#1
|
||||
|
||||
Golf MK3 1.8 ombouw naar VR6
Hallo mede fans..
Ik rij nu Mijn 1.8 een jaar, doet het nog altijd perfect, maar kies toch voor zon prachtige VR6! Ik heb deze topic gemaakt omdat ik open sta voor tips of eventuele kritiek . De bedoeling is dat ik een complete VR6 koop, en de onderdelen overzet op mijn eigen MK3.. Dan is de eerste vraag.. hoe zal ik dit aanpakken? Ik heb zelf in gedachten, vr6 met subframe, tank en alles tegelijk overzetten.. overal nieuwe rubbers en evt nieuwe kogels monteren, nieuwe koppeling en de motor een beurtje geven, de kabelboom netjes aanpakken, bij vr6 monteren de motorruimte netjes oppoetsen enzovoort. 5x100 achteras mee pakken met nieuwe remmen en lagers. Zo aanpakken dat je na inbouw eigenlijk geen verschil mag zien met een originele vr6.. Maar nu komt het! in mijn MK3 bevinden zich GEEN airbags en geen ABS systeem.. mijn vraag is nu, aan mensen met ervaring of mensen die het mischien weten.. Moet dit toegepast zijn bij het omkeuren bij de RDW?? Andere vraag is, ik ken het Lelystad verhaal.. maar als ik het goed begrijp kom ik daar niet terecht omdat vr6 al in mijn model auto origineel bestaat?.. Heeft er mischien iemand al ervaring met het ombouwen van een mk3 naar een vr6? Wat zijn de belangrijke punten waar de RDW op let ( Ik wil eerlijk door de keuring komen ). Ik woon zelf in Zutphen, dus RDW station Arnhem is het dichtsbij voor mij, enige oordeel over station Arnhem? Tip voor een andere RDW altijd welkom Ik hoop op positieve reacties/tips! Mvgr, Sevrin. |
#2
|
||||
|
||||
Even de zoeklfunctie gebruiken..
Omkeuren bij de RDW kost je 53 euro, tot bouwjaar '98 allemaal geen probleem. Ook hoef je niet alles om te bouwen, zeker in een Golf 3 is alles plug en play en stelt het niks voor..Alleen de koppeling zul je niet met kabel hebben, die kun je bij de 6 ook ombouwen, of je moet hem hydraulisch laten. Zou tevens de ketting ( geleiders ) vernieuwen van die motoren, het meeste heeft al een leven achter de rug. Airbag en ABS hoef je niet om te bouwen, het gaat alleen om de remvertraging die hij moet halen. Maar als ik jou was zou ik een complete VR6 kopen en daarmee gaan rijden, ipv deze om te bouwen, of je moet al veel waarde aan deze auto hechten. Gr Stefan |
#3
|
||||
|
||||
Hallo Stefan,
hardstikke bedankt voor je reactie, ik heb gehoopt op deze reactie's. klopt indd, maar ik hou van het vak, en indd ook heel erg van mijn huidige golf zo daarom bouw ik liever een motor in, bedankt voor de tip van de geleiders! de remvertraging zou hij wel moeten kunnen halen met originele vr6 remmen neem ik aan.. de vr6 die ik koop (donor) is niet zo netjes, kwa uiterlijk en binnen niet.. mijn huidige daarintegen wel (mijn mening) helemaal origineel met schuif/kanteldak, maar zoals ik al zei.. vind ik het ook mooi werk om te doen. heb er de tijd en ruimte voor! mijn golf is van 93 trouwens, dus over het algemeen... moet hij niet al te moeilijk door de keuring komen als ik het goed aanpak!? dat is goed nieuws .. |
#4
|
||||
|
||||
Ik neem aan dat je ervaring hebt met omkeuren zelf, ik heb gehoort van verschillende kanten dat ze je aito aanpakken als een gewone APK keuring....
Ikzelf denk dat dat niet het geval is.. zou een beetje makkelijk zijn.. Mischien kan iemand mij meer vertellen? |
#5
|
|||
|
|||
Zelf nog niet gedaan, ben binnenkort met omkeuren ook aan de beurt.
Maar van wat ik heb gelezen gaat het met name om: -controle op herkomst motor (of deze niet gestolen is of zo) -controle op inbouw (of alles degelijk gemonteerd is) -controle op uitlaatgasnorm (of je wagen hieraan voldoet) -controle APK (alleen als deze op dat moment niet erop zit en/of binnen 2 maanden moet)
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb mijn mk3 cabrio van een 1.6 naar een vr6 omgebouwd.
Keuring was geen enkel probleem. Je auto moet gewoon APK goed zijn, verder controleren ze nog wat extra dingen. De ophanging, de remmen op een remmentestbank. En hij controleert even of alles degelijk bevestigd/ingebouwd is. Ook houden ze van originele uitlaten Owhja, en ze wegen je auto opnieuw
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#7
|
||||
|
||||
Hallo spierings,
Alvast succes dan! Als het goed is heb ik de auto papieren van de originele VR6 erbij! En de apk, ik moet 7 mei apk hebben, zaterdag even snel gekeurd en ik kom er wel door .. Planning was om de auto rond juni/juli om te laten keuren! Dus die apk keuring bij RDW valt af? ( van mij mogen ze hem ook keuren hoor, als alles in orde is niks te vrezen!) |
#8
|
||||
|
||||
@ sven gti
Ik had de topic van jou cabrio gelezen! Over 't algemeen moet mijn autotje er "makkelijk" door komen.. Van het wegen ken ik! Scheelt dat ik er geen onnodige pruttel aan en in heb zitten . Over de uitlaat... tja aii.. zit een RVS systeem onder, voor tot achter.. Maar als dat netjes hangt en verder net lekt zou 't goed moeten gaan! |
#9
|
||||
|
||||
Nee ok, als het niet teveel geluid maakt is het geen probleem.
Zo'n keuring stelt niet veel voor in mijn ogen, als je auto gewoon in een goede staat verkeerd is het geen probleem.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#10
|
||||
|
||||
Ik heb er een goed gevoel over!
Wil bij inbouwen veel onderdelen nieuw monteren, zodat hij veilig op zn poten staat. Hoe zit het verder met de kentekenplaat zelf? Krijg je een nieuwe? |
#11
|
||||
|
||||
Nee, blijft gewoon de originele plaat.
Je krijgt alleen nieuw kentekenbewijs
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#12
|
||||
|
||||
Dit zijn nog eens goede berichten!
Ben ik even blij, dat mijn golf van voor '98 is!? Bedoeling is om het motorblok eruit te trekken en volledig op te knappen, tegelijkertijd zet ik alvast de achteras over en mischien de tank, in de meivakantie samen met een kameraad die tevens mijn 1.8 ABS motorblok en achteras met schijfremmen overmeemt, mijn opgeknapte vr6 in de mooi opgepoetste motorruimte te hangen, en hoop hem voor dumpd omgekeurd te hebben (ivm met kleine reperaties zoals stuur en fussee kogels) MIVW sta ik er iig wel!! Iemand nog tips om dit projectje bijna vlekkeloos te laten verlopen? Alvast bedankt! |
#13
|
||||
|
||||
Another qeustion!
Stel ik laat mijn km3 met de 1.8 nu APK keuren, bijv 27 april , en ik ga 10 mei naar de rdw om hem voor de vr6 om te laten keuren, krijg ik dan een nieuwe APK op 10 mei ??
__________________
VW Volf '95 'for sale' |
#14
|
||||
|
||||
Een motorwijziging is geen apk keuring, deze zul je er wel bij kunnen 'vragen' omdat het toch een kleine moeite extra is..
Dus om een antwoord op je vraag te geven blijft je keuringsdatum van April dan gewoon staan, ook al laat je hem in Mei omkeuren..Je moet de papieren dan naar Veendam sturen en krijgt binnen 10 dagen de nieuwe in de bus. |
#15
|
||||
|
||||
Dankje voor je snelle reactie! Altijd fijn om geholpen te worden hier
__________________
VW Volf '95 'for sale' |
#16
|
|||
|
|||
edit
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#17
|
||||
|
||||
Hier komt t machtige motortje in te liggen! golf staat nu op staal omdat ik mijn ABT licht metalen wielen verkocht heb omdat hij dus binnenkort op 5x100 BBS staat, in de toekomst setje Audi wielen..
__________________
VW Volf '95 'for sale' |