#1
|
||||
|
||||
Hydraulische handrem aanlsuiten...
Ik loop al langer met het idee om een hydraulische handrem in mijn golf te bouwen (fly-off handrem)
Nu twijfel ik nog of ik de originele handrem behoudt en de fly-off erbij zet, of gewoon alleen een hydraulische handrem. Alleen het aansluiten daarvan wil ik eerst even helemaal zeker hebben. Want zover ik kan vinden sluiten mensen hem op verschillende manieren aan. + ik heb origineel ABS, weet niet of dat ook problemen gaat geven? Ik heb via de search al een eerdere post gevonden van iemand met zo'n vraag, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Graag meningen/ervaringen hierover Nog even een plaatje erbij van het originele systeem:
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#2
|
||||
|
||||
Kan het aansluiten gewoon op deze manier?
Dus ik maak een T-splitsing op de 2 leiding en zet daar de handrem tussen en weer met een T-splitsing naar 2 remleidingen toe. Of is dit geen goed plan? Dat blauwe ding is m'n hydraulische handrem, het groene zijn de aangepaste leiding en de rode de originele leidingen
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#3
|
||||
|
||||
Zou zo kunnen volgens mij ,mocht je twijfelen aan de t-stukken deze heb ik toen ook gebruikt voor mijn Wilwood redrukbegrenzers en ben er gewoon mee door de keuring heen gekomen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
||||
|
||||
Als ik er een koop ga ik voor een versie die ook geblokkeerd kan worden, dus wel apk goedgekeurd zeg maar.
Alleen over het aansluiten kom ik veel verschillende verhalen tegen op internet, dus vandaar dat ik me er eerst in wil verdiepen. Ook kan ik niks vinden of de ABS van invloed is
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#5
|
||||
|
||||
Je offert een stuk veiligheid op, meer niet
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
||||
|
||||
Veiligheid is wel iets waar ik waarde aan hecht. Dus vandaar dat ik mening/ervaringen hoor van mensen over dit systeem en hoe het best aan te sluiten.
Want het beste zou een stand-alone systeem zijn, met 2 extra remklauwen achter. In mijn ogen althans..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#7
|
|||
|
|||
Wilwood heeft remklauwen(ook meerpots) met geïntegreerde HYDRAULISCHE handrem functie, misschien dat dat iets voor je is?
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad, als je er t-stukken tussen zet en er is een leiding lek heb je helemaal geen remmen meer (ook geen handrem als je pech hebt).
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#9
|
||||
|
||||
Kijk aan zulke antwoorden heb ik iets
Ben niet zo bekend met verschillende remsystemen, vandaar ook mijn vraag hierover. Dus ik zou eigenlijk andere klauwen achter moeten hebben met geïntegreerde zuigers voor de handrem, zodat ik gewoon een stand-alone handrem systeem heb. Waarschijnlijk gaat het bij deze over dan, want dat zal wel niet goedkoop zijn. Dan wordt het uiteindelijk nog een dure bedoeling om zo'n systeem aan te leggen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#10
|
||||
|
||||
handrem met 2 cilinders is een optie als je de veiligheid wilt behouden van t gescheiden remcirquit
http://www.qspproducts.nl/products/...l-cylinder.html |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Dan kun je het er zo tussen zetten zonder problemen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#12
|
||||
|
||||
Hoe groot zouden die cilinder moeten zijn?
Welk type etc? Want ik zit eraan te denken om zelf zo'n handrem te maken. Die met 2 cilinders is wel een uitkomst! Heel erg bedankt voor het meedenken alvast iedereen Ik had al wel reactie's verwacht als; waarom wil je dit op een straatauto..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#13
|
||||
|
||||
ik wil t straks ook in mijn auto en wil ook het gescheiden remcirquit houden voor een beetje veiligheid
ik wil mijn polo ombouwen naar schijven vanachter en dan kan die handremkabel weggelaten worden die iedere keer iritant tegen mijn uitlaat aan rammelt |
#14
|
|||
|
|||
Kan me bij een bmw of toyota supra oid er wel iets bij voorstellen, kan je de auto makkelijker in drift gooien, maar bij een fwd golf??
Zie behalve dat je 'iets aparts' hebt eigenlijk geen meerwaarde. Kan bij een maatje zn drift e30 wel eens kijken hoe hij het heeft.. Succes ermee man!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#15
|
||||
|
||||
Fwd rallyauto's hebben het ook, om u-turn's te maken bijvoorbeeld.
Mijn lijkt het gewoon leuk om ook zo te kunnen spelen met m'n auto Nu gooi ik m'n auto ook weleens zo rond, maar dan moet ik met al m'n kracht die handrem door het plafond trekken :P
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#16
|
|||
|
|||
Haha, get it.
Heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ben wel keurmeester, en als het ABS gewoon werkt, wat mij geen probleem lijkt, dan keur ik t goed, mits de parkeerrem vastgezet kan worden. En in rdw termen "deugdelijk" is. Succes!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#17
|
||||
|
||||
Owhja, dat was nog een vraag; wanneer ik met zo'n hydraulische handrem rem, dan maakt het toch niet uit of ik abs heb? Want de achterwielen blokkeren dan gewoon neem ik aan omdat de cilinder van de hydraulische handrem de rest 'afsluit'.
Misschien leg ik het een beetje raar uit maar goed
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Das idd wel iets interessants om over na te denken. Denk dat jou beredenatie wel klopt.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#19
|
||||
|
||||
Ook al grijpt de abs in, dan heeft dat denk ik geen invloed omdat het systeem tijdelijk wordt afgeknepen bij de handrem toch?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#20
|
|||
|
|||
Lijkt mij ook ja.
Ben alleen wel benieuwd hoe t abs systeem hierop reageert. Ik zeg: kom je maar op een manier achter!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |