#1
|
||||
|
||||
stroomverlies golf 1
hallow,
wat is het maximum stroomverlies dat een golf 1 gti kan hebben tijdens gewone stilstand zonder contact omgedraaid; De mijne zijn batterij blijft precies leegtrekken, en ik meet in stilstand zonder contact +- 74 mA, heb al enkele zekeringen uitgemeten ook, en bleek van zekering nummer 3 te komen, die verbonden is met de sigarettenaansteker, de radio en de centrale vergrendeling en de plafondverlichting als ik zekering 3 uittrok kwam ik op 0,0 A verlies dan ... dus heb ik daarna de radio afgekoppeld, en opnieuw gemeten, maar kwam toch terug bij +- 74 mA verlies zelfs zonder radio in het circuit ... dus mijn vraag is als die 74 dan van het klokje komt in mijn dashboard ? of de plafondverlichting ? Iemand die ervaring heeft ? Greetz Dennis
__________________
[Vag Flavour] |
#2
|
||||
|
||||
Als de centrale vergrendeling er een is met draadloze afstandsbediening, zou die stroom verklaard kunnen worden doordat de ontvanger continu aan staat, hoewel 74 mA me wel wat veel lijkt...
Overigens zou je accu dat tussen de 500 en 1000 uur moeten kunnen volhouden; is die wel in goede conditie? |
#3
|
||||
|
||||
accu is gloednieuw, ik dacht dat het aan men oude accu lag en heb deze vorige week vrijdag vervangen door een gloednieuw exemplaar.
Ik heb overigens geen centrale vergrendeling, ik denk dat dit als optie bedoeld was om later bij te steken ...
__________________
[Vag Flavour] |
#4
|
||||
|
||||
Aha, okee... Dan weet ik het ook niet, de klok zal geen 74 mA trekken, denk ik. Je zult de bedrading na zekering 3 moeten nalopen, en checken of daar misschien nog iets anders aan hangt, en of dat misschien enige lekkage veroorzaakt...
Zekering 3 is volgens mijn schema's trouwens voor een van de koplampen, de zaken die jij noemt zitten op zekering 7. Van welk bouwjaar is jouw Golf I? |
#5
|
||||
|
||||
mijne is van bouwjaar '83.
Volgens het service boekje in de wagen zelf hangt zekering 3 vast aan voorgenoemde delen, maar volgens de vraagbaak voor benzinemodellen van golf en jetta 1 die ik heb, hangt zekering 3, zoals u zegt, aan grootlicht rechts en controlelampje grootlicht. Dus ik ben daar zelf een beetje verward wat ik nou juist moet volgen .. kan mijn kapotte MFA voor een stroomverlies zorgen misschien ? :/
__________________
[Vag Flavour] |
#6
|
|||
|
|||
Trek de zekering er eens uit en kijkt wat voor functies je mist
|
#7
|
||||
|
||||
ik heb zekering 3 uitgetrokken en is inderdaad voor mijn klokje, radio, plafondverlichting en sigarettenaansteker ...
Blijf nog steeds met het verlies zitten ergens, zelfs zonder sigarettenaansteker en radio ertussen nu ... Weet niemand hoeveel een normale golf 1 in stilstand verbruikt ? ik meet een 74 mA Greetz Dennis
__________________
[Vag Flavour] |
#8
|
|||
|
|||
60-70mA is niet ongewoon volgens mij hoor
|
#9
|
||||
|
||||
Denk dat het aan m'n plafonverlichting lag ...
geeft nu 0,07 A .. dit zal wel beter zijn zeker ? Zal hem nu eens een weekje laten staan met de batterij er aangekoppeld en kijken al hij dan nog start, indien niet zal ik gewoon maar een batterijslot steken zeker Mvg
__________________
[Vag Flavour] |
#10
|
||||
|
||||
Even voor je conclusies gaat trekken: 74mA = 0.074A
|
#11
|
||||
|
||||
Mss toch niet opgelost dan maar aan wat in godsnaam kan het dan liggen ... alle zekeringen uitgemeten gisteren, enkel op zekering 3 stroom ... radio en plafondverlichting en sigarettenaansteker eruit gepleurd en nog steeds ...
batterijslot goed idee ?
__________________
[Vag Flavour] |
#12
|
||||
|
||||
Als ik het niet vergeet ga ik morgen even voor je meten wat het bij mij doet.
Het enige dat bij mij stroom zou moeten kunnen verbruiken is het klokje namelijk. Heb je nergens iets aangepast of afgetakt? Het kan zijn dat je een lekstroompje hebt lopen over het contact van je binnenverlichting hoor, maar dat is niet het meest aannemelijke. Probeer eens te meten en dan het lampje een paar keer aan en uit te doen met de schakelaar. Als je één voor één de relais uit de kast trekt, zie je dan een verandering in stroom? Kan zijn dat er een relais blijft hangen eventueel... |
#13
|
|||
|
|||
heb je niet het lampje in de kofferbak branden als de klep dicht is,had ik vroeger bij golf 1 en scirocco ook last van vaker,lag aan de schakelaar in carosserie daar en je zag het niet omdat de hoedenplank erop lag
|
#14
|
||||
|
||||
P=U*I
12V maal 0,074A = 0,88 W. Dus geen lampje wat blijft branden. Lijkt met het vermogen van het klokje. Dat is 2 keer niks. Een accu van 45 Ah zou met deze stroom in 608 uur leeg zijn. Oftewel in 25 dagen is die leeg bij die stroom. Volgens mij is er niks aan de hand. Maar een accu heeft ook nog een interne weerstand. Daar verlies je ook nog wat stroom. Een lege accu loopt namelijk heel langzaam leeg. Bij een beetje belasting gaat het iets sneller.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 10-02-2013 at 11:24. |
#15
|
||||
|
||||
JorisMK1 hebt u het dan kunnen mete wat de jouwe doet bij stilstand ?
Ik heb alle relais een voor een uitgetrokken en nogmaals alle zekeringen en geeft enkel bij zekering 3 een daling in stroom ... Dus alle relais zijn nog goed naar mijn gedacht .. Van mijn dashboardverlichting werkt voort moment enkel die van mijn snelheidsmeter en toerenteller, de rest is nog niet aangesloten... Het is ook niet het lampje in mijn koffer ... Ik ga hem nu eens week laten staan en dan kijken als hij nog start ... Hopelijk wel dus anders niets opgelost
__________________
[Vag Flavour] |
#16
|
||||
|
||||
Batterij is na 3 dagen van 12,7 V naar 12,2V gezakt toen ik hem net ging gaan meten in mijn garage ..
Dus loopt nog steeds ergens af -_- of zou dit enkel door het weer komen ? Staat wel altijd in een garage .. Mvg
__________________
[Vag Flavour] |
#17
|
|||
|
|||
ik denk dat je wat vaker moet rijden.......
|
#18
|
||||
|
||||
In Belgïe mag je enkel met oldtimers rijden naar een evenement toe en om een testrit te maken, en deze moet dan nog in een straal van 25 km rond je huis gebeuren zodus, veel zinloos rondrijden kan ik er niet mee doen he
en om de gti dagelijks in te schrijven drinkt deze net iets teveel naar mijn idee (+- 10 liter :P ) Greetz !
__________________
[Vag Flavour] |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Die wetgeving volg ik toch niet helemaal ook met een mk1 gti. Ben al meerdere malen tegengehouden geweest en ze zeiden altijd: " 'T ja een testrit zeker ... " Dan knik ik eens, ze kunnen er niks aan doen. Rijd wel alleen in het weekend bij mooi weer. |
#20
|
||||
|
||||
Oh, ik had gehoord dat hier strenge boetes aan vasthingen ^^
Het hangt er veel van af welk humeur de arm der wet heeft zeker op dat moment Ik zal vanaf nu wel telkens mijn overall aandoen als ik een plezierritje wil maken, kunnen ze zeker niets maken ... :P maar dit gezegd zijnde is het stroomverlies nog steeds niet weg .. Dinsdag ga ik met een vriend alles van elektriciteit eens herleggen in de golf 1 want er zit precies veel gepruts achter mijn dashboard... Met suikertjes enzovoort ... Weet niet als dit ergens dan een lek kan veroorzaken ? De vorige eigenaar was precies ook een pruts-het-zelver Grtz
__________________
[Vag Flavour] |