![]() |
|
|||
|
|||
![]() Mijn kameraad, een enorme VW kenner, gelooft er niets van dat een radiator van een MK 2 GTD volstaat voor het koelen van een TDI-blok.
Nu weet ik het ook ff niet meer....... De radiator van de MK3 heb ik weggef.... ten faveure van een GTD radiator. Graag hoor ik, voorzover aanwezig, ervaringen van mensen die al gedurende een langere periode in een MK2 TDI rijden met een Golf 2 GTD radiator erin. De radiator van de MK3 TDI lijkt me lastig te installeren. Graag jullie mening hierover.... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En toch is het zo ![]()
|
||||
|
||||
![]() Een tdi springt een stuk efficienter met brandstof om dan een td, een gtd radiateur volstaat ruimschoots.
|
|
|||
|
|||
![]() Mijn gtd radiateur is zelfs groter dan de radiateur van mijn ibiza donor, heb wel de ventilators overgezet omdat dit dubbele zijn en smaller.
|
||||
|
||||
![]() heb zelf in mijn mk2 in tdi en moet zeggen nooit problemen gehad ook niet in de zomer daan de radiator van mk2 gtd is grooter daan mk2 gti dus niks om zorgen te maken ....
|
|
||||
|
||||
![]() Veel tdi's worden zelfs bijverwarmd door 3 gloeispiralen in het koelsysteem
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gaat prima. Rijd er al enkele jaren mee zo.
Heb onlangs zelfs een TDI in elkaar gezet met een kleine radiator van een mk2 1.6. Zelfs dat volstaat.
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad de TDI is veel efficienter en hij heeft ook een veel kleinere koeling nodig. Theoretisch is een 1300 benzine radiateur nog voldoende voor een TDI.
Bij een hele grote radiateur loop je kans dat het lang duurt voor hij warm is of dat je in de winter een gedeelte af moet plakken. Kijk maar eens op eBay.de voor maten van TDI radiatoren (zonder airco)
|
||||
|
||||
![]() Ik heb in mijn Passat TDI nu een 560mm radiateur gezet. Wintersport met scheuren over de autoroute en bergrijden ging helemaal top!
Mijn Passat TD heeft een 720mm en die kan het nog steeds goed warm krijgen bij doorrijden!
|
|||
|
|||
![]() Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties!
Duidelijk verhaal het wordt dus de GTD radiator. |