is dat al een kort stukje? Ik las ook iets over koppakking die lek kan zijn. Hoe kan je dat uitsluiten? Want dat is een duur geintje volgens mij. |
#13
|
|||
|
|||
als alles gewoon goed werkt, zou ik me er niet zo druk over maken
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Vooralsnog wel, maar voor hoe lang? Lijkt mij niet echt normaal toch, zulke drap in de olie. Wie weet zit die drek overal waar die olie komt. Kan toch niet goed zijn? |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Niet druk om maken. Bij een golf 4 zit de vuldop vaak niet direct in de kleppendeksel maar in een verlengstuk. Hierin komt veel condensvorming voor met de mayo als gevolg.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb maandag een APK. Is het wel raadzaam de boel even op te laten schonen? |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, is echt niet nodig. Heeft niks met APK te maken
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Langzaam gesprek haha. Maar los of het onderdeel is van APK (had ik ook niet verwacht), maar is het niet gewoon beter om het wel schoon te laten maken? |
#19
|
|||
|
|||
Je kunt het schoon maken, maar het komt binnen de kortste keer toch terug.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#20
|
||||
|
||||
Heb precies dezelfde auto....ook zelfde "probleem "...kan geen kwaad en blijf dr lekker mee rijden...
__________________
T3 panelvan/camper 1900 D... Lupo GTI… Daily: Up and Mini Cooper ..Bruders...dubs and more... |