Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-01-2013, 20:49
visstick visstick is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 61
Default Golf 2 1.3 project welk blok?

Hallo allemaal,

Ik heb een golf 2 1.3l inj gekocht van een maatje van me.
Ik heb al een keer een 20vt gehad om in een golf te bouwen maar ben hiermee gestopt van wegen de draadboom (blok is verkocht).

Nu heb ik deze golf 2 gekocht om voor de fun op het circuit een hoop lol te hebben en natuurlijk proberen te winnen.

Ik dacht eerst de keuze te hebben gemaakt voor een g60 motorblok maar zit nog steeds te twijfelen over wat voor motor ik erin ga hangen.

Ik twijfel tussen VR6 2.8l, G60 8v, KR 1.8 16v.

De vr6 omdat je het onderstel remmen subframe van een golf 3 kunt gebruiken. De g60 omdat deze ook in een golf 2 is gebruikt en een kr hetzelfde.

Welke motor zou ik volgens jullie er het beste in kunnen hangen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Nick
Reply With Quote
  #2  
Old 10-01-2013, 22:09
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Hangt denk ik ook van je eigen kennis af zoals je hierboven al aangeeft. Ook zit je met een budget.
Je motorkeuze is ook belangrijk. Als je veel te besteden hebt zou ik een 20vt of een 8v turbo bouwen. Veel pk s uit te halen en niet te zware motoren.
Ook is je onderstel en bandenkeuze belangrijk.

Misschien moet je voor jezelf op papier zetten wat jij belangrijk vindt en kun je daar vanuit verder werken.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 10-01-2013, 22:24
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Vr is mijns inziens te zwaar voor op t circuit.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-01-2013, 22:33
visstick visstick is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 61
Default

@Johan1982MK1, ik heb verstand van auto's en ben best handig, voor het motorblok wil ik ongeveer 800 euro uitgeven ik ben leerling monteur en heb dus niet zoveel geld over en ik hoef niet vooraan te rijden maar een beetje een wedstrijdje doen vindt ik niet vervelend.

@Dokter D, Hoe bedoel je te zwaar motorinhoud of cc's?
Reply With Quote
  #5  
Old 10-01-2013, 22:40
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Voor dat geld zou je een abf of een kr blok kunnen aanschaffen. En die evt. Op carburateurs laten lopen.
En dan gaat t al hard met de centjes want er moet ook een uitlaat onder en een ander onderstel, + t hele spul moet ook goed tot stilstand kunnen komen
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 10-01-2013, 22:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Vr is mijns inziens te zwaar voor op t circuit.

is niet zozeer zwaarder,maar het gewicht hangt meer voor de hartlijn van de wielen,wat het rijgedrag verandert.kwestie van mee om leren gaan.

@ts.begin eens met het budget te bepalen,en te zien wat haalbaar is qua kennis[dus wat je zelf kan,of niet]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-01-2013, 23:03
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Met een dieseltje kun je heel ver komen.
Reply With Quote
  #8  
Old 12-01-2013, 22:54
visstick visstick is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Met een dieseltje kun je heel ver komen.


Een diesel is niet mogelijk ivm omkeuren van brandstof
Reply With Quote
  #9  
Old 12-01-2013, 22:57
visstick visstick is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Voor dat geld zou je een abf of een kr blok kunnen aanschaffen. En die evt. Op carburateurs laten lopen.
En dan gaat t al hard met de centjes want er moet ook een uitlaat onder en een ander onderstel, + t hele spul moet ook goed tot stilstand kunnen komen


Ik denk dan toch dat ik voor een kr ga en dan het onderstel van een golf 2 gti, ik heb ook gehoord dat je het onderstel van een golf 3 gti over kan zetten maar volgens mij klopt dan de lengte van je aandrijfassen niet meer.

Kun je een kr makkelijk overhangen ivm draadboom enz. waar moet ik op letten bij aanschaf van een kr?
Reply With Quote
  #10  
Old 13-01-2013, 14:18
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Quote:
Originally Posted by visstick
Een diesel is niet mogelijk ivm omkeuren van brandstof


Waarom niet ? die paar tientjes zou mij niet weerhouden.
Een diesel kan je behoorlijk wat fun mee hebben
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
  #11  
Old 13-01-2013, 22:43
visstick visstick is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Waarom niet ? die paar tientjes zou mij niet weerhouden.
Een diesel kan je behoorlijk wat fun mee hebben


Aan wat voor blok zat je dan te denken en dan moet ik waarschijnlijk ook mijn brandstof tank aan passen en wat is fun (hoeveel pk's en koppel)?
Reply With Quote
  #12  
Old 13-01-2013, 22:59
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

mmet een tdi uit een golf3 of de eerste golf4 niet. Die zuigen zelf aan.
Als je bij een benzine blijft zou ik qua budget voor een abf gaan en dan de complete auto. Kosten niet de wrreld en dan heb je direct alles. Subframe van de g3 overzetten en je eigen draagarmen weer gebruiken ivm spoorbreedte.
Maar een kr kan ook evengoed. Nadeel vaak dat ze wel vaak al aarfig hun best hebben gedaan .en ze vaak los aangeboden worden maw dat je de motor niet kan horen en rijden. Injectiesysteem wordt vaak ook niey beter van dat staan.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #13  
Old 13-01-2013, 23:31
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Quote:
Originally Posted by visstick
Aan wat voor blok zat je dan te denken en dan moet ik waarschijnlijk ook mijn brandstof tank aan passen en wat is fun (hoeveel pk's en koppel)?


Een asz uit een mk4 als voorbeeld, standaard 130pk en 310nm koppel. Dat rijdt in een mk2 al heel leuk met alleen een (fatsoenlijke) chip zit je al snel richting de 160 pk en 400nm koppel. De pk's zal je denk ik geen wow van zeggen maar reken maar van het koppel wel
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
  #14  
Old 14-01-2013, 19:13
visstick visstick is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 61
Default

Ik heb mijn keuze gemaakt en ga voor een benzine en de motor wordt een abf.

Ik wil dan ook gelijk een subframe draagarmen en stab en complete achteras van golf 3 erop zetten is dit makkelijk te doen?

En is een abf blok makelijk in te bouwen in een golf 2, wat moet je allemaal ombouwen en overzetten?
Reply With Quote
  #15  
Old 14-01-2013, 20:20
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Als j de abf op het subframe laat staan kun je het zo eronder schrieven.
De kabelboom gaat ook passen als je een late golf2 hebt.
If de achteras gaat passen weet ik niet. Nooit gedaan. maar anders kun je de astappen gewoon gebruiken.

Edit: volgensmij past de downpipe er zelfs ook nog zo onder..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #16  
Old 14-01-2013, 21:49
visstick visstick is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Als j de abf op het subframe laat staan kun je het zo eronder schrieven.
De kabelboom gaat ook passen als je een late golf2 hebt.
If de achteras gaat passen weet ik niet. Nooit gedaan. maar anders kun je de astappen gewoon gebruiken.

Edit: volgensmij past de downpipe er zelfs ook nog zo onder..


okej dat zou mooi zijn, heeft er iemand nog een goed lopend blok te koop liefst hele auto?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum