#241
|
||||
|
||||
da valt wel mee, k weet graag de grenzen van de auto. en die vind je door erover te gaan.
zo had ik paar jaar terug een fiesta mk1 gevonden, eigenaar overleden. slechts 28 000km maar dat wist ik dus te laat. ik ben al een gek gaan vlammen, luchtfilter aangepast, andere ontsteking erop, andere wielen en banden en het ding haalde 145 op gps (top 130-135 max). doordat die auto ZO weinig km's had en altijd een oude eigenaar had gehad was dit dus geen goed idee. tegen 90km/H in 2de ineens veel gerammel en gerattel vooraan. was 2strate van huis, dus toch verder gereden. als ik stilstond knipperde het olielampje mee met het gerattel. top op het einde was nog 80km/H. dit was het water de olie die een vaste staat heeft aangenomen die auto is dus 800km in mijn handen geweest en kapot... en het overleden blok dit was dus een auto met heel weinig km's en altijd superzuinig op geweest, had ik het geweten, had die langzaam ingereden. allereerst is die beginnen overhitten, maar de temp meter werkte niet goed en dit wist ik niet. de olie is beginnen verbranden, oliepomp heeft het begeven en de boel is dan op heel hoge toeren half vastgelopen. heb er toen een 1300 van een escort met 72pk in gelegd ipv een 1100 met 45pk (voor een kaske van 730kg is 72pk echt veel). men hobby is sleutelen, en dat doe ik dus vollop. die fiesta had ik gratis gekregen, dus boeide niet. van dit, echt verwaarloosd, eigenaar al 2jaar dood en de auto stond zonder achterraam onder een boom. ik breng autos tot leven, ik maak ze niet kapot (voor da sommigen hier een slecht gedacht krijgen over mij) naar dit als je dan weet dat ik totaal 300€ besteed heb aan deze auto, inclusief keuringsklaar maken, keuren, inschrijven,verzekeren, herspuiten en brandstofkosten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 28-01-2013 at 19:11. |
#242
|
||||
|
||||
leuk zo'n ford feestje
|
#243
|
||||
|
||||
Hard rijden kost geld zeiden we in de garage altijd
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#244
|
||||
|
||||
Hier heb ik 2 mooie verhalen over mijn eigen ervaringen ik regel een ruil/koop deal om mijn mk3 tdi te ruilen tegen een mk2 gti 8v fire&ice ik woon in Haarlem, gti kwam uit friesland, we spreken af in de flevopolder. 3 dagen voor de afgesproken datum ga ik onderuit met de motor en de tegemoed komende auto rijdt over mijn enkel. jippie beide enkelbanden gescheurd en een gebroken enkelbot ( 6 weken gips ) Maar afspraak is afspraak, de vrouw mee , zei proef rijden en ik voelen en luistreren of het goed zat of niet met de Gti, oke goed gevoel dus deal gemaakt en omgeruild. poot in het witte fixeer gips dus ik kon ff niks. na 2 weken mocht het eraf en kreeg ik loopgips, het moment om ertussen uit te piepen. het was tenslotte me linker poot en 2 keer schakelen en ik zit op de snelweg. zo gezegd zo gedaan de A9 bij beverwijk, warm rijden tot alkmaar , om de rotonde terug de A9 op richting Beverwijk, vol gas ,alles uit de kast. deze golf was snel , ik zat in het gips en had nog niet zelf gereden, bij het passeren van Akersloot tikte ik de 200 aan, ging lekker en toen: PANG distributieriem breekt (met 200km/u) op de A9, gipse pootje, vrouw hoog zwanger en niet wetende dat ik ff de deur uitwas. gelukkig is de PF motor een vrijloop, de kleppen komen niet tegen de zuigers als het mis gaat. ik ging zo hard dat ik door kon rollen in z,n vrij tot de pomp tussen beverwijk en heemskerk. Ik bel naat huis : schat... ik sta met auto pech op de A9, kan je me ff koen halen. Antwoord: @#$%^&* ben je helemaal #$%^& met je gips in auto @#$%^*! 6 weken later mooi klusje gehad en weer rijden verder gegaan, mooi ervaring
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 |
#245
|
||||
|
||||
Mooi verhaal DR Golf haha
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#246
|
|||
|
|||
Mooi verhaal. De foto zal er wel niet bijhoren ... warm gereden? Lekker watertemperatuurtje dan
__________________
|
#247
|
||||
|
||||
Teller klopte van geen kant 220km/u bij 5 duizend toeren is ook niet realistisch
tom tom zei net 201km/u en had er ruim 20km opzitten voor ik gas op de plank gaf was volgens mij ook een 16v teller die in een 8v gebouwd was. http://www.youtube.com/watch?v=XAP5MrFagBk deze was vlak voor het breken van de snaar
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 |
#248
|
||||
|
||||
Quote:
Hele late reactie maar dit was toch de Passat VR6 station die ik ook nog een tijdje gehad heb? (FLDX36) Zal je niet verbazen dat toen ik hem had er een gat tussen het portier en de wielkastrand zat waar je zo door de 3 lagen naar binnen kon kijken.. Tevens merkte ik al wel dat de achterbumper een beetje af begon te hangen aan deze kant, en de ruitjes sloegen steeds vaker aan als het geregend had.. Nadat de bumper verwijderd was kwamen we tot de ontdekking dat het plaatwerk wat achter de bumper ZAT compleet weg was,.. het schuifplaatje van de bumper hing nog maar aan een schilletje vast (waardoor hij dus door ging hangen) Eindconclusie: Dorpel van voor tot achter, achterscherm, wielkast en bodem van de kofferbak rot.. met 3 en halve ton op de teller ook niet meer interessant voor onderdelen en dus t besluit genomen om hem in de pers te doen.. Mis m nog wel af en toe
__________________
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net |
#249
|
||||
|
||||
Quote:
haha geweldig dit.(dat gedeelte dat je je vrouw opbelde dan he:P)
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#250
|
||||
|
||||
bedacht me dat ik zelf ook een gevalletje had die hier mooi in kan:
Reservewiel had ik een keer nodig, 3 meter verder zag ie er zo uit Raar feitje is dat de band nog niet lek was, zat nog gewoon 2.3 bar in toen ik de foto maakte. een jaar ervoor had ik er nog honderden km mee gereden ook. Reden waarom ik m nodig had: Bandje van 1991 was geklapt rechtsachter. Linksachter band was ook al niet zo goed meer na controle: 1987. Vermoedelijk was de reserveband net zo oud of hooguit van 1992 (bouwjaar auto) Heb niet meer naar de dot code gekeken voor ik m heb vervangen. Voortaan let ik toch wel meer op de dot code voor ik ga rijden En me reserveband is nieuw :P Was wel blij dat ik nog een set bruikbare wielen thuis had liggen die me even gebracht werden (stond gelukkig niet heel ver van huis)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#251
|
||||
|
||||
Ben es van de weg gegleden met een Jetta 1 op banden uit 1985...sindsdien geef ik liever wat uit aan nieuwe banden
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#252
|
|||
|
|||
Vandaag aangetroffen. Ik had wat kraakjes tijdens het rijden, zou dit het geweest kunnen zijn?
|
#253
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit
Het wiellager van m'n Jetta was pas ook zodanig verrot dat ik het wiel helemaal heen en weer kon halen |
#254
|
|||
|
|||
Demonteren was een eitje mag ik wel zeggen. Delen van het lager vielen er gewoon af. Alleen de buitenhuls moest ik persen.
|
#255
|
||||
|
||||
|
#256
|
||||
|
||||
niet echt recht
|
#257
|
||||
|
||||
Quote:
Mt-5 met een beetje vermogen? Zijn wel mbx wielen zo te zien..
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#258
|
|||
|
|||
Uitlaat klep van eerste type audi S8...
klep was nergens te vinden. uiteindelijk had me ex collega em gevonden... in t inlaat spruitstuk |
#259
|
|||
|
|||
Heb een keer een AAZ motor opgeblazen in een golf 2, op het laatst starte hij een beetje slecht met heel erg veel rook dezelfde week nog mee uit zwitserland komen rijden lugano-utrecht in 1 dag gereden. Paar dagen later dus starten met een hele boel rook en gewoon gaan rijden, den haag utrecht den haag. Op de terugweg ging ie steeds slechter lopen, en bij het terugschakelen voor het stoplicht een boel geratel onder de kap vandaan. Anwb erbij ja zullen wel je verstuivers zijn... Thuis andere set verstuivers erin net zo slecht draaien beetje stationair laten lopen en beetje in de toeren laten draaien, en toen was het ineens boef en nog een grotere rookwolk en klaarrrrr......
Met het ombouwen naar TDI kop eraf gehaald bleken 3 kleppen krom te zijn, klepzetel afgebroken en een stuk van de nokkenaf afgebroken.... TDI erin en daar heb ik echt geen spijt van!!! Van de 1 op 14 ben ik naar de 1 op 18 gegaan En dat in een syncro |
#260
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, 110cc Malossi zit eronder, kan goed begrijpen dat ie as het niet leuk vindt Quote:
Krukaspoelie verlopen dus? Typisch AAZ kwaaltje |