Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-03-2013, 11:08
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default 290° nokkenas vw hydro stoters ?

hallo .

mijn project motor is eindelijk draaiend maar nu tikken mijn mechanische stoters als gek ( te veel of te weinig spelling ) , de stoters werden al 2x afgesteld maar ze blijven tikken , nu was mijn vraag .
Kan of mag ik mijn mech stoters vervangen door hydro ?

m'n setup

dx cilinderkop
290° kent cams + verstelbaar polie
kent cam versterke klepveren
verder is de cilinderkop gevlakt en bewerkt .
grote inlaat + uitlaat kleppen .

ik hoop dat er iemand hier antwoorden op weet want ik wil van het tikken af .

ps : motor wordt begrensd op 6500rpm , ik ben geen snelheidgek dus erg hoge toeren zijn bij mij niet van toepassing .
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2013, 12:49
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Hou er rekening mee dat je dan waarschijnlijk je klepstelen in moet korten, hydrostoters zijn dikker. Ook je nokkenas kan voor problemen zorgen kijk even goed naar de basiscirkel. Mech. stoters hoor je altijd lichtjes, als ze hevig tikken heb je ze niet goed afgesteld. 290 graden is wel redelijk extreem voor hydro stoters std. Gewoon goed afstellen
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #3  
Old 03-03-2013, 13:08
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Zou het niet doen je moet heel wat van de steel en of binnen kant stoter afhalen om op de juiste klep spelling te komen.
Ik heb dit al een keer geprobeerd en ben er mee gestopt zo veel moest ik aan materiaal inleveren.
Wat heb je nu voor spelling aan gehouden voor de inlaat en uitlaat ?
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #4  
Old 03-03-2013, 14:26
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

290graden nokkenas en dan op 6500 toeren begrenzen?

Degene die ik heb gezien zitten daar dik overeen, vaak zit dan bij die 6500 toeren of later pas je maximale vermogen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #5  
Old 03-03-2013, 18:37
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

de afstelling was 25 inlaat 35 uitlaat of omgekeerd ... is al tijdje geleden .

mijn powerband ligt op 2500 tot 6500 rpm . dit was de enige nokkenas die in mijn eisen paste :-)
Reply With Quote
  #6  
Old 03-03-2013, 18:50
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
290graden nokkenas en dan op 6500 toeren begrenzen?

Degene die ik heb gezien zitten daar dik overeen, vaak zit dan bij die 6500 toeren of later pas je maximale vermogen.



idd daar draai je makkelijk 7000 mee,ik heb er een gehad in een dx motor scirocco vroeger,tussen de 4500 en 7000 goed bereik en ging nog makkelijk door.
1800 meer power onderop en door die nokkenas stuk meer bovenin.
heb je niet het spruitstuk ergens aan het lekken bij een pakking?
hydrostoters zou ik niet doen,die mechanische zijn beter met die kop en toeren
Reply With Quote
  #7  
Old 03-03-2013, 19:11
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
de afstelling was 25 inlaat 35 uitlaat of omgekeerd ... is al tijdje geleden .

mijn powerband ligt op 2500 tot 6500 rpm . dit was de enige nokkenas die in mijn eisen paste :-)


Daar zit idd weinig verschil in met mijn 300Gr nokkenas

Klepspeling inlaat 0,20 uitlaat 0,30

En idd de mechanische klepstoters zijn beter en lichter ook
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum