#1
|
||||
|
||||
290° nokkenas vw hydro stoters ?
hallo .
mijn project motor is eindelijk draaiend maar nu tikken mijn mechanische stoters als gek ( te veel of te weinig spelling ) , de stoters werden al 2x afgesteld maar ze blijven tikken , nu was mijn vraag . Kan of mag ik mijn mech stoters vervangen door hydro ? m'n setup dx cilinderkop 290° kent cams + verstelbaar polie kent cam versterke klepveren verder is de cilinderkop gevlakt en bewerkt . grote inlaat + uitlaat kleppen . ik hoop dat er iemand hier antwoorden op weet want ik wil van het tikken af . ps : motor wordt begrensd op 6500rpm , ik ben geen snelheidgek dus erg hoge toeren zijn bij mij niet van toepassing . |
#2
|
|||
|
|||
Hou er rekening mee dat je dan waarschijnlijk je klepstelen in moet korten, hydrostoters zijn dikker. Ook je nokkenas kan voor problemen zorgen kijk even goed naar de basiscirkel. Mech. stoters hoor je altijd lichtjes, als ze hevig tikken heb je ze niet goed afgesteld. 290 graden is wel redelijk extreem voor hydro stoters std. Gewoon goed afstellen
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#3
|
||||
|
||||
Zou het niet doen je moet heel wat van de steel en of binnen kant stoter afhalen om op de juiste klep spelling te komen.
Ik heb dit al een keer geprobeerd en ben er mee gestopt zo veel moest ik aan materiaal inleveren. Wat heb je nu voor spelling aan gehouden voor de inlaat en uitlaat ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
||||
|
||||
290graden nokkenas en dan op 6500 toeren begrenzen?
Degene die ik heb gezien zitten daar dik overeen, vaak zit dan bij die 6500 toeren of later pas je maximale vermogen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#5
|
||||
|
||||
de afstelling was 25 inlaat 35 uitlaat of omgekeerd ... is al tijdje geleden .
mijn powerband ligt op 2500 tot 6500 rpm . dit was de enige nokkenas die in mijn eisen paste :-) |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
idd daar draai je makkelijk 7000 mee,ik heb er een gehad in een dx motor scirocco vroeger,tussen de 4500 en 7000 goed bereik en ging nog makkelijk door. 1800 meer power onderop en door die nokkenas stuk meer bovenin. heb je niet het spruitstuk ergens aan het lekken bij een pakking? hydrostoters zou ik niet doen,die mechanische zijn beter met die kop en toeren |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Daar zit idd weinig verschil in met mijn 300Gr nokkenas Klepspeling inlaat 0,20 uitlaat 0,30 En idd de mechanische klepstoters zijn beter en lichter ook
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |