![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een GTI gekocht, hier ligt een 16V KR in.
Nu heb ik de brandstofopvoerpomp vervangen, want die deed het niet. Maar nu start hij nog steeds niet. Op startpiloot loopt ie wel... Auto heeft 10 jaar droog en warm stilgestaan. Er zit 15 liter verse euro95 in de tank, maar ik weet niet hoeveel er nog in zat... Iemand een idee wat het kan zijn? Bvd ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Als hij op startpilot wel loopt kan je al concluderen dat het een probleem van brandstof toevoer is.
Vervang de benzinefilter ook maar. Misschien moet je maar eens het pomprelais overbruggen met een schakelaar en zo testen of er benzine naar je injectoren gaat? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Als ik trouwens de toevoerleiding naar de spinnenkop losdraai, heeft ie daar gewoon benzine, dus de toevoer zit tot daar sowieso goed lijkt me.
Wat bedoel je precies met pomprelais, waar zit die en hoe pak ik dit aan? |
#4
|
||||
|
||||
![]() 10 jaar stilstaan kan iig niet veel goed hebben gedaan aan je injectie systeem. Wat je ook eens kan doen is die grote rubberenkap eraf halen en met een magneet voorzichtig (!!) de luchtweger(ronde plaat) op en neer bewegen. De weerstand moet constant zijn.
Ook kan je de plaat naar boven brengen en dan plts laten vallen tot rustpositie, je zou na een halve sec. de plunjer moeten voelen neerkomen op (de hefboom van) de ronde plaat. Vooral niet drukken op de plaat trouwens! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hoe moet ik precies voelen dat die plunjer neerkomt dan?
Ik ben totaal niet bekent met K-jettronic. Wat kan ik concluderen als de weerstand niet constant is? |
#6
|
||||
|
||||
![]() pomprelais overbruggen: doe je relais/zekeringkastje open (plastic deksel links boven je knie als je achter stuur zit). Daar zoek je het pomprelais (blauw of zwart blokje met nr. 67, 80 of 167). Trek het eruit, maak een draad met aan de uiteinden 2 GROTE platte klemmen en daartussen een schakelaar naar keuze, plaats de platte klemmen in de sleufjes waarin het relais zat (pas op want je hebt 4 sleuven waarvan je er maar 2 moet gebruiken, dus je moet de goede eruit kiezen zodat je het relais overbrugt, zie tekening op het blokje). Dan zet je je contact aan en druk je op de schakelaar wanneer je de benzinetoevoer wilt laten werken.
http://i49.tinypic.com/331p36f.jpg Last edited by -spyrock- : 24-01-2013 at 21:27. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Het voelen hoe die plunjer neerkomt: wanneer je de plaat in een keer naar beneden laat zakken gaat hij snel tot zijn rustpositie komen, maar de plunjer kan niet zo snel bewegen, dus gaat een fractie van een seconde later, met een lichte tik neerkomen. Het is een licht gevoel, dus probeer het via de magneet of met je vinger te voelen neerkomen.
Als de weerstand niet constant is kan het zijn dat je brandstofverdeler stuk is. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hier zie je in welke sleuven je de platte klemmen moet plaatsen, de grootste zo blijkt. Er zijn er meer als 4 zie ik nu. Kijk trouwens niet naar de positie van het relais op het bord, die kan bij jou anders zijn.
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Dus je krijgt benzine tot in je verdeler, zoals je net zei.
Wat je ook snel kan checken is of de drukregelaar niet vastzit of iets dergelijks. Maak daarvoor de bout los aangeduid door de ROZE pijl. Neem de naald er voorzichtig uit en verlies geen ringetjes/veertjes! plaats alles proper terug hoe het zat. Binnenin zit ook nog een plunjertje die je er (eventueel met een magneet) kan uithalen en controlen op oxidatie e.d. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Heb je de bougies eens schoon gemaakt? zijn deze niet vet geslagen?
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Hij loopt wel op startpiloot
![]() @spyrock; dank voor de heldere uitleg, ik ga weer wat proberen! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Je bougies reinigen kan natuurlijk nooit kwaad: uithalen, uiteinde inspuiten met remreiniger, afborstelen met bougieborsteltje, droogblazen met compressor.
- Het kan trouwens ook je koudstartinjector zijn. - Check ook eens of je nergens een luchtlek (rubber gescheurd e.d.) hebt van aan die grote rubberen kap tot aan je inlaat. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Nog een mogelijkheid is de goede werking van je thermo time switch. Deze bepaalt hoe en hoelang de koudstartinjector werkt.
Het ding zit er ongeveer zo uit en zit dacht ik rechts op je blok. http://www.partsplaceinc.com/upload...large/3047f.jpg |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook ooit n probleem gehad dat ie niet starte. ook een 16v KR,
bij was her na lang zoeken, de brandstofpomp onder de auto (de hoofdpomp) maar daarbij was de luchtweger (dus die plunjer bij de brandstof verdeler) ook niet goed. misschien dat je een kennis hebt ofzo met zelfde soort motor, en zijn luchtweger kan testen.. succes ermee!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |